//Plugins sense CDN ?>
Nou capítol en el serial de la proposta sobre el pla per fer polígons a la Conca d'Òdena. La batlle d'Òdena, Maria Sayavera, i el seu equip reiteren que les 70 hectàrees que proposa la Generalitat ja es poden trobar a l'entorn de l'aeròdrom Igualada-Òdena i insisteix que qualsevol polígon a Can Morera "serà un bolet al mig del territori".
L'Ajuntament d'Òdena manifestava aquest dilluns que no té constància encara de quan s'activarà l'anunciat procés de participació a la Mancomunitat sobre la nova zona industrial. Un polígon que -per activa i per passiva- han dit que no volen a la zona agroforestal de Can Morera. Maria Sayavera, acompanyada de la regidora Alba Gallardo, exposava que "no hem rebut el document de treball" que ha fet Territori i Sostenibilitat i que s'ha de de sotmetre a debat públic. L'equip de govern de Fem Òdena va insistir a la Generalitat que "si en el document de treball hi ha Can Morera, serà contra la voluntat del municipi" i que "les 70 hectàrees que proposa la Generalitat ja es poden trobar a l'entorn de l'aeròdrom, una zona que ja té infraestructures".
Sayavera subratlla que "Territori sempre diu que respectarà la nostra voluntat, però pot ser que algú pressioni" a la conselleria. Admet que les postures amb altres membres de la Mancomunitat estan molt allunyades, en concret amb Igualada, "però estem parlant d'un sòl que és a Òdena". Conclou que "amb les 80 hectàrees que es troben al costat de l'aeròdrom i el Pla de les Gavarreres es duplica l'extensió de l'actual polígon d'Igualada, per exemple, és suficient. Quan aquesta zona estigui plena, podrem parlar d'altres llocs on créixer".
El Pla Director original indicava unes 300 hectàrees a la zona de Can Morera, amb les quals s'afectaria "deu masies habitades". El veu irrealitzable ja que "ens han dit clarament que fins a aquell punt no hi haurà un tren. No hi haurà un tren almenys fins d'aquí a 20 anys. Com voldran transportar les mercaderies fins a aquesta zona, si fins ara no hi ha cap infraestructura?". Sayavera entén que amb la llei aprovada el 2012 -Omnibus- es podria passar per sobre de la voluntat de l'Ajuntament, però recorda que fins ara no s'ha planificat mai contra la voluntat del municipi.