Els plens municipals d'aquest matí de dissabte propiciaven dues investidures amb unes aliances prou curioses. A Vilanova del Camí, l'abstenció del junter Jordi Barón -posicionat des de fa anys contra el PSC- permetia investir a la socialista Noemí Trucharte. Un pacte tàcit que s'ha superat a Cabrera d'Anoia: C's votava a Jaume Gorrea (ERC).
Imatge del ple vilanoví aquest matí
Es referia al secret a veus del pacte entre el PSC i Junts per Catalunya al Consell Comarcal de l'Anoia, que desbancaria a ERC, primera força a la comarca a les eleccions que tenia una aliança en aquest ens amb els junters des de 2007. Segons fonts d'ERC, una de les contraprestacions entre socialistes i post-convergents seria facilitar l'alcaldia a Trucharte a canvi que els socialistes donin la presidència al Consell a Junts.
Res és comparable, però, a l'acord contra natura que hi ha hagut a Cabrera d'Anoia per a la investidura. Jaume Gorrea (ERC) estava empatat a regidors amb el PSC, quatre. Però la llista socialista de Salustià Monteagudo havia guanyat en vots. Gorrea és nou batlle gràcies al suport del regidor de C's a Cabrera que l'ha votat en la investidura, i així recupera l'Ajuntament quatre anys després.