TORNAR

L'Anoia, amb dotze, la comarca de Barcelona amb més víctimes mortals a les carreteres

L’A-2 i la N-II han estat les vies amb més accidents mortals

societat
Dilluns, 20 gener 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El 2019 van morir 124 persones en 121 accidents de trànsit al conjunt de la xarxa viària de Barcelona, un 1% més de víctimes mortals i un 8% més de sinistres mortals que l'any 2018. Pel que fa a les víctimes mortals per comarques en zona interurbana, encapçala el rànquing ñ¡Anoia, amb 11 accidents i 12 morts; seguit pel Maresme, amb 11 accidents i 11 morts, i el Vallès Oriental, també amb 11 accidents i 11 morts.

Tal com informa l'ACN, l'anàlisi de la sinistralitat viària a Barcelona durant el 2019 del Departament d'Interior indica que de les 121 persones mortes, 76 van morir en zona interurbana i 48 en zona urbana. Del total d'accidents mortals, 73 van tenir lloc en zona interurbana i 48 en zona urbana. Respecte del 2010, que Trànsit considera any de referència, continua la tendència decreixent i es registra un 19,5% menys de víctimes mortals i un 15,4% menys d'accidents mortals. Aquestes dades es produeixen en un "context d'estancament de les xifres de la mobilitat" respecte el 2018. L'A-2 i la N-II han estat les vies amb més accidents mortals.

Accident mortal a l'A2, a Jorba

Un 9% més d'accidents mortals a les carreteres de Barcelona

Des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2019, 78 persones van morir en 73 accidents mortals a les carreteres de Barcelona. El nombre de víctimes mortals és un 3% inferior respecte el mateix període de l'any anterior, tot i que la xifra d'accidents mortals ha augmentat un 9%.

Han augmentat en un 42% el nombre de morts en accidents en els quals només hi ha implicat un sol vehicle, passant dels 19 als 27. També han augmentat els morts per sortides de via, que han passat dels 14 als 24.

De les 78 persones mortes aquest any, un 51,3% són víctimes de col·lectius vulnerables, en concret 30 motoristes, 3 ciclistes i 7 vianants. Ha augmentat en un 43% en el nombre de motoristes morts a les carreteres de Barcelona, passant dels 21 als 30. De fet, en la comparativa d'accidents mortals per tipus de vehicle les motos han passat de 21 el 2018 a 30 el 2019, mentre que els vehicles lleugers han passat dels 41 als 29.

Pel que fa a l'edat de les víctimes mortals, destaca la mort de dos menors de 14 anys en accidents de trànsit a les carreteres de Barcelona i l'augment d'un 44% dels morts en la franja de 15 a 24 anys. Les infraccions a les normes de circulació amb una presència del 26% en el total dels accidents amb víctimes i les distraccions amb un 22%, són els principals factors concurrents de la sinistralitat a les carreteres de Barcelona.

A-2 i N-II, les vies amb més accidents mortals

Pel que fa a la zona urbana, el Barcelonès encapçala la taula de dades amb 25 accidents i 25 víctimes mortals, seguit pel Baix Llobregat amb 10 accidents i 10 víctimes mortals.

L'A-2, amb vuit víctimes mortals, és la via que ha registrat un número més alt de morts el 2019. La segueixen la N-II, amb 7; l'AP-7 i la C-17, amb 6 cadascuna, la C-32, amb 5; i la B-10 i la C-16, amb 4.

Un 20% dels infractors per excés de velocitat tenen 2 o més sancions

El 2019 es van iniciar 549.898 expedients sancionadors a la demarcació barcelonina. En concret, per velocitat es van iniciar 365.574 expedients sancionadors, per alcohol i drogues van ser 6.248 expedients, per l'ús de mòbil o altres sistemes de comunicació foren 7.145 expedients, per distraccions van ser 1.336 expedients i finalment per no fer ús dels sistemes de seguretat passiva es van obrir 4.482 expedients sancionadors.

Per altra banda i pel que fa a les xifres de conductors reincidents a Barcelona, al 2019, un 20% del total d'infractors per excés de velocitat acumulen 2 o més sancions per aquest tipus d'infracció.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.