//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Diumenge, 5 gener 2020. 03:00
La Cavalcada dels Reis Mags de Vilanova del Camí arrencarà a dos quarts de 7 de la tarda. Enguany celebra 50 anys d’història i en el marc de la commemoració Ses Majestats s’han engalanat amb nou vestuari i un nou himne musical compost per Carles Prat, amb lletra d'Anna Marsal i va dirigir la gravació amb l'orquestra JOSA el Josep Miquel Mindán.
L'emissió començarà a partir de les 18:30h i s'allargarà fins un cop finalitzada la Cavalcada dels Reis Mags d'Orient. A més de la transmissió en directe, que s’iniciarà amb els parlaments de les autoritats i l’arrencada de la cavalcada, el programa inclourà també imatges de l’arribada a del patge Faruk el dia 28 de desembre i del lliurament de cartes del dia 1 de gener, per explicar tot el cicle festiu d’aquesta tradicional festa igualadina. La iniciativa de l'Ajuntament d'Igualada compta amb els serveis de Global Production, la col·laboració d'Iguana i el suport del Casal Popular d’Igualada, el Foment.
En el comunicat emès per Som Vallbona-JUNTS (SV-JUNTS) d’aquesta setmana es demanava més consens amb la resta de forces polítiques, una taula per acordar canvis per abordar el #Blackface i una modificació progressiva de la festa, entre altres elements que SV-JUNTS qüestionava.
Dissabte, 4 gener 2020. 03:00
La consellera de Cultura Mariàngela Vilallonga, la consellera de Salut Alba Vergés, la consellera d’Empresa Àngels Chacón i el conseller d’Acció Exterior Alfred Bosch coincidiran la nit del 5 de gener a Igualada en el marc de la Cavalcada dels Reis Mags.
El resum anual del registre de temperatures i precipitacions conclou amb una continuada tendència a l’alça de les temperatures, tan diürnes com nocturnes i una pluviometria que s’emmarca dins de la mitjana dels registres.
L’objectiu de la proposta és acostar la Festa dels Reis a aquells que no la poden viure personalment, que hi podran accedir aquí. Aquesta és una iniciativa de l’Ajuntament de la ciutat, amb el suport de la Comissió de la Cavalcada dels Reis d’Igualada que es duu a terme des de l’any 2013.
L’informe mensual de l’atur registrat a municipis i comarques de la demarcació de Barcelona elaborat per l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, de Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona assenyala un 2019 que si bé va arrencar amb una lleugera tendència a la baixa en quant a nombre d’aturats ha acabat l’any gairebé igualant els resultats del 2018. La província de Barcelona ha registrat un descens total de 0,69%.
Com assenyala Salvador Busquets, Director de Càritas Diocesana de Barcelona, a l’informe La llar és la clau, “l’habitatge no és una simple mercaderia, sinó un bé que en ser habitat es transforma en llar i esdevé en una cosa personal i íntima que passa a formar part de la vida social, com a espai privilegiat de la vida humana”. Segons el mateix informe publicat el desembre del 2018, un 36% de les persones de la diòcesi de Barcelona s'han vist afectades per l’exclusió residencial.
Divendres, 3 gener 2020. 13:10
El Conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència de la Generalitat de Catalunya, Alfred Bosch, serà a Igualada durant la cavalcada de Reis en motiu del 125è aniversari. També l’acompanyarà la Consellera igualadina de Salut, Alba Vergés, i el cap de l’oposició d’ERC Igualada, Enric Conill
Divendres, 3 gener 2020. 10:16
Enguany tres emissaris reials, els patges Jafsin i Fahem i la patgessa Wutinah van ser els encarregats de recollir la carta dels més menuts, els van recordar quins passos calien seguir d'aquí a la nit màgica del 5 de gener i els hi van explicar les novetats que s’hi esdevindran.