//Plugins sense CDN ?>
El batlle d'Igualada, Marc Castells, ha mostrat la seva satisfacció després d'estudiar l'estudi informatiu de reforma i millora de l'A2 entre Igualada i Martorell, elaborat pel Ministeri de Foment espanyol. Un text que recull les principals demandes de l'Ajuntament d'Igualada, especialment en matèria de seguretat, i que ara entra en període de presentació d'al·legacions.
Satisfacció –inicial–, després d'anys de demandes i reclamacions per millorar aquest tram de l'autovia A2, entre Igualada i Martorell. El gener del 2015, fa set anys, els batlles Òdena, Castellolí, el Bruc i Collbató, a l'Anoia, i Esparreguera, al Baix Llobregat, van presentar un front comú per reclamar a Madrid millores i inversions a l'A2, en un tram d'una vint-i-cinc quilòmetres amb una alta sinistralitat "i greus problemes en seguretat", com va manifestar en aquell moment el batlle d'Igualada, Marc Castells. Els batlles i batllesses van estar acompanyats pel llavors president de la Comissió de Seguretat Viària del Congrés dels Diputats, Pere Macias, que va manifestar que "cal que l'Estat prengui mesures i actuï per evitar més accidents en aquest punt negre."
Aquesta setmana, Marc Castells ha recordat aquestes demandes històriques, assenyalant que "ja vam denunciar públicament l'alta sinistralitat entre Castellolí, Igualada i Òdena i demanàvem la millora de seguretat en un tram que no compleix els estàndards de seguretat europeus, un dels més importants és la corba pronunciada a l'altura de Castellolí que en el nou traçat s'elimina".
L'informe inclou, entre altres, quatre millores significatives, que ha destacat el batlle igualadí. Una afectarà la sortida de l'Espelt que en el nou traçat compta amb una incorporació molt més integrada i segura. L'Ajuntament d'Igualada ha anunciat que presentarà una al·legació per continuar un carril bici que uneixi Igualada i l'Espelt i que fomenti la mobilitat sostenible i segura.
Un altre punt destacat és la millora en la connexió de l'A2 en la Rotonda entre el barri de Fàtima i Set Camins, "que ara mateix no permet una connexió ràpida amb l'autovia", assenyalen des de l'Ajuntament d'Igualada. L'estudi informatiu contempla la demanda de l'Ajuntament d'Igualada de millorar la connexió amb l'A2 d'aquest punt i fer-lo possible des dels dos sentits facilitant la mobilitat de Fàtima i Set Camins.
El tercer punt que han destacat des de l'ajuntament igualadí afecta l'entrada 555 a Igualada, una de les que registra un major volum de vehicles. Aquesta millora és una demanda d'Igualada i Òdena que, a banda, permetrà la connexió del polígon de les Comes amb el nucli d'Òdena, permetent la mobilitat sostenible a peu o en bicicleta entre els dos municipis.
Finament, el govern igualadí també ha destacat les millores previstes en el trèvol de connexions entre l'A2, la C15 i C37. Amb el projecte de millora l'autovia quedarà completament connectada amb aquestes dues vies importants de l'eix diagonal. Venint de Barcelona, Lleida, Manresa o Vilafranca aquesta connexió permetrà totes les possibilitats de gir. Castells ha qualificat de gran utilitat i extraordinari aquest nus de comunicacions que posiciona a Igualada "en un punt estratègic de la connectivitat de les vies de comunicació catalanes."
L'Ajuntament d'Igualada presentarà, doncs, dues al·legacions a l'estudi: una per connectar amb Igualada el carril bici que ara queda tallat a Sant Genís per tal que arribi fins a la Capital de l'Anoia i una altra per continuar un carril bici que uneixi Igualada i l'Espelt i que fomenti també la mobilitat sostenible i segura.
Finalment, Marc Castells ha inclòs aquests futurs millores en el paquet d'infraestructures que estan en execució, com la connexió d'Igualada amb la Ronda Sud, l'ampliació de la C-15.