TORNAR
PUBLICITAT

L'obertura de l'outlet a Viladecans enterra el d'Òdena i Fagepi cerca "noves fórmules"

Les complicacions financeres i el retard en la reparcel·lació han frenat el projecte anoienc

economia
Dimarts, 18 octubre 2016. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

El proper 27 d'octubre s'obrirà el Viladecans Style Outlet, d'uns 75.000 metres quadrats. Un centre de botigues de fàbrica que acollirà més d'un centenar de marques. Malgrat que hi havia la llicència per fer un outlet a Òdena des del 2009, la concreció del projecte de Viladecans fa molt difícil la viabilitat d'un centre de trets similars a la mateixa demarcació i competint pel mateix públic.

Set anys i mig després que la Generalitat concedís una llicència d'outlet a l'empresa Iter Metropolità perquè es fes un centre de botigues de fàbrica a Òdena, el centre de botigues s'obrirà. A Viladecans. Mentre el projecte d'Òdena continua encallat i pràcticament al calaix, a causa dels problemes financers de l'empresa Iter o, segons aquesta, a un "desacord en la reparcel·lació dels terrenys", a Viladecans el dia 27 d'octubre s'inaugurarà una superfície d'uns 75.000 metres quadrats per a la venda de roba i complements. David García, el gerent de Fagepi, que va treballar el 2008-2009 perquè Òdena aconseguís la llicència, comenta que "han canviat moltes coses des d'aleshores i a l'Anoia un outlet fora de la ciutat ja no té sentit". García entén que "l'aposta ha de ser en una clau de més modernitat i més sensacions, com s'està fent ja al Rec, amb la venda integrada a la ciutat".

Imatge virtual del centre del Baix LlobregatQue prosperi el projecte d'Òdena "ara és molt difícil per no dir impossible. Al meu entendre, als megaoutlets els ha passat el temps". David García veu un consumidor més "centrat a cercar coses a dins de les ciutats o en formats com el Rec, que tenen valor afegit". Hi ha "un altre canvi que ha irromput amb molta força els darrers temps, com és la venda online". En competència directa amb Viladecans i La Roca, un centre d'Òdena tindria molts handicaps, com partir amb una similitud del format, però a molta més llunyania de Barcelona. 

Fagepi no renuncia a una possible col·laboració i admet que "hi ha hagut contactes amb els responsables de l'outlet" però que s'han de definir els termes. García considera que "el de Viladecans serà un equipament de masses, que atraurà  molts consumidors", alguns dels quals provindran dels creueristes que facin parada al port de Barcelona, des d'on hi haurà autobusos directes.

En el cas de l'Anoia, els responsables de Fagepi afirmen que "cal trobar un perfil de consumidor diferent, que cerqui més sensacions, a més d'una oferta cultural concreta. Hi ha molts compradors que tenen sensibilitats diferents i aquests són els que volem atraure".


2 Comentaris

a

aaqualata

19 d'octubre 2016.08:11h

Respondre

Outlet, Zona Franca, Aeròdrom : projectes que van ser proposats o corroborats per il·luminats.
A l’Anoia es mes positiu el projecte realitzat fa anys: #NoFerRes, no fos cas que a algú li... Llegir més pengessin alguna medalla.
Anem be per anar a Espoia. ( amb tots els respectes als amics d’Espoia).

e

el sr ramon

rambles del Castells, (Igualada)

18 d'octubre 2016.12:44h

Respondre

Srs de Fagepi, el seu comentari esta ple de contradiccions . No entenc res.

García entén que ”l’aposta ha de ser en una clau de més modernitat i més sensacions,”
Ves per on, hem passat... Llegir més del fum a les ”sensacions”

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.