TORNAR

El Museu Molí Paperer recupera visitants gràcies als particulars

Les dades de final de novembre indiquen quasi 24.000 visites

cultura
Dimecres, 31 desembre 2014. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

La directora del capelladí Museu Molí Paperer, Victòria Rabal, veu el 2014 com un any de "recuperació", amb un balanç a final de novembre de 23.790 persones, unes 500 més que el 2013. Les visites de particulars, clau en el repunt

Amb 23.790 visites a final del mes de novembre, el Museu Molí Paperer ha viscut el seu millor any des de l'inici de la dècada. La directora de l'equipament, Victòria Rabal, considera que els canvis introduïts a nivell de tallers han estat molt importants per seguir fidelitzant els grups escolars, a més de la importància de les entrades de particulars. Segons Rabal "entre 3000 i 4.000 persones han visitat el Museu de manera individual. La majoria per curiositat, alguns professors i molta gent especialitzada, estrangera, de França i la Gran Bretanya".

El museu dedica espais als processos del paperAquestes entrades, gratuïtes en part, han tingut un efecte decisiu perquè aquest 2014 el Museu Molí