//Plugins sense CDN ?>
Des de fa anys, l'estudi EVVO ubicat a Igualada treballa amb formats diferents de supermercat i en clau de compra ètica. Així és el projecte del Superlab, una iniciativa de "venda assistida" que ara ha rebut el reconeixement d'una revista dels EUA de disseny.
'A Smart Supermarket'. Amb aquest títol d'un article escrit per la periodista Jenny S Rebholzelque s'esmenta el projete de SuperLab, desenvolupat per l'empresa igualadina Evvo Retail. La peça apareix a la revista novaiorquesa design:retail de gener/febrer, dins l'apartat d'innovació. El Superlab es va presentar públicament, el passat mes de Juliol, a l'Hotel Mandarin Oriental de Barcelona, després d'un treball de tres anys de recerca i anàlisi sobre el sector de la distribució d'alimentació.
"Coneixes a algú a qui li agradi anar a comprar al súper?" És la qüestió amb la que s'enceta l'article sobre el Superlab, idea que vol obrir un debat al voltant de la compra diària i la seva evolució futura, anticipant com podria ser un possible model de supermercat del futur. Una nova experiència de compra a través de la personalització i la tecnologia com a eina principal. Aquest és el fonament sobre el qual s'ha construït un projecte que avança les tendències futures tot unint els conceptes de la botiga física i on-line. L'experiència que es proposa és interactiva, emocionant i fàcil.
Segons Pep Valls, els eixos de SuperLab són l'atenció personalitzada, la innovació tecnològica i la compra ètica. El primer proposa l'evolució del model actual d'autoservei cap al d'atenció personalitzada. Al punt de venda i amb l'ajuda d'uns assessors personals s'informarà l'usuari com, utilitzant una interfície desenvolupada especialment, pot definir un perfil propi identificant les seves preferències alimentàries, les seves necessitats fonamentals, les possibles intoleràncies...
Posteriorment SuperLab l'ajudarà a escollir quins productes són comuns a la seva compra i amb quina periodicitat i quantitat els necessita. També li suggerirà dietes equilibrades, menús setmanals, propostes d'articles i productes afins a les seves preferències.
En segona instància, Superlab empra una tecnologia transversal i omnicanal el segon eix estratègic del projecte. Aquesta serà també accessible en el punt de venda en diferents formats de darrera generació.
El tercer eix conceptual del projecte parla de la compra ètica. Un supermercat compromès que s'anticipa a les futures tendències com, per exemple, l'agricultura biodinàmica. Aquesta consisteix a trobar l'equilibri entre l'home i la terra, assegurant el cicle de vida natural de les produccions, a les quals es garanteix que no s'hi malbaraten recursos naturals. Ser un supermercat ètic, però, també vol dir tenir un compromís amb la sostenibilitat dels aliments, minimitzant la generació de residus. SuperLab acumularà el mínim estoc possible, ja que elimina els lineals convencionals d'exposició, fet que permetrà no estocar productes innecessàriament ni, per aquest mateix fet, malbaratar aliments.
Materials sostenibles
Així mateix, la construcció del mateix edifici és previst fer-la amb materials sostenibles i fàcilment reciclables així com tecnològicament avançats. En aquest aspecte han comptat amb l'assessorament tècnic del Grupo Porcelanosa, on el seu material Krion K-life, amb una tecnologia totalment innovadora que utilitza un concepte de fotocatàlisi que el converteix en una peça antibacteriana, resistent a les taques i que millora activament la qualitat de l'aire, hi té un paper fonamental. "El projecte no és una resposta universal, ni una solució única i definitiva. Es tracta d'una proposta que planteja noves alternatives que han de poder adaptar-se a les diferents ensenyes, segons el seu posicionament i la seva pròpia personalitat i sobretot, la personalitat dels seus usuaris" comenta Pep Valls.