TORNAR

L’INCASOL aclareix que en la compravenda de les parcel·les d’Òdena no hi va haver tracte de favor

558.016’5m2 a 7€ el metre quadrat

economia
Divendres, 6 novembre 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Arran dels dos articles de l’opinador Pep Solé publicats per anoiadiari aquesta setmana, sobre la compra d’uns terrenys a Òdena per part de l’INCASOL, l’Institut Català del Sol ha aclarit a anoiadiari alguns detalls notarials de l’escriptura d’aquests terrenys que confirmarien que hi va haver una sola compra, de tres parcel·les, per un valor total de 3.906.115’50€, a 7€ el metre quadrat. INCASOL ha explicat que l’aparició d’un mateix preu als dos registres, punt que ha portat a confusió, es deu a què l’escriptura notarial es va fer conjunta, de les tres parcel·les, en un sol document. Pel que fa a la data de compra, si bé des d’INCASOL no han aclarit saber si la compra abans de l’exposició pública del Pla Director es va fer a propòsit, han recordat que les accions de compra de l’Institut les sol fer en coordinació amb les accions del DPTOP.

L'INCASOL fa reserves de terreny i les gestiona - foto: INCASOL

L’Institut Català del Sòl (INCASOL) ha sortit al pas de les informacions expressades en dos articles d’opinió apareguts aquesta setmana. La manca de part de la informació, que avui l’INCASOL ha aclarit a anoiadiari, ha tret a debat la compra que l’ens públic va fer d’uns terrenys a Òdena.

L’INCASOL ha aclarit a anoiadiari que el registre notarial de les parcel·les comprades hi figura un sol i mateix preu perquè a l’escriptura de la compravenda així hi figuren. El director de comunicació de l’ens, David Companyon, ha detallat la dimensió de les 3 finques:

Finca 28/13, de 88.425m2, cadastralment situada al polígon 9 parcel·la 3

Finca 989, de 469.519’45 m2, que està conformada per dues parcel·les diferents i discontínues. Una del 90% del terreny, que està al polígon 9 parcel·la 5 i una de molt més petita (el 10% restant de la dimensió total) al polígon 9 parcel•la 61.

Totes tres parcel·les van ser adquirides el 20 de juliol en una compra conjunta per un preu de 3.906.115’50. Són 558.016’5m2 per tant el preu resultat és de 7€/m2.

Davant el dubte de perquè tres finques s’han inscrit al registre amb una sola compra i amb un mateix preu, el director de comunicació ha explicat que a l’escriptura ja apareixen conjuntament, tot i que cadascuna descrita per separat; ha afegit que fins al 2007 no hi havia obligació de separar les finques comprades amb una mateixa acció. Amb tot ha reiterat que la resposta només la pot tenir el notari.

Una compra estratègica

D’acord amb els projectes que impulsa la Generalitat a través del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l’INCASOL adquireix terrenys estratègics, en zones prioritàries i d’acord amb els plans urbanístics o directors que tira endavant la Generalitat. En aquest sentit, si bé des de l’INCASOL no s’ha pogut aclarir el motiu pel qual els terrenys anteriorment esmentats es van comprar al 20 de juliol, entre l’aprovació inicial del Pla Director de la Conca d’Òdena (juny) i la seva exposició al públic (setembre), el director de comunicació ha afirmat que ‘és molt obvi que l’INCASOL compri els terrenys responsablement i social a partir d’una planificació prèvia, ja que la compra es fa d’uns terrenys que tenen un interès estratègic de reserva de sol’.


13 Comentaris

e

eRIC

Igualada

2 de desembre 2009.23:17h

Respondre

Avui el gerent de l’Incasòl (i militant del PSC) ha estat imputat, pel jutge Garzón, en el cas Pretòria. I ara què ?

E

Eduard

Igualada

8 de novembre 2009.18:43h

Respondre

Voleu dir que tenim un pam de net ?

http://cimeraextra.blogspot.com/2009/11/i-encara-una-mes-de-kinkis-annex.html

J

Joan

Òdena

7 de novembre 2009.22:36h

Respondre

Crec que fora interessant que molts de vosaltres féssiu una ullada a un gran i seriós article d’opinió, en aquest cas del company... Llegir més Octavi

http://nodeixodepensar.blogspot.com/2009/11/latur-el-poligon-de-la-zona-franca-i-el.html

d

desil.lucionada

7 de novembre 2009.18:19h

Respondre

Crec important, pensar que els dubtes i comentaris tentaciosos a que feu referència, fa tres anys que es fan i ningú, que coneix el tinglado, ha decidit escriure la suposada veritat i res més que... Llegir més la veritat, potser es que ningú sap respondre els dubtes??? i els actors o es que no volen explicar i mostrar clarament el que hi ha. Crec que el que calla (i n’hi hja molts que haurien de parlar i no ho fan) es perquè no pot o no vol parlar!!!!! i normalment aquests tenen quelcom a amagar o por.
atenció de transparència no n’hi ha...i els que saben no ens ho volen explicar.

t

tontet

tontilandia

6 de novembre 2009.22:12h

Respondre

Ara resulta que si vull saber dades reals que haurien d’estar en un Registre de la Propietat i que haurien de ser públiques resulta haig d’anar al notari.
Aquesta si que es bona.
Aquests... Llegir més senyors de l’Incasòl en volen prendre per tontets.
Potser dilluns m’arribo al notari a demanar copia de l’escriptura..... espero que el notari no tiri la porta de vidre a terra de la rialles que es fotrà!!!

e

eRIC

Igualada

6 de novembre 2009.18:30h

Respondre

Sí Felip, se’n riuen a la nostra cara i després encara diran que és culpa nostra i fins i tot ens arriben a amenaçar, déu n’hi do.

