TORNAR

Els restaurants i forns del centre, surten a la defensa del Rec Stores

Afirmen que l'esdeveniment és un gran revulsiu per a la seva economia

economia
Dimecres, 19 juny 2013. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'entitat Igualada Comerç va posar en entredit aquest dilluns la repercussió econòmica que té el Rec Experimental Stores sobre l'economia de la ciutat d'Igualada.
En aquest article es recullen les opinions d'alguns comerços de restauració i forns de pa representatius del centre de la ciutat que afirmen que per ells la celebració del Rec ha suposat un revulsiu per a la seva economia.

Barra situada davant de la Pop up store de Desigual

Barra de sushi al Rec.07

La patronal del petit comerç igualadí va mostrar aquest dilluns estar en peu de guerra contra la celebració a la ciutat del Rec Experimental Stores afirmant que havia posat en coneixement de les administracions competents un informe en el qual es detallaven pressumptes irregularitats normatives. En una roda de premsa duta a terme a la seu de l'entitat també van posar en questió l'impacte econòmic positiu que l'esdeveniment tenia sobre la ciutat. En aquest sentit van afirmar que per al comerç local dedicat a la moda, el Rec Stores suposava directament un 'greu perjudici' i tot i que reconeixien que per la restauració podia ser un element a favor, també afirmaven que potser no valia la pena tots els recursos que s'hi dedicaven 'per sortir només uns quants minuts en els mitjans de comunicació d'abast nacional'.

Davant d'aquesta afirmació, Anoiadiari s'ha posat en contacte amb una sèrie d'establiments comercials situats al centre d'Igualada o al mateix barri del Rec per preguntar-los de quina manera els havia repercutit l'esdeveniment, i tots ells han respost que la celebració del Rec Experimental Stores 'era un esdeveniment que calia vetllar per tal de preservar-lo', que 'salvava el trimestre' a alguns dels comerços consultats, o que era 'una celebració que no es podia deixar perdre de cap de les maneres'.

Restaurants que passen a formar part del Rec

A banda de la repercussió positiva que els establiments consultats han afirmat que l'esdeveniment tenia sobre els seus restaurants, també hem vist com alguns negocis participaven directament del Rec.0 establint-se com barra a l'aire lliure dins del mateix recorregut del Rec. Aquest és el cas per exemple de Les Olles o de Kan Bakus.

Kan Bakus, per exemple va instal·lar una barra de Sushi, oferint a l'esdeveniment un servei de restauració amb 'valor afegit', han explicat els seus propietaris. 'Aquesta ha estat la primera vegada que hem participat del Rec directament i ha estat una experiència fantàstica que ens agradaria repetir'. Segons expliquen els responsables de Kan Bakus, 'l'afluència de públic va ser tan gran ja a l'openning day que en 35 minuts havíem acabat les existències'. Per Kan Bakus el Rec 'és un esdeveniment que promociona la ciutat i que val la pena de conservar'. També afirmen que entenen el malestar que poden tenir els establiments locals dedicats a la moda, però asseguren que la millor manera per solucionar-ho és teixint nous ponts de diàleg i intentant trobar una solució per tal que tothom en surti beneficiat.

Segons s'explica des de Kan Bakus, abans de que l'organització els autoritzés la instal·lació de la barra de sushi se’ls va exigir que tinguessin personal en plantilla, que tinguessin el curs de manipulador d’aliments, que fessin servir un expositor refrigerat pels productes i que donessin el tiquet amb totes les dades fiscals als compradors que ho demanessin. També se'l va demanar que tinguessin en ordre l’assegurança de responsabilitat civil actualitzada i adaptada a l’activitat.

'L'organització ha estat molt rigorosa amb tots els permisos que se'ns han requerit'

Com Kan Bakus, el restaurant Les Olles va encarregar-se de portar la barra situada davant de la pop up store de Desigual. Segons Fina Olmedo, gerent del restaurant Les Olles, 'per portar aquesta barra se'ns va demanar tota la documentació necessària, tots els permisos, i van ser molt rigorosos, i això ho van fer amb cada una de les empreses a nivell individual que van participar de l'esdeveniment'. Olmedo explica també que entre aquests permisos i documents que van haver de presentar se'ls va demanar una assegurança de responsabilitat civil per cobrir qualsevol tipus d'incident.

