TORNAR

La variant de Vallbona i Piera té el vist-i-plau per construir-se

Es pot fer el projecte constructiu d’aquest tram de la B-224; l’altre, en espera

societat
Dimarts, 7 febrer 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La demanda del desdoblament de la B-224 és de fa més d'una dècada. Ja s'ha completat l'estudi informatiu del tram Vallbona-Piera, només queden pendents les al·legacions per un jaciment arqueològic. L'altre sector, fins a Martorell, sense que ni tan sols s'hagi acabat l'estudi informatiu.

Els ajuntaments del sud-est de l'Anoia clamen des de fa anys perquè s'executin millores urgents a la B-224, ja en forma d'una variant (Vallbona-Piera) o del desdoblament (Masquefa-Martorell), però sense èxit. La Diputació de Barcelona va treure a licitació l'any 2008 l'estudi de trànsit per a desdoblar els 24 quilòmetres entre Vallbona d'Anoia i Martorell. No va ser fins el 2014 que es va portar a informació pública la variant entre Vallbona i Piera, que seria allò més factible. La redacció està finalitzada i en breu es resoldran les al·legacions de l'estudi arqueològic fet al jaciment ibèric de Mas Bonans. L'Ajuntament de Piera no preveu que aquest pas suposi dificultats i això allisaria que es comenci en breu el projecte executiu.

El pas a nivell de Vallbona, un dels punts conflictius de la B-224 FOTO: Bernat BorràsL'espera dels projectes a la B-224 té repercussions tant en la vida quotidiana a Vallbona i Piera, travessades per la carretera, com per la notable sinistralitat del tram que comença a la segona ciutat de l'Anoia i acaba a Martorell. Amb 15 víctimes mortals els darrers anys, es tracta d'una de les carreteres que tenen consideració de "risc" de la xarxa existent a la comarca. Els diferents ajuntaments de la zona estan tornant a insistir, amb mocions en les sessions plenàries, en l'"urgència" de fer intervencions en aquesta carretera. Maribel Ferrer, alcaldessa de Vallbona, remarca que "tenim un dels tres passos a nivells que queden dels Ferrocarrils", junt a Igualada i Masquefa, i que "la resolució d'aquest problema és una promesa que fa temps que tenim però que no es concreta".

L'augment de la freqüència del tren de la línia Llobregat-Anoia "ha tingut en efecte doble. Per una banda és positiu per la connectivitat dels vilatans amb Igualada i Barcelona, però també implica un augment del risc". El trànsit de la B-224, uns 20.000 vehicles diaris, continua passant per dins de Vallbona i Masquefa. S'ha duplicat respecte 1997, fa 20 anys. La intensitat és major encara en el segment entre Masquefa i Martorell, on fa un any la construcció d'una rotonda a Sant Esteve Sesrovires ha complicat la fluïdesa del trànsit. La Generalitat aclareix que s'està redactant encara l'estudi informatiu i no hi ha un calendari nítid.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.