//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dimarts, 17 maig 2022. 08:15
Aquest dilluns a les 18 h, un vagó d'un tren de mercaderies que transportava potassa ha descarrilat a l'entrada de l'estació de Sant Boi dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya impactant contra la cabina d'un tren de viatgers de la línia Llobregat-Anoia que sortia en aquell moment de l'estació, amb 150 passatgers. A conseqüència de l'accident ha mort el maquinista del tren de viatgers de FGC.
Dilluns, 16 maig 2022. 18:40
Aquest diumenge moria, amb setanta-quatre anys, l'igualadí Pere Rodrigo i Montserrat. Òptic de professió, va continuar el negoci familiar Òptica Rodrigo, que enguany celebra el seu 75è aniversari. El 1989 va agafar el relleu de la seva mare Maria Montserrat, una dona emprenedora i tot un referent en el món de l'òptica i el comerç a la ciutat. Pere Rodrigo donà un gran impuls a l'empresa, ampliant-la en equipaments i serveis, juntament amb la seva muller, l'audioprotetista Maite Aribau i un dels seus fills, en Roger, que actualment està al capdavant de l'empresa, quan el malaurat Pere es va jubilar, el 2014. Tenis dos fills més, el Jofre i l'Arnau.
Dilluns, 16 maig 2022. 18:14
Després de dos anys d'anul·lació per la pandèmia, l'empresa RecStores, organitzadora del Rec.0, afrontava el retorn del festival amb la incertesa sobre la resposta del públic. Una incertesa que es va difuminar el primer dia d'obertura de l'edició d'enguany, dimecres passat, quan es va assolir una xifra rècord de visitants en una jornada inicial del Rec.0 al llarg de les seves vint-i-una edicions. La massiva afluència de públic va obligar als organitzadors obligar ampliar al llarg del dia el servei d'autobusos llançadora des dels grans aparcaments situats a la zona del Campus Universitari d'Igualada. També es van reforçar serveis com el de neteja.
Dilluns, 16 maig 2022. 14:21
Les jugadores de l'equip FM17 de l'Igualada Femení Hoquei Club Patins arribaven a la final a quatre de la Copa Catalana de la categoria que es disputava aquest passat cap de setmana a Cambrils amb el cop de no haver pogut classificar-se per disputar el Campionat de Catalunya. De totes maneres, les joves jugadores igualadines van recuperar-se anímicament i van en revalidar el títol després de vèncer al Vilassar Hoquei a les semifinals i al C.P. Vila-sana a la final.
Dissabte, 14 maig 2022. 03:00
Aquest diumenge 15 de maig arrenca un nou festival de música a Igualada. Amb el títol "Músic ON", el nou certamen portarà durant vuit caps de setmana consecutius, música a l'aire lliure amb concerts gratuïts en diferents espais de la capital de l'Anoia. Per aquests escenaris de la primera edició del festival hi actuaran EFTEE, Lluna Plena, Xillona, Marc i Lídia, Carlota Clos, Quico 13 i Núria Scarp.
Divendres, 13 maig 2022. 03:00
Millorar la qualitat de l'aigua del riu Anoia era el repte del Maheathon Anoia 2022, convocat per l'Espai Malla i de la Fundació i2Cat. El projecte escollit pel jurat va ser Riu Anoia Detox, d'Igualada pel clima, i va ser realitzat per tres dels seus membres, Sílvia del Fresno, Salvador Esquerra i Blanca Roma, que van anunciar que destinarien el premi, 400 euros, en activitats de millora del riu.
Del 5 al 8 de maig es va celebrar a Igualada la 18a edició del Recercat, la trobada sobre cultura i recerca locals dels Països Catalans. Uns 150 centres i ateneus han pogut mostrar a la capital de l'Anoia els treballs de recerca realitzats els darrers anys. Un una carpa instal·lada a la plaça de Cal Font es van instal·lar deu estands per a 10 propostes territorials, es van presentar una cinquantena de pòsters. Més de mig miler de persones han participat, al llarg de quatre dies, en les activitats de la trobada, una xifra similar a la de les edicions celebrades abans de la pandèmia.
El nombre total d'afiliacions a la Seguretat Social al règim general i al règim especial de treballadors autònoms a la comarca ha augmentat un 5,1% durant el primer trimestre del 2022 respecte a un any enrere fins als 35.575. Aquesta és la segona xifra més elevada des de desembre 2008, només per darrere de la dada registrada l'últim trimestre del 2021.
Dijous, 12 maig 2022. 17:24
El Teatre de l'Aurora tanca aquest divendres el Cicle Música de Primera Fila de la Programació Gener/Maig 2022 amb un concert de cambra, a càrrec de David Riba (flauta) i Lali Solà (piano), que oferiran un repertori de peces del compositor Franz Schubert, que inclourà la Sonata Arpeggione i diversos lieds.
Dijous, 12 maig 2022. 11:56
Dona i de 53 anys. Aquest és el perfil de les persones afectades per fibromiàlgia. Són dades extretes d'un estudi d'abast nacional elaborat per l'Àrea de Recerca i Innovació de l'Institut Català de la Salut Catalunya Central amb el propòsit de mesurar la incidència dels diagnòstics de fibromiàlgia a Catalunya des de l'any 2010 fins al 2017. L'estudi conclou que hi ha un nombre significativament més alt de dones afectades per la malaltia, un 95,4% dels casos, mentre que en homes és d'un 4,55%. L'estudi, en què han participat 56.000 pacients pertanyents a 283 equips d'atenció primària gestionats per l'ICS de tot Catalunya, també revela que l'edat mitjana dels diagnosticats per fibromiàlgia és de 53 anys.