TORNAR

Sessió formativa sobre l’Islam al Consell Comarcal

L’objectiu de la jornada va ser donar conèixer les característiques principals de l’Islam

societat
Dimecres, 5 febrer 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El passat 30 de gener una trentena de professionals de diferents àmbits i alguns regidors de municipis de la comarca van participar en una sessió formativa sobre l’ islam organitzada pel Pla de Ciutadania i Convivència del Consell Comarcal de l’Anoia i la Direcció General d'Afers Religiosos de la Generalitat.

Sessió sobre l'Islam al Consell Comarcal

El context religiós de Catalunya ha experimentat canvis importants causats fonamentalment pels fenòmens migratoris i pels processos de globalització. En aquest sentit, destaca l’increment que ha experimentat la diversitat religiosa, que s’ha traduït en un augment del nombre de confessions presents a Catalunya i dels seus centres de culte. Indubtablement, una de les confessions religioses que suscita més interès en l’opinió pública és l’islam.

Així, l’objectiu de la jornada va ser donar conèixer les característiques principals de l’Islam: els seus principis bàsics, les pràctiques principals, les festivitats més importants, etc., conèixer millor la comunitat islàmica de Catalunya i aproximar-se a l’islam des d’una mirada actual i global.

L’activitat, de tres hores de durada, va anar a càrrec d’Agustí Iglesias, tècnic de la Direcció General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya.

La formació va permetre fer una primera aproximació per conèixer quins són els fonaments doctrinals, els rituals i les principals divisions que ha viscut aquesta religió al llarg de la història. Alhora també va incidir de manera especial en el coneixement de la comunitat islàmica catalana i de l’islam en l’actualitat.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.