TORNAR

Òdena aprova un nou Pla de Mobilitat que cerca reduir el trànsit rodat al seu centre

El document, amb un àmbit temporal de cinc anys, s’inscriu en una estratègia conjunta amb les viles veïnes

societat
Diumenge, 17 novembre 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

En el darrer ple d'Òdena es va aprovar el Pla de Mobilitat Sostenible del municipi. Un estudi fruit del treball amb la Mancomunitat de la Conca que se centra en la reducció del trànsit rodat i en trobar alternatives de mobilitat entre els diferents nuclis del municipi.

L'Ajuntament d'Òdena disposa ja del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) 2019-2024. El document ha de ser una eina bàsica per al consistori odenenc a l'hora de planificar de forma integrada una mobilitat urbana sostenible. El PMUS té, entre els seus grans objectius, la reducció del trànsit al centre del municipi amb diverses estratègies, fomentar l'ús de transports més sostenibles, guanyar espai públic per a les persones, disminuir la contaminació atmosfèrica i acústica, reduir l'accidentalitat, garantir una distribució de mercaderies àgil i ordenada, adaptar l'oferta d'aparcament a la demanda de rotació i de residents o garantir una bona accessibilitat millorant els itineraris.

El darrer ple de la corporació odenencaEl pla apunta cap a reptes com potenciar i facilitar que la mobilitat a peu sigui prioritària al casc urbà, garantir la continuïtat dels itineraris a peu entre el Barri de Sant Pere i Igualada/Vilanova del Camí a través de la C-244 i l'N-IIa; millorar les connexions interurbanes en bicicleta amb els municipis veïns; millorar els itineraris a peu a les parades d'autobús, millorar la seguretat i potenciar la mobilitat sostenible en la transformació de l'avinguda de Manresa; millorar les condicions d'accessibilitat al Barri de Sant Pere; i discriminar positivament els vehicles motoritzats menys contaminants.

En la diagnosi, se subratllen dèficits com que la trama urbana d'Òdena està dividida en tres grans zones: Òdena centre, Sant Pere i l'Espelt, i que el barri de Sant Pere forma un continu urbà amb Igualada i Vilanova del Camí. També s'ha observat que la connectivitat a peu entre Òdena i Igualada no és viable actualment; que l'accessibilitat per a vianants a la trama urbana del municipi està limitada, per exemple per el pendent d'alguns carrers; que no hi ha cap oferta viària específica per a bicicletes al municipi, malgrat que existeix una xarxa de camins en bon estat que pot ser utilitzada per a la connexió interurbana; que no circulen ciclistes pel municipi en dies feiners; que l'avinguda de Manresa té un disseny més propi d'una via interurbana que d'una travessera; o que la major part de les vies del nucli urbà són de doble sentit.

El PMUS també compta amb propostes en l'àmbit de la Mancomunitat de la Conca d'Òdena, que inclouen homogeneïtzar els tipus de places d'aparcament a la calçada; un sistema de control de les zones de càrrega i descàrrega a través d'una aplicació mòbil; o projectes com la Via Blava de l'Anoia, que inclourà la Riera d'Òdena, o el Pla de senders turístics de l'Anoia.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.