F

Felip

6 de novembre 2009.17:59h

Respondre

‘És molt obvi que l’INCASOL compri els terrenys responsablement i social a partir d’una planificació prèvia, ja que la compra es fa d’uns terrenys que tenen un interès estratègic de... Llegir més reserva de sol, diu el buròcrata.

Eufemisme de: l’INCASÒL planifica i compra abans que ningú més sàpiga el que està planificat... i abans d’escenificar el teatrillo de l’exposició pública i les al·legacions, que sempre se les passen per un lloc i no serveixen mai de res.

O sigui, que se’ns pixen a sobre i, a més, ho qualifiquen d’obvietat.

E

Eduard

Igualada

6 de novembre 2009.13:32h

Respondre

Amb un polítics que ens tracten com a tontets que us espereu; veient les campanyes electorals, i sobretot d’aquells que amb el seu lema de ”alerta, que ve el llop” ja no els hi cal presentar... Llegir més res de nou.
Aquí mai passa res, visca l’ ”oasi” català. Ep, què ja ens coneixem.

M

Marc

igd

6 de novembre 2009.13:07h

Respondre

Si l’administració i els seus amics fossin més transparents això no passaria, però com que a vegades sembla que no els interessi ...

J

Josep G.H.

Igualada

6 de novembre 2009.11:10h

Respondre

Penso que amb aquestes notícies s’està intentant tirar d’un fil que no té per on agafar-se. Especialment trist és el paper de la plataforma anti-Pla Director i alguns dels seus destacats... Llegir més membres, que han sembrat l’Anoia de dubtes i comentaris tendenciosos.

Jo crec que parlar d’això a dia d’avui encara no toca. I que consti que no dic que no pugui haver-hi casos de corrupció relacionats amb el cas Pretória, però encara no hi ha cap prova que mostri corrupteles. El que dic és que primer s’han de tenir les proves i després acusar. Aquí sembla que és al revès: primer tirem la pedra i després ja es defensaran els acusats. També sembla evident que des de l’INCASOL han rebatut clarament l’escrit del Pep Solé perquè no s’ajustava a la realitat. Algunes vegades, senyor Solé, no l’acabo d’entendre.

P

Pepet

Odena

6 de novembre 2009.10:15h

Respondre

josep, es el comentari més sensat que he sentit en aquests dies.
Crec que la majoria dels que estan emetent judicis de valor sobre el tema, realment no tenen massa idea sobre el tema.

Crec que... Llegir més amb proutes feines saben que es un pla director... per tant, tot son rumorcillos impresicions, etc. Si la gent opina que el Pep Sole té més credivilitat que l’INCASOL pues mira, perfecte, ells sabran.
Que ara estigui de moda sospitar de tothom pues mira, si serveix per enxampar algun xoriço, millor. Pero realment, crec que tothom s’està exedint en les seves sospites, a més, crec que sense proves reals.
Crec que si preguntem a la gent, concretament, quin es el delicte que s’insinua, ningu podra contestar.
Segur que algu contestarà alguna cosa i començarà a divagar sobre la democracia, la etica... pero sobre el delicte, concretament, el que seria ”la pregunta de examen” amb una resposta ”de examen” crec que no. Per que ningu hi enten. Jo tampoc, eh?!

És més, crec que qui tingui sospites s’hauria de buscar un advocat i portar-ho als tribunals. Pero em dona la sensació, de que qualsevol sentencia que no fos la esperada pels que emeten sospites, finalitzaria amb una nova insinuació sobre que els judjes estan comprats i coses aixi. Bé, no se... denuncieu, i que algu ho investigui si hi ha algo. La resta, es perdre el temps. Aixó si, com els pillin, i siguin delictes, a la presó amb tota aquesta gent. Tot lo altre, tot lo que siguin insinuacions.. no se nois... es passar-se una mica. Imagina’t aque a mi em dona per començar a insinuar que tal o qual persona es un delincuent... fins hi tot, vec a gent de demanan que per al pep singla se li ha de respectar la presumcio de inocencia... per a la resta de gent no se li demana res de aixo. Es mes, a la resta de gent, ni tant sols se li coneix cap delicte.

Igualment, bona feina al diari per la valentia.

Una altre pregunta, finalment lo que deia el Sole era un fallo seu, no? Demanara perdó? Per que ell sempre demana que els politics demanin perdo... s’aplicara el cuento a ell?
No t’ofenguis pep, només es una opinió. Com tu tens les teves opinions i sempre te les publiquen.

J

Josep

Odena

6 de novembre 2009.08:54h

Respondre

No ens estarem passant de frenada? Potser seria millor que fos la justícia i no els diaris (i les historietes i gelosies de poble) els que condemnessin. Dóna la sensació que per publicar una... Llegir més sospita ja s’ha descobert un crim. Donat que l’article del Pep és un article d’investigació, crec hauria de contrastar les informacions.

E

Ester

Igualada

6 de novembre 2009.07:47h

Respondre

una vergonya!!! a mi com a particular no m’haurien deixat escripturar així. QUE PARLI EL NOTARI!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.