TORNAR

Voltar Món: Tanzània

Primer article de la nova secció gentilesa d'Outlet Viatges

societat
Dijous, 12 abril 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquesta és la història de com vaig anar a parar a l’Àfrica. En el moment de decidir el viatge no tenia molt clara la meva decisió, tot i això, tenia en ment alguna illa paradisíaca com les Maldives. Ja no recordo ben bé com va anar tot, però vaig sortir de l’agència amb un viatge totalment diferent del que m’imaginava, a Tanzània.

Ja a l’avió, camí d’Arusha, es podia llegir a les seves revistes: "la experiencia de un safari es algo que todo el mundo debería conocer al menos una vez en la vida..." i, un cop vaig tornar, no puc estar-hi més d’acord.

Poder passejar en un jeep per els Parcs del Serengeti i Ngorongoro, i veure la fauna lliure al teu voltant et provocava una sensació difícil de descriure amb paraules. El meu viatge va consistir en un safari de 7 dies, veien Ngorongoro, Serengeti, Taranguire i Lake Manyara, en aquest ordre.

Després de passar la primera nit a Arusha, vam sortir cap el Ngorongoro. Faltaven unes tres hores per la posta de sol, la llum era suau, taronja i el terra de la pista era d’un vermell fortíssim que contrastava encara més amb la vegetació. De sobte, el jeep va fer una ultima pujada i un immens horitzó s’obria davant nostre, des d’un dels extrems del cràter, on varem poder contemplar la grandiositat i bellesa d’aquell lloc.

Al matí següent vam fer el nostre primer safari. Tots els dies el cràter es despertava amb el cel tacat de núvols entre els quals s’anava filtrant els raigs del sol, que li donava una visió molt especial. Segons avançàvem, cada vegada vèiem més animals, centenars de zebres i ñus, hienes, lleons, rinoceronts negres, búfals, i a la vora del llac, centenars de flamencs roses i hipopòtams.

Al tercer dia varem marxar cap el Serengeti i durant el camí vaig viure l’experiència més colpidora del viatge. Circulàvem per una carretera que travessava vastes extensions de planícies, on, com a molt, veies algun animal a la llunyania. De sobte Godwin, parà el cotxe de cop i ens preguntà si portàvem alguna cosa per regalar. Aleshores vaig veure en la distància uns puntets de colors que s’acostaven. Eren un grup de maasais, un adolescent i 4 criatures que tindrien entre 2 i 4 anyets com a molt. Els varem esperar sense sortir del cotxe. Quan ja els teníem més a prop, Servuli, el guia, va baixar i va anar a parlar amb el més gran. Finalment, em va fer baixar del cotxe (sola, ni tan sols el meu marit podia baixar), vaig agafar un grapat de llapis i gorres de propaganda que portàvem, i m’hi vaig acostar. Parlant clar, el que jo els hi oferia eren quatre tonteries, però no us podeu ni tan sols imaginar la carona d’aquelles criaturetes, agraïment, il•lusió, alegria... Nosaltres ho tenim tot i no apreciem res, ells són feliços amb res!!!

Al Parc Nacional del Serengeti amb la seva combinació de planícies, boscos i arbustos espinosos, es un dels llocs més fascinants del món per observar la fauna salvatge en estat pur. Sens dubte, el més impressionant del parc són les grans migracions de ñus i zebres, que creuen el riu Mara. La alineació perfecta que tracen a l’horitzó els milers de nyus semblava no tenir principi ni fi, era emocionant.

Vam trobar una família de lleons, aproximadament uns 20 exemplars. Els teníem a un metre de nosaltres, Servuli ens va avisar de que no parléssim ni féssim soroll. Varem estar mitja hora observant-los; les mares, els cadells mama’n, els adolescents jugant entre ells i, separats uns quans metres, els dos mascles (un de vell i un altre de jove) dormint plàcidament. Al principi, només es sentia el clic de les nostres càmeres, però desprès, silenci absolut. No podíem deixar de contemplar aquell espectacle.

El següent destí va ser el Parc Nacional de Tarangire. És una zona poc explotada on varem poder contemplar cents de baobabs en un terreny accidentat dominat per la vall del riu Tarangire on també varem veure desenes d’elefants.

I finament, l’últim destí, el Llac Manyara. Poder va ser el parc que menys sensacions em va causar però tot i així, vam poder passejar rodejats de girafes, d’una família d’elefants amb el seu nadó, que va ser la delícia de tots; de famílies de micos fent vida social i d’hipopòtams banyant-se en la seva piscina particular juntament amb els flamencs.

Malgrat tot, les nostres expectatives sobre el viatge poden anar-se’n a norris si no tens uns molt bons guies per el teu safari. Servuli va ser un guia estupend, professional i atent, i Godwin un conductor prudent, pacient i eficient. Sempre van fer tot el que estava a les seves mans perquè poguéssim gaudir al màxim del nostre viatge.

En resum, Àfrica enamora. La gran diversitat de vida salvatge que trobem a Tanzània, la presencia dels ‘BIG FIVE’ (lleó, elefant, búfal, lleopard i rinoceront), la seva gent, la naturalesa intacta i lliure, junt a l’accessibilitat per la majoria de viatgers, el converteix en un país especialment atractiu per gaudir-hi.

Outlet Viatges Igualada

4 Comentaris

M

Maria

Barcelona

12 d'abril 2012.22:20h

Respondre

M’ha encantat l’article! Quines ganes de poder-ho visitar aviat!!

r

r.d.

igualada

12 d'abril 2012.19:44h

Respondre

Molt interessant aquest secció que s’enceta amb aquest article. Espero que segueixi.

M

Marta

Igualada

12 d'abril 2012.17:56h

Respondre

Si tenim en compte que els vols per arribar-hi son intercontinentals el preu no es un Low cost, però un cop allí les opcions d’allotjament, menjar, safaris, etc. es poden adaptar a tots els... Llegir més pressupostos. Moltes gràcies, realment tinc un gran record !!!

R

Roger

Igualada

12 d'abril 2012.12:39h

Respondre

Molt xulo aquest viatge,no se si el seu cost es molt elevat,peró es molt interesant.
Gràcies per explicr-ho tant bé.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.