//Plugins sense CDN ?>
Tècnics de Foment ja van detectar al febrer moviments al talús de Montmaneu tot i que fins al 12 d'abril no van creure oportú tallar el tram d'autovia davant el risc de despreniments per les pluges caigudes a la primavera que van fer augmentar les filtracions d'aigua a l'estructura. Durant els més de cent dies que el tram ha estat tancat, el trànsit s'ha desviat per l'antiga N-II ocasionant algunes retencions especialment en ponts i caps de setmana.
Cert retorn a la normalitat
Els establiments de l'àrea de servei de la Panadella han notat durant aquests mesos un petit augment de clients i de vendes tot i que poc significatiu ja que 'molta gent que anava de pas no parava'. Així mateix, des de l'Ajuntament de Montmaneu s'espera que a partir d'ara la Panadella recuperi la situació que tenia abans del tall quant a nivell de feina i de volum de trànsit.
El regidor d'obres supramunicipals de Montmaneu -terme d'on depèn la Panadella-, Joan Recasens, ha valorat positivament la reobertura del tram tancat des de l'abril sobretot pels conductors ja que ara 's'evitaran moltes de les cues' que s'originaven pel tram de l'antiga N-II per on eren desviats els vehicles. També ha volgut felicitar Foment per l'agilitat en què s'han estat i s'estan duent a terme les obres de consolidació del talús que s'allargaran fins a finals d'any.
Els usuaris de l'autovia també han vist amb bons ulls la reobertura del tram de Montmaneu ja que el desviament per la N-II 'retardava el trajecte' tot i que entenen la necessitat de l'actuació de Foment pel perill que podia suposar als usuaris de l'A-2. Altres conductors han explicat que el fet de tornar a passar per l'interior de la Panadella els ha comportat certa 'nostàlgia', recordant temps passats quan havien de passar per l'interior de l'àrea de servei.
Per la seva part, els responsables del Ministeri de Foment asseguren que amb els treballs fets fins al moment, des que es va procedir a tallar la circulació de l'autovia en sentit Lleida, s'han aconseguit aturar els moviments del talús del túnel del Violí, que es manté controlat de forma permanent per un sistema de monitoratge.
L'actuació duta a terme ha consistit en el moviment de fins a 800.000 metres quadrats de terres a uns 40 metres de la calçada, la meitat dels quals ja han estat moguts. A part del moviment de terres, s'hi han instal·lat nous sistemes de drenatge per evitar més efectes negatius de l'aigua sobre el terreny, i un replè de pedra per fer més força a la base.
Foment espera poder acabar les obres de consolidació a finals d'any, abans que comenci un nou període de pluges intenses. Fins llavors es mantindrà el ritme de treball les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana, com s'ha vingut fent fins ara per poder reobrir a la totalitat els tres carrils en sentit Lleida en el tram d'autovia afectat.
ACN