TORNAR

El Mini de Nani Roma i l'odenenc Àlex Haro acaba segon en el Dakar

El copilot anoienc, heroic: les darreres cinc etapes, infiltrat amb dues costelles trencades

esports
Divendres, 18 gener 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Només per darrere del qatarià Nasser Al-Attiyah hi han acabat dos catalans de l'equip Mini. Un històric segon lloc en cotxes que ha aconseguit un odenenc, Àlex Haro, al costat de l'osonenc Nani Roma.

Un Dakar històric per a l'Anoia. El copilot de l'equip Mini X-Raid, Àlex Haro, d'Òdena, l'ha acabat en el segon esglaó del podi, acompanyant a Joan 'Nani' Roma. Si l'igualadí Armand Monleón va ser a un pas de completar la proesa en motos -va abandonar fa dos dies quan la màquina no es va engegar-, Haro l'ha acabat i amb una heroïcitat, ja que ha acompanyat a Roma amb dues costelles trencades des de fa cinc dies. La dupla catalana ha finalitzat en segona posició al raid en categoria de cotxes a 46 minuts i 42 segons del vencedor, Al-Attiyah.

El Mini que pilota Nani Roma, amb Haro de copilotLa proesa, amb un cotxe molt fiable però que no podia seguir el ritme del qatarià, és enorme i més quan s'ha passat per davant de pilots de l'anomenada de Sébastien Loeb o Carlos Sainz i quan fins i tot 'Monsieur Dakar' Peterhansel va quedar fora de combat. En un any en que el recorregut se centrava només a Perú, en un trajecte en bucle amb inici i final a Lima, Haro va sobreviure infiltrat algunes de les etapes més dures per assuaujar el dolor a les costelles. Ara és subcampió del Dakar, reedita el que va aconseguir en motos Jordi Viladoms el 2014. Els anoiencs han firmat un gran paper de nou a la prova més dura del món: Haro, al podi i Armand Monleón figurant entre els 15 primers abans de l'avaria. El motor anoienc s'ha distingit com mai a terres peruanes.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.