Pel que fa a la repercussió que el Rec té sobre la ciutat, Olmedo ha afirmat que pot 'entendre les raons d'alguns comerciants locals', però que 'cal, per sobre de tot, buscar punts d'acord que beneficiïn a totes les parts, i mantenir la celebració d'un esdeveniment que no ens podem deixar perdre'.

Segons Olmedo 'el Rec és bo per la ciutat, i molt bo pels establiments de restauració, els forns de pa... Amb el Rec hem triomfat. Amb 70.000 persones voltant per aquí, hem tingut els restaurants del centre plens'. Segons la gerent de Les Olles, 'amb el Rec hi guanya la restauració, hi guanya la gent que es lloga per a fer-ho anar tot, per posar-ho tot en marxa...'

Le Olles va adaptar el seu funcionament habitual als dies del Rec perquè segons afirma Olmedo, 'aquests 4 dies ens poden ajudar a salvar el trimestre'. En aquest sentit van elaborar un 'menú Rec' amb un preu únic, i van deixar de fer la carta, per donar sortida a la demanda dels seus clients.

Segons la gerent de les Olles, per millorar la repercussió del Rec Experimental Stores sobre la ciutat caldria mirar d'aconseguir que la gent 'anés més a munt de la Rambla, potser senyalitzant zones d'aparcament a l'espai de l'Avinguda Catalunya, per a que la gent anés baixant i conegués la ciutat, per exemple...', també caldria segons la responsable del restaurant, que el petit comerç igualadí trobés la manera d'encaixar dins del Rec Stores.

'L'esdeveniment ha donat vida, visibilitat i llum al barri'

Hi ha un establiment situat en ple barri del Rec que els dies en que es duu a terme el Rec Stores, treballa més que mai. És el Racó del Traginer, que al costat del Museu del Traginer, han vist en l'esdeveniment una oportunitat per a donar a conéixer i revitalitzar el negoci.

Segons la gerent del restaurant, Meritxell Ros, 'el Rec no només té un impacte molt positiu sobre els comerços de restauració de la ciutat sinó que també ha acomplert amb l'objectiu que persegeuix: donar visibilitat i llum a un barri que estava oblidat i fins a cert punt es veia fins i tot com a perillós'.

'Nosaltres estem molt contents de com ens va anar en aquesta edició del Rec' ha afirmat Ros 'És dels mesos que més facturació tenim. Vam fer fins a 200 menús cada dia'. A més, segons la gerent del Racó del Traginer cal destacar que 'molts clients repeteixen la visita al nostre restaurant perquè van venir anteriorment, i fins i tot alguns que decideixen tornar fora de les dates del Rec per veure el museu o per visitar Igualada'. 'Un esdeveniment que mou 70.000 persones no se'l pot deixar perdre Igualada'- afegeix Ros.

'L'esdeveniment és positiu no només per la restauració sinó per la ciutat'

Segons penélope Crespo, gerent de Casa Roure, l'esdeveniment no només és positiu pels establiments de restauració sinó per la ciutat'. Crespo afirma que 'no és veritat que la gent no pugi fins aquí. La gent ve i passeja, visita comerços del centre i es queda amb les ganes de tornar de nou'. En aquest sentit la gerent de Casa Roure afirma que tenen clientela fidel de fora d'Igualada que torna al restaurant cada vegada que es fa el Rec, també per la Mostra de teatre, i fins i tot que ve a veure Santa Maria, o els museus i aprofita per fer compres per la ciutat'

Segons Crespo 'trobaríem molt malament que un esdeveniment així es deixés perdre'.

'com a comerciant li posaria un 10 a l'esdeveniment i com a ciutadà un 11'.

Els forns de pa i les granges també veuen com els seus establiments estan més concorreguts que en altres dies amb la celebració del Rec Stores. Un d'aquests establiments és el Forn de Pa i Pastes Jaume i Vicenç, que actualment tenen 7 botigues repartides per Igualada. Una d'elles està situada al carrer de la Soledat. No tanca als migdies, i durant els dies de Rec, han servit molt de gènere. Segons Vicenç Aracil, copropietari del negoci 'el Rec és una celebració que posa Igualada al mapa, que dóna vida a la ciutat,que ens fa sentir a tots orgullosos i que va bé per als establiments del nostre sector'. Segons Aracil 'com a comerciant li posaria un 10 a l'esdeveniment i com a ciutadà un 11'.

