//Plugins sense CDN ?>
La CUP ha presentat aquest divendres les propostes en l'àmbit de joventut del seu programa electoral. A través de cinc grans eixos, la candidatura proposa promoure polítiques actives d’ocupació dignes i arrelades al territori; ampliar l'horari de les biblioteques; posar al servei del jovent aules d’estudi per tal de que puguin gestionar ells mateixos els espais i plantejar bonificacions al transport públic per als usuaris de titols integrat fent el transport més assequible i accessible.
La CUP escalfa motors de cara a la cita electoral del 24 de maig. Aquest divendres al vespre, va tenir lloc l'acte de presentació dels cinc grans eixos en què s'emmarca la proposta de la candidatura en àmbit de joventut.
Pel que fa a l'eix de joventut i participació, el col·lectiu va explicar que volen realitzar "un diagnòstic de la realitat i les necessitats del jovent d’Igualada per tal de valorar i millorar les polítiques juvenils". També van plantejar la necessitat "d’actualitzar el Pla Local de Joventut a través de processos de participació vinculants, oberts i a través de les aportacions de la "Taula Jove" per evitar, d’aquesta manera, l’èxode juvenil". D’altra banda, van puntualitzar que treballaran per ampliar la iniciativa de pressupostos participatius. El programa de joventut també passa per "reformar el portal web jove d’Igualada per poder oferir suport digital a aquelles entitats i grups de joves que ho necessitin", finalment, van manifestar "la necessitat de replantejar el model d’oci actual present a les barraques de Festa Major i treballar per unes festes populars participatives i no lucratives".
L'espai urbà com a configuració d'identitat de la ciutadania
Respecte l'espai urbà, on el jovent desenvolupa les seves relacions vitals, la CUP proposa "impulsar l’ús de l’espai públic per part del jovent mitjançant processos de disseny de l’entorn i urbà", "habilitar zones urbanes en espais concrets per la realització de murals urbans entre d’altres", "impulsar la cessió d’espais urbans deshabitats per a la gestió comunitària" i "promoure una línia de treball sobre l’oci nocturn alternatiu".
Gestió d'equipaments horitzontal i participativa
La candidatura va assegurar que entén que la participació política en matèria juvenil és transversal i horitzontal, en aquest sentit, van posar sobre la taula diverses propostes d'accions concretes com, l’ampliació dels horaris de la Biblioteca Central d'Igualada, estudiar bonificacions trimestrals dels títols integrats del transport públic interurbà i extra urbà per als menors de 30 anys, reconvertir el Refugi de Pelegrins en un alberg juvenil, fomentar el punt d'informació juvenil, fomentar el punt d’informació juvenil com un servei que ofereixi assessorament integral en tots els aspectes del desenvolupament del jovent, prioritzar la contractació i prestació de serveis d'empreses i finalment, donar continuïtat al procés participatiu de Cal Badia, amb flexibilitat horària i autogestió.
Plantar cara a la precarietat laboral dels joves
Davant de la "precarietat juvenil derivada de la precarietat laboral" des de la Candidatura d'Unitat Popular aposten per "crear convenis amb empreses públiques i privades", "cercar escletxes d’ocupabilitat" i "recolzar i facilitar les xarxes de suport de joves".
Projectes d'habitatge i emancipació per la resolució de conflictes d'autonomia
En aquest àmbit proposen estudiar mesures per facilitar l'accés un habitatge per a joves i donar suport aquelles okupacions d'habitatges abandonats que assegurin unes condicions de vida dignes per als seus okupants.
L'acte va anar acompanyat d'una performance; el col·lectiu va arribar a la plaça de l'Ajuntament amb maletes de viatge per denunciar la problemàtica de la fuga de joves estudiants que no poden desenvolupar-se professionalment al seu país i han de viatjar a l’estranger per trobar una feina digna.
Per fi algú amb una visió global de la ciutat, més enllà de lemes o accions aïllades (també valuoses). Urbanisme no és només asfaltar carrers o fer illes de vianants. Ha d’anar lligat a qui... Llegir més l’utilitza i disseny obert. Impacte a curt i llarg termini. Així és com estan avançant les ciutats mitjanes arreu d’Europa.
Endavant doncs!! La marca igualada sembla que es vulgui projectar al món quan el que cal és projectar-se a la ciutat. A la resta del món li importem un raba, la veritat. La meva neboda va marxar a... Llegir més Alemania i nosaltres ja fa més que vam haver de tancar la nostra botiga de queviures... VULL UNA CIUTAT QUE APOSTI PEL PETIT COMERÇ, EL DE PROXIMITAT, EL DEL BARRI... menys treball fictici i únicament publicitari que aquest alcalde actual amb complex d’Antonio Banderas esta duent a terme - venent fum a dojo - i més treball pel barri, pels joves d’Igualada. És que de veritat, n’estic farta! Sembla el ”pequeño Nicolàs!”
Maria
Igualada
9 de maig 2015.12:24h
Espero que els de la CUP també tingueu en compte persones d’altres edats (en som moltes) que estan a l’atur, a part dels joves. També volem treballar i potser molts de nosaltres no ho podrem... Llegir més tornar a fer més. Ho necessitem perquè estem capacitats i sembla que ens vulguin esborrar del mapa.
Roc
9 de maig 2015.21:03h
i tant, que ens tenen en compte, l’altre dia vaig llegir el programa:
http://issuu.com/cupigualada/docs/programa_cup_igualada_municipals_24