TORNAR

L'alcalde de Castellolí, Joan Serra, reclama "un pressupost clar per desenvolupar polítiques de mobilitat" al Congreso

En compareixença, com a director general de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà, davant la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Congrés dels Diputats espanyol

politica
Dijous, 23 febrer 2023. 18:22. Redacció AnoiaDiari.

L'alcalde de Castellolí, Joan Serra, ha comparegut aquest dilluns davant la Comissió de Mobilitat, Transports i Agenda Urbana del Congrés dels Diputats en relació amb el projecte de la futura Llei de Mobilitat Sostenible espanyola. Serra ha estat l'únic representant municipalista català present i ha defensat la necessitat que aquesta sigui "una llei en xarxa, que inclogui les administracions locals, supramunicipals i autonòmiques, en lloc d'una llei centralitzada de l'Estat".

Durant la seva exposició com a director general de l'Associació de Municipis per a la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), l'alcalde Joan Serra ha defensat els interessos del municipalisme en matèria de transport públic i mobilitat, i ha denunciat la recentralització de la gestió i la ingerència competencial en la governança local i autonòmica que implica la proposta de llei. Segons Serra, la mobilitat és un dret ciutadà i, per tant, "el foment del transport públic és una obligació de totes les administracions i no pot estar centralitzada".

Durant la seva ponència, Joan Serra ha destacat Castellolí com a exemple de mobilitat connectada i ha valorat el projecte de Mobilitat Compartida (MOBICO), la primera prova pilot d'aquest tipus a Espanya. El projecte, impulsat per l'AMTU, la MICOD i l'Ajuntament de Castellolí, amb la col·laboració de les empreses SEAT:CODE i Circuit Parcmotor, va ser un èxit en la Conca d'Òdena, on es van provar vehicles i dispositius elèctrics de mobilitat compartida en diversos municipis d'una mateixa àrea geogràfica.

Finalment, Joan Serra ha destacat la importància de la digitalització en la mobilitat i el transport, i ha subratllat la necessitat de prioritzar els sistemes de mobilitat com a servei (MAAS) en la planificació de la mobilitat. A més, ha reclamat un pressupost clar per a les polítiques de mobilitat, que diferenciï entre les despeses de les proves pilot i les destinades a infraestructures o costos d'operació de serveis regulars. També ha afegit que calen plans plurianuals per planificar eficaçment a llarg termini.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.