Fa una setmana l'Ajuntament igualadí anunciava l'activació d'un sistema de recollida porta a porta per a grans productors. L'esquerra municipalista valora en positiu aquesta proposta del govern, però demana un pas més.
Volen informació sobre l'estudi
Els regidors de Poble Actiu remarquen que "als pressupostos de l'any 2020 de l'Ajuntament d'Igualada es va incloure, a proposta de Poble Actiu, l'estudi del model de recollida de residus per avaluar quins models de recollida de residus es podrien implantar amb més èxit a la capital de l'Anoia". La regidora de Poble Actiu, Neus Carles, demana informació sobre l'estudi encarregat fa un any i mig però "des del govern Castells -malgrat haver-ho sol·licitat- encara no ens han facilitat cap proposta".
La regidora considera que "el model de recollida de residus actual, amb contenidors al carrer, és un model caduc que no permet augmentar el percentatge de residus reciclats fins al mínim del 50% que estableix la normativa europea". Malgrat que "s'han realitzat moltes campanyes informatives per fomentar el reciclatge, l'efectivitat ha estat molt baixa i des de Poble Actiu reclamen que l'Ajuntament d'Igualada es plantegi dos models de recollida obligatòria: el Porta a Porta i els contenidors identificats". Des de Poble Actiu consideren necessari estudiar tècnicament "quin model de recollida és millor en cada zona de la ciutat, i ho exemplifiquen així: "el Porta a Porta sembla un bon model per barris com les Comes o Sant Jaume Sesoliveres i els contenidors identificats pels barris dels Set Camins i Montserrat".
Maria
Igualada
3 de juny 2021.21:54h
Agrairia que des de la política i només des de la política anessin a l’arrel del problema i ens deixéssiu als ciutadans en pau. El GRAN problema són els productors de residus. Per què... Llegir més emboliquen els iogurts, magdalenes, ... amb cartrons i plàstics? I les joguines, els medicaments i els seus blisters, les ampolles i les seves capses, ... I tantes i tantes coses.
Jo reciclo però n’estic fins els pebrots perquè no em retorna la feina que faig i el preu que pago per el producte. Sí us plau, aneu a l’arrel del problema.