//Plugins sense CDN ?>
La pandèmia del coronavirus ha provocat una crisi sanitària excepcional i, de rebot, una nova crisi econòmica, un impacte de dimensions desconegudes en moltes llars de l'Anoia. Com diu el refrany "sempre plou sobre mullat", i la crisi està agreujant la situació de moltes famílies desafavorides, famílies que ja es trobaven en una situació de vulnerabilitat. En aquest marc, què poden fer una fundació, una entitat i una empresa? Unir-se en una campanya solidària: portar aliments a les famílies més necessitades.
La iniciativa va sorgir des de la Fundació Sant Crist d'Igualada, que ben aviat va trobar la complicitat de l'empresa anoienca Làctics La Tossa i de Creu Roja Anoia, amb una important trajectòria i experiència en l'atenció a les persones vulnerables.
La Fundació Sant Crist d'Igualada fou creada per Mossèn Còdol el 1985, amb l'objectiu de donar a conèixer la imatge i la festa del Sant. Però, seguint les petjades solidària del seu fundador, al llarg de la seva història ha impulsat diversos projectes de solidaritat, adreçats a les persones més desafavorides, a les quals destinen els ingressos de l'entitat. La fundació igualadina es va posar en contacte amb l'empresa de Montbui Làctics La Tossa, dedicada a la producció artesanal de productes làctics de cabra, ovella i vaca, per poder distribuir productes frescos com iogurts, mató i formatges a les famílies necessitades, detectades per Creu Roja Anoia, que s'encarrega de dur aquests aliments bàsics a les seves llars així com distribuir-los des dels bancs de queviures.