TORNAR

Dídac Lee: 'Els emprenedors tenim el pitjor cap que es pot tenir: el mercat. No té sentiments. Et posa o et treu en un moment'

Xavier Berneda va mostrar als alumnes del postgrau el procés de personalització de les sabatilles Munich

Dijous, 21 abril 2011. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El postgrau en emprenedoria continua amb les experiències reals. La setmana passada els alumnes van poder compartir impressions i vivències amb dos emprenedors referents, Dídac Lee i Xavier Berneda. Ambdós van ser protagonistes de dues jornades diferents, però que compartien un denominador comú: la realitat dels emprenedors.

Xavier Berneda, director de màrqueting de Munich

Dijous, Dídac Lee, fundador d’Inspirit, Conzentra, Spamina, Hotelerum i Intercomgi, entre d’altres, va impartir una sessió en la que va explicar als alumnes la seva història emprenedora. Gràcies a la seva experiència en la creació d’empreses, Lee va poder donar multitud de consells basats tots ells en les seves pròpies vivències, la qual cosa és un dels factors diferencials del postgrau.

Segons Lee els 'emprenedors tenim el pitjor cap que es pot tenir: el mercat. No té sentiments. Et posa o et treu en un moment. Per això cal ser aventurer, perquè un sap quan comença però no quan ni on acabarà'.

Dídac Lee va fer èmfasi en el fet de simplificar els conceptes i tenir sempre present al client. Segons ell 'el màrqueting és com lligar, no parlis de tu perquè clavaràs un rotllo monumental que no et servirà de res. Cal pensar que el client no té telepatia, per tan cal fer-lo pensar el menys possible. A més, a ningú li agrada avorrir-se, per molt seriós que sigui el producte o la finalitat'.

Per altra banda, el fet de lluitar pels somnis és el més important per Lee i així ho va transmetre als alumnes. 'La vostra empresa no és un Excel, és el vostre somni que esteu fent realitat. Jo no hi crec en la sort. Has de crear les circumstàncies perquè les coses esdevinguin. Somieu! Un emprenedor també és amo del seu temps, no només esclau. Per això cal que tingueu present que la única regla en emprenedoria és que tots la pifiem en algun moment. Somieu!'.

Divendres els alumnes van tenir l’oportunitat de visitar la fàbrica de Munich a Vilanova d’Espoia. De la mà de Xavier Berneda, van conèixer el minuciós procés de creació de les sabatilles, així com el creixement que ha experimentat l’empresa gràcies al reconeixement i posicionament de la marca Munich a nivell internacional. Per Berneda 'el màrqueting no s’acaba només amb un catàleg, hi ha moltes formes d’estirar el concepte. A Munich estem realitzant projectes de cobranding que ens posicionen i ens aporten molt valor'.

Amb aquesta visita a la fàbrica, els alumnes van poder veure, també, com anava la fabricació de les Munich. A través de Munich May Way van dissenyar el model corporatiu i Xavier Berneda els va mostrar les diferents passes en tot el procés de personalització que segueixen les sabatilles.

El fet de poder comptar amb el director de màrqueting de Munich, una de les 20 marques de calçat més prestigioses del món, va ser, per als alumnes, una experiència única, ja que la teoria quedava de banda, una vegada més, i la realitat empresarial es convertia en l’únic referent d’aquest postgrau.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.