TORNAR

La UEA impulsa "Visitanoia", plataforma virtual per donar visibilitat al sector turístic

Un dels objectius de l’eina és desestacionalitzar l’oferta turística de la comarca, oberta tot l’any

economia
Dimecres, 29 juny 2022. 15:56. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La Unió Empresarial de l'Anoia, a través de la sectorial UEA Turisme, ha impulsat una nova plataforma virtual, "Visitanoia", amb l'objectiu de donar visibilitat al sector i oferta turística que té la comarca, les empreses i professionals que hi formen part i, a la vegada, desestacionalitzar aquesta oferta, normalment centrada en la temporada d'estiu i temporades altes, mostrant que el potencial és actiu tot l'any. La nova plataforma s'ha presentat aquest dimarts 28 de juny a Can Macià.

PUBLICITAT

Des de la Unió Empresarial de l'Anoia han manifestat que "aquesta plataforma, que neix d'una necessitat real del sector de mostrar-se unit i oferir una Anoia turística real, es converteix en una acció que permetrà que els futurs visitants visitin, gaudeixin i descobreixin l'Anoia tot l'any, una destinació turística amb molt potencial.

Un dels elements destacats de la nova plataforma és poder personalitzar aquesta cerca per tal que el visitant pugui a fer-se a mida la seva estada. "La plataforma permet a l'usuari i futur visitant a planificar l'estada en tots els sentits: des de veure l'oferta en allotjaments, restauració, l'agenda d'activitats i serveis que s'hi ofereixen (enoturisme, oci, visites...); i també, com arribar i moure't per la comarca, dins i fora, entre altres. Un dels potencials de la plataforma és poder personalitzar aquesta cerca per tal que el visitant pugui a fer-se a mida la seva estada", expliquen els seus impulsors.

La presentació de "Visitanoia" s'ha fet aquest dimarts a Can Macià i ha comptat amb la presència d'una quarantena d'empreses del sector turístic de l'Anoia. També hi han assistit el secretari de Treball de la Generalitat de Catalunya, Enric Vinaixa, la directora del Consorci per la Formació Contínua de Catalunya, Ariadna Rectoret; el president de la Unió Empresarial de l'Anoia, Joan Domènech, acompanyats de representants de diversos ajuntaments de la comarca i del Consell Comarcal de l'Anoia.

El president de la Unió Empresarial de l'Anoia, Joan Domènech, ha agraït l'aposta publicoprivada per fer aquest projecte una realitat, i que el fet de ser-hi tots els professionals del sector, demostra "la força com a destinació turística" i que "Tot això ens permetrà a fer veure que val la pena continuar apostant pel turisme de l'Anoia, amb recursos i finançament". Domènech ha remarcat que a través d'aquesta plataforma es constata "la gran oferta turística, en totes les variables del sector, i que cal exposar, fer saber, promocionar i explotar". A més, Domènech també ha afirmat que "l'Anoia té una situació geoestratègica molt bona, i això no només permet que el visitant descobreixi la comarca en tots els seus vessants, sigui perquè fa una estada o només vingui per una acció concreta" sinó que gràcies a la plataforma, l'usuari "pot conèixer tot el que l'Anoia té al seu entorn i la proximitat que té amb altres destinacions com els Pirineus i la platja. Són accions que poden complementar-se perfectament, i que permeten que es compleixin un dels objectius principals, com ho és la desestacionalització".

El secretari de Treball de la Generalitat de Catalunya, Enric Vinaixa, qui ha fet valdre la fórmula publicoprivada, especialment, quan "un territori ha de conjugar una plataforma per remarcar el turisme i que és alhora una eina col·laborativa". Vinaixa ha explicat com aquesta aposta pel turisme de la comarca va néixer en un moment complicat, en plena pandèmia, i que a través de la feina feta per l'administració, el sector i la UEA "Visitanoia és un cas exemplificant i que voldríem que es repliqués en altres territoris. És un gran èxit perquè vertebra i fa atractius aquells elements que la gran capitalitat fa que no es vegin. Sou puntals, i amb aquesta iniciativa, ho volem continuar reforçant".

El conseller de turisme del Consell Comarcal de l'Anoia, Dani Gutiérrez, ha destacat que avui és un "dia històric i fonamental pel turisme de l'Anoia", destacant en aquest sentit, aquest exemple de col·laboració publicoprivada a la comarca que permet avançar cap a la transformació digital turística del territori. Tanmateix, Gutiérrez també ha afirmat que és una línia a seguir perquè l'Anoia es posicioni com "una destinació turística de qualitat"; però a la vegada, "un destí resilient i referent del turisme sostenible i slow".

Jordi Marcé, regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Igualada ha agraït la tasca del sector i de l'entitat per treballar braç a braç amb les administracions i així generar dinamisme a la comarca i a la ciutat; especialment, a través d'aquesta eina on tothom pot gaudir dels recursos que té a l'abast el territori.

Finalment, Carles Carol, representant d'UEA Turisme, ha fet una crida dirigida al sector a afegir-s'hi en aquesta plataforma amb la voluntat de "sumar" i fer més forta i atractiva l'oferta turística que té la comarca; i que gràcies a aquesta aposta amb la plataforma, això permet destacar que "no es vol un turisme enllaunat", sinó que es vol un turisme a la comarca, desestacionalitzat, i "on les persones tenen un gran paper protagonista" i que el sector, ara més que mai, "ha d'apostar per la digitalització".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.