TORNAR

Igualada implanta el disc horari per controlar la càrrega i descàrrega

El govern espera que es redueixin els abusos, especialment al centre

societat
Dijous, 29 octubre 2015. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L’Ajuntament regularà i controlarà l'estacionament on se’n fa un major abús, com la Plaça de l'Ajuntament o l'entorn del mercat municipal. Les mesures s'activaran el gener del 2016.

L'Ajuntament preveu iniciar, a partir del mes de gener de 2016, el control amb disc horari obligatori de les zones de càrrega i descàrrega, de manera
progressiva i començant per aquella punts on s'ha detectat que se'n fa un abús més freqüent. Jordi Pont, tinent d'alcalde de Qualitat Urbana, ha explicat aquest dimecres que "nucli antic, el Mercat de La Masuca i algunes altres zones molt concretes, són indrets on hem detectat que alguns transportistes, operaris i veïns utilitzen les zones de càrrega i descàrrega com zones d'aparcament sense límit de temps".

El disc horari, a escenaEl regidor confia que es redueixi la picaresca associada a aquesta casuística. Recorda que l'objectiu d'aquestes àrees "és permetre una ràpida rotació per al
repartiment de mercaderies i la prestació de serveis i, quan se'n fa un abús i un aparcament de llarga durada, el trànsit i la mobilitat dels carrers del voltant se
n'acaben ressentint de manera important". Pont avança que la policia no penalitzarà  cap transportista que estigui en el procés de carregar o descarregar, "encara que excedeixi el límit horari".

El temps màxim d'estacionament se cenyirà a 20 minuts i, per a aparcar-hi, caldrà fer ús del disc horari obligatori on s'indicarà l'hora d'arribada o, en cas de no disposar d'aquest disc, anotar-la manualment. Les zones on caldrà fer-ne ús estaran degudament senyalitzades amb tòtems o rètols que especificaran aquesta regulació. En aquesta retolació s'utilitzaran els colors habituals que ja s'empren en altres ciutats com Barcelona, el taronja i el blau, perquè els transportistes els puguin identificar ràpidament. Les primeres àrees on s'implantarà la normativa seran precisament el nucli antic, l'entorn del mercat municipal, la Plaça del Rei i el carrer Santa Caterina.

Durant els mesos de novembre i desembre, un agent cívic de l'Ajuntament informarà a transportistes, veïns i comerciants de la propera entrada en vigor de la normativa, amb el repartiment de díptics. A continuació, durant el mes de desembre, es farà un repartiment de discos horaris a gran escala i es procedirà a la senyalització de les zones afectades. Finalment, a partir del mes de gener es posarà en marxa la nova regulació, es farà una darrera campanya informativa i s'iniciarà el control regular de les mateixes, amb l'aplicació de sancions quan siguin necessàries.


3 Comentaris

J

JAUMET

IGUALADA

29 d'octubre 2015.12:46h

Respondre

LA GENT QUE FA REPARTIMENT PER LA CIUTAT, JA SAP QUE ELS ESPAIS DE CÀRREGA I DESCÀRREGA ESTAN SEMPRE OCUPATS PER CARA-DURES, UN TURISME S’HI POT PASSAR DOS DIES I NINGÚ LI IRÀ RES, PODEU FER... Llegir més LA PROVA, PER TANT LA CÀRREGA I DESCÀRREGA REAL A IGUALADA ES FA AL MIG DEL CARRER O A LES VORERES. SI TREGUESSIN ELS ESPAIS I ELS RÈTOLS DE CÀRREGA I DESCÀRREGA, ELS ÚNICS PERJUDICATS SERIEN ELS CONDUCTORS BARRUTS QUE SE’N APROFITEN. ELS REPARTIDORS FARIEN EL MATEIX QUE FAN ARA

J

Joanma

=ada

29 d'octubre 2015.10:03h

Respondre

Ja fa anys que a Igualada, els espais reservats per carrega i descarrega serveixen per aparcar tot el dia i gratis tot tipus de furgonetes, i els que realment tenen que descarregar es troben les... Llegir més citades zones sempre plenes. Jo ja fa anys que comento als meus amics la necessitat de comprar-se una furgoneta per poder aparcar gratis i sense que et multin.

29 d'octubre 2015.07:15h

Respondre

Ja seria hora!!!!
Però de fer-ho a tota la ciutat. Perque hi ha molts botiguers de les zones que hi deixen el vehicle tot el dia

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.