A banda de rebre més clients a les seves botigues, el forn també se n'ha encarregat aquest any de subministrar gènere a algunes barres de bar instal·lades dins del recorregut de les Pop Up Stores i com assegura 'de cara a edicions posteriors ens agradaria implicarnos-hi encara més fent per exemple un producte de brioxeria o pastisseria creat especialment per a l'esdeveniment. Un producte Rec'.

Segons Aracil, l'únic tema pendent que té l'esdeveniment és la implicació dels comerços locals dedicats a la moda: 'cal reemprendre el diàleg, cal trobar la manera de que tothom en surti beneficiat'

'El Rec ja es podria fer cada cap de setmana...'

Per Sergi Arana, propietrari del Restaurant Vinnari situat al Passatge del Forn de la ciutat, en ple centre: 'el Rec és un fet molt positiu pels restaurants, i és un esdeveniment que cal preservar' . Per l'afluència que tenen els restaurants durant aquests dies, Arana afirma amb un punt de broma: 'per mi el Rec es podria fer cada cap de setmana'.

El propietari del Vinnari apunta que enten la preocupació dels comerços locals de roba, però apunta que per 'lluitar' contra la competència el millor és trobar solucions creatives i imaginatives'. També assegura que 'caldria restablir el diàleg entre totes les parts per a que tothom trobi el seu lloc i en surti beneficiat'.



17 Comentaris

G

Gemma

Igd

22 de juny 2013.13:40h

Respondre

Apreciat Pedro,

No tinc cap problema amb les matemàtiques ja que les utilitzo cada dia per treballar de comptable. I com tu dius sé situar perfectament Igualada en un mapa perquè hi visc des que... Llegir més vaig néixer.

Només tinc problemes amb la gent que no ha volgut ni vol que Igualada prosperi perquè preferexen tenir els calers a les seves butxaques i veure com els joves amb empenta ens n’anem d’Igualada per poder guanyar-nos la vida.

En aquest edició del Rec és cert que hi havia gent contractada de fora de la comarca però també n’hi havia d’aquí. També és cert que hi havia botigues de fora... de fet les marques a les que jo vaig comprar per casualitat eren de botigues igualadines.

I això del números que tu fas, no sé si són veritat o has fet aproximacions sincerament, tampoc tinc ganes de posarme a calcular-ho. El què si sé és que aquesta gent d’Igualada Comerç tenen ganes de tenir el control del comerç igualadí i els p**eja no poder controlar això.

Si haguéssin arribat a un acord no haguéssin denunciat les ”irregularitats” ???
Són uns interessats i s’han retretat.

Salut!!

P

Pedro

19 de juny 2013.23:16h

Respondre

Joan, infórmate,....que como dice Jordi los precios PVP los ponen las marcas y no el comerciante. Pobre de ti que lo bajes un poco para atraer a los clientes, ya que si la marca se entera te la... Llegir més pueden quitar. Como se nota la falta de cultura comercial de los que opinan por aquí. Entérate, el fabricante marca el precio, no el comerciante.

Gemma, otra gurú de los números. No son 8 días al año, hablamos de un efecto de entre mes y mes y medio por edición. Muchísima gente de la comarca ahorra x euros y se espera para gastarlos en la feria. El motivo,...no porque no haya oferta en Igualada i sí porque puedes conseguir ropa de marca a mitad de precio. Muy fáciles los números,...quizás las matemáticas no son tu fuerte. Si vienen 70.000 personas y un 25% son de la comarca,...multiplica por un valor que tu creas que se gasta la gente de aquí,...teniendo en cuenta que un 80% de las marcas son de fuera,...podrás calcular el efecto negativo para el comercio (dinero de aquí que se va fuera). Réstale un valor que tu creas para los que son de aquí pero que nunca consumen aquí y súmale el valor de los que se ganan algo,...bares, restaurantes,...Total BENEFICIO NEGATIVO PARA EL CONJUNTO DE IGUALADA. Hay Gemma, la geografía debe ser tu fuerte, situar Igualada en el mapa lo haces muy bien.

Si quieres ser más purista podríamos sumar un efecto incógnita a futuro, el positivo te lo dejo para que lo desarrolles tu misma, el negativo te lo puedes imaginar. Si es que tienes la suficiente capacidad.

R

Ramoan Rosich

Igualada

19 de juny 2013.22:37h

Respondre

Totalment d’acord amb tu Gemma. De fet, després d’aquesta pataleta no em venen ganes d’anar a comprar als comerços d’Igualada Comerç. Així us voleu guanyar la simpatia de la ciutat i... Llegir més dels vostres actuals i futurs clients???

G

Gemma

Igd

19 de juny 2013.18:21h

Respondre

L’enveja és molt dolenta!!

Per 8 dies a l’any que ho fan ara resulta que les botigues locals van malament?? Au va!!

Jo ja fa molts anys que no compro (casi) res a Igualada perquè prefereixo... Llegir més agafar el cotxe i trobar més varietat i simpatia tot i gastar una mica més.

Quan fan lo de la botiga al carrer (tal i com he llegit en un comentari d’una altra notícia) diuen que no permeten a les botigues no afiliades a IgualadaComerç exposar davant la seva pròpia botiga!! Ells mateixos menyspreen a altres botigues per no voler pagar les quotes que s’embutxaquen. Perquè uns dies facin alguna cosa en la que no poden rascar res tampoc cal que es queixin!!

El Rec és una iniciativa genial que fa reviure un barri practicament mort d’una manera molt original i innovadora.

Enveja és el què tenen perquè no se’ls va acudir a ells fer-ho!!

Endavant amb el Rec.0!! I que duri molts anys!

C

Cristina

igualarecada

19 de juny 2013.16:15h

Respondre

Ai REC REC, aqui el problema dels comercians no es que el REC els perjudiqui, si no que ells no en treuen el profit o r€ndiment que voldrien. Està clar que ha d’emprenyar una miqueta tenir... Llegir més 70.000 persones passejant pel poble i no fer calaix.

J

Jordi

Igualada

19 de juny 2013.15:56h

Respondre

Ostres Joan ... Amb tots els meus respectes i sense volerte ofendre pero l’unic que enguanyes ets tu suposo q degut a la ignorancia ,el preu final que es posa a aquestes marques el posa la marca!!!... Llegir més I dintre del preu s’hi ha de possar impostos , lloguer , mermas,llum, empleats, etc.... Dit aixos, tu treballes de gratis?? O esperes una retribucio per la feina feta...
Pero trankil podras seguir comprant al rec a preus sense competencia!!! Si es el que voleu, sempre es te el que es mereix...
Pel que a mi respecta no canviare res de la meva manera de treballar , tractan als meus clients com els tracto ,per ara no tinc cap queixa..

M

Montse

19 de juny 2013.15:50h

Respondre

El que jo vaig comprar al REC, no ho hauria fet en una altra botiga. Però, perquè sempre parlem de diners, i la festa i l’orgull d’un muntatge increible, i que se’n parli a tot arreu?. Em... Llegir més sembla que esteu barrejant les coses.
De tota manera cal que en parleu, que dialogueu, i tots en disposició d’arribar a un acord. Potser, i no se si és possible, els dies del REC, el comerç Igualadí podria estar representat en un espai concret, per ex. la sala superior del museu, i que poguessin mostrar el seu producte.
Jo el dissabte vaig passejar pel centre de la ciutat i pel carrer St. Magi no s¡hi podia passar.
Per cert també vaig comprar el dia que les botigues van obrir fins a les 12h i vaig participar en els actes que va fer la UBIC.

i

igualadí

igualada

19 de juny 2013.15:32h

Respondre

El rec es un benefici per la ciutat ens dona a conèixer i porta turisme.
Treballo a Bcn i puc dir que molta gent de la feina a vingut a IGD gracies al Rec. I no només han fet gasto al Rec.
La... Llegir més botiga que no funciona no pot atribuïr la culpa al rec, 4 dies no fan tancar un negoci.
Espero que el Rec continui fent-se i puguin participar més negocis.

M

Mnolo

19 de juny 2013.14:48h

Respondre

Comerç d’Igualada sou uns ploramiques i no foteu res x vendre.porque la botiga al carrer fot penaa!! Treieu stock de 10 anys endarrera. Teniu el què us mereixeu. Jo ja fa temps q no compro res

M

Maria Ll.

Igualada

19 de juny 2013.14:38h

Respondre

Les coses es poden fer de moltes maneres i la pitjor, si és vol arribar a acords, és la que ha triat Igualada Comerç, que per cert ha quedat en entredit al entregar el seu cèlebre informe sobre... Llegir més les il-legalitats sense signar.

Vaig sentir per ràdio al regidor d’urbanisme assegurant que els tècnics municipals havien fet la inspecció botiga per botiga del Rec i havien emès un informe positiu, per tant si Igualada Comerç no hi esta d’acord hauria de contrastar l’informe dels tècnics municipals amb el seu, però clar, algú se n’ha de fer responsable de l’informe d’Igualada Comerç sinó aquest no val per res.

En segon lloc, les manifestacions que es fan en aquest article desmenteixen als que diuen que el Rec no aporta res positiu per la ciutat.

I en tercer lloc, aquest article demostra també que la vida un se l’ha de saber buscar amb traça i enginy posant una barra de Sushi, portant la barra del Desigual, deixant a banda per uns dies la carta i posant un menú Rec o pensant en crear un briox o pastisseria especial per l’esdeveniment.

A ningú se li dona res fet, tothom a la vida ens em d’espavilar i per tant oportunitats com la del Rec que porta a la ciutat 70.000 persones de fora no n’hi ha gaires i s’han de saber aprofitar. I en això és en el que ha de pensar Igualada Comerç, en com pot encaixar dins d’aquest esdeveniment i no en buscar la manera d’enterrar-lo, si l’enterrem hi perdrem tots, mentre que si trobem la formula tothom se’n gaudirà.

Per tant, que dediquin tots els esforços a pensar en positiu, que son o haurien de ser ells els experts en comerç i els que en tot cas han de saber que fan a altres llocs amb esdeveniments semblants i sinó se’n surten, sinó hi saben troben la fórmula, que demanin ajuda als del Rec Stores que encara que no els hi pugui agradar del tot, aquets si que han demostrat saber organitzar un esdeveniment punter.

J

Joan

Igualada

19 de juny 2013.14:16h

Respondre

Jordi (comentari 6), no enganyis. Tots sabem el que carregueu els comerciants de moda a les botigues, i com tu ja saps, és bastant més del doble del preu de cost.
Per la meva feina estic cansat de... Llegir més veure peces de roba i sabates que els botiguers compreu a 30 o 40 euros, i veurel’s a la botiga a més de 100 euros. Per què no preguntes als fabricants de roba que ens pensen d’això?
Igual si baixeu preus, vendreu més. Jo, amb REC o sense REC, a aquests preus no us compro ni les etiquetes. A veure si us poseu al dia, deixeu de criticar als altres i enteneu que les coses ja no son com fa deu anys. Aquells temps, ja no tornaran.
Parleu d’igualtat. Ahir em vaig assebentar que l’Ajuntament destina una subvenció a la UBIC. Que és això? Diner public a la UBIC? Segur que també rep de la Generalitat. Per què no ens expliquen quants diners publics reben els de la UBIC? Jo també vull igualtat, i vull les seves mateixes condicions.

J

Jordi

igualada

19 de juny 2013.11:45h

Respondre

un incis: els comerciants d’igualada no podem competir amb el rec, venen a mes de la meitat del preu de cost;potser si ens posesim a regalar bitllets de 20€ i ni aixis,s’en diu competencia... Llegir més desleial , un producte que jo compro a 45€ + 26%d’iva alla esta a 20 euros
Creieu que es pot competir??? un altre rec aixir i no patiu li portare les claus del meu negoci al molt ilustre alcalde perque vingui ell a obrir cada mati, a pagar el lloguer, a pagar els impostos i la llum, i per descomptat quan vinguin els inspectors de treball, que venen tot sovint,que quedin per anar a fer el cafe a qualsevol d’akets restaurants /cafeteries que s’omplen tant els dies del rec.
Per cert:aixos d’enviar inspectors esta molt lletg, el que pasa es que es una costum que molts tenen per carregarse la competencia , entre restaurants /cafeteries també...
juguem tots amb les mateixes cartes;es pot conviure uns amb els altres pero mai si un es vol menjar a l’altre amb aventatges de tot tipus...

j

jordi

igualada

19 de juny 2013.11:34h

Respondre

Es per curiositat nomes... pero tots aquests restaurants,terrasses, etc.. es van omplir amb 70000 persones??algu les va veure fora de l’ambit del rec???sabeu que son 70000 persones... ??? o es la... Llegir més meva imaginacio que si 70000 persones es moguesin pel centre ,nomes buscant restaurant perque comprar ja habien comprat al rec per descomptat, no haguesim sopat part dels igualadins que si que vam anar a sopar akella nit a molts d’aquests restaurants... es veritat jo continuare anant a consumir als restaurants pro rec.. i a les botigues d’Igualada...
perque M’AGRADA IGUALADA , i M’ESTIMO IGUALADA.

Quina visio aixo de saber a qui es pregunta per fer una noticia ehhh... paseu ara tb per les botigues afectades pel rec.. a vere que diuen ...

j

josep m. torras payerol

Igualada

19 de juny 2013.11:01h

Respondre

El gos del hortolà i qui s’ha menjat el meu formatge.
http://aqualata.wordpress.com/2013/06/18/el-gos-del-hortola-i-qui-sha-menjat-el-meu-formatge/

J

JORDI Groutxo

Igualada

19 de juny 2013.09:52h

Respondre

Quina poca memòria igualadins !! No us enracordeu que quan munteu un negoci us demanant Déu i sa mara en tema de permisos, seguretat, etc ...Ah, com anecdota, un inspector pot fer tanca una botiga... Llegir més per no tingué aigua calenta per fregar !! Doncs tots iguals ! Veiem en el tema Rec uns diners d´UN DIA i la resta que ? Que esta bé que es façi el Rec, però cal canviar de dates i potenciar la resta de comerços, ja que per molt que us vulgui dir, venen marques i personal de fora, que un cop acabat, adéu siau i fins a la pròxima. Em diran que sóc el ”típic” igualadí, però no veieu que els que estan contents només són una minoria ? Em de fer pinya entre tots i a tirar endavant. Gràcies.

P

Pedro

19 de juny 2013.09:23h

Respondre

Nos parece muy bien que salgan beneficiados, aunque podrían comentar que durante el resto del año viven del movimiento que producen el resto de negocios. De hecho, muchos de ellos dejan sus... Llegir més tarjetas en comercios varios para que los clientes vean sus tarjetitas y se vayan a su bar, cafetería o restaurante. Por no hablar de todos los currelas de comercios que almuerzan en estas granjas, bares,...por no hablar que a la persona de fuera que viene durante el año y que acaba en una tienda, se le indique amablemente restaurantes para comer.
En fin, una muestra más de deslealtad por parte del igualadino. Por favor, clientes, trabajadores, sigan almorzando y comiendo durante el resto del año en estos locales. No haremos como los prorec, que enaltecen a que la gente no vaya a nuestros comercios.

El siguiente tituar qué será? Los restaurantes del polígono de las comas y bares de la avenida barcelona hacen el agosto con el rec?

C

CesK

Igualada

19 de juny 2013.08:51h

Respondre

I si tinguessin quelcom negatiu a dir del REC no es deixarien entrevistar vist el linxament de l’altre notícia.

A la restauració l’hi va bé, però al mateix temps reconeixen que és un... Llegir més perjudici pels comerciants de moda que no se’ls impliqui.

Tots parlen de reemprende el diàleg, per tant, reconeixen que ja n’hi havia.

REC, bona iniciativa? si. Aporten visibilitat? si. Beneficien tot el teixit comercial de la ciutat? no. Podria millorar? si.

Potser el detonant d’aquest any com ha comentat algú en un altre post han sigut els autobusos, que jo no he vist perquè no hi era. Que anaven i venien directament al REC. Si fessin el recorregut de la Hispano deixant-los al Passeig, o a la Rambla... Si els organitzadors ho fessin en èpoques de rebaixes la gent potser estaria més amb la idea de visitar tots els comerços del centre i no només fer vida al REC (Hi ha fotos en que en les hores del REC es veu el carrer del Argent buit). Hi ha tantes possibilitats que tots podem pensar en un moment que el fet que els comerciants segueixen quedant fora, per mi, és més culpa del REC que no de Igualada Comerç (opinió personal, meva).

A dialogar, i si no incompleixen cap normativa i ho tenen tot en regla, simplement no tenen res de que preocupar-se i ja s’arreglarà. Molts comerços del centre reben avisos del Ajuntament per a que arreglin qualsevol incompliment de normativa sota amenaça de multa. Les REC Stores com porto dient des de dilluns, no poden ser diferents. La llei és igual per a tothom. Siguin moderns o no, i si no juguen sota les mateixes regles que les botigues com elles denuncien... doncs s’ha de denunciar a qui correspon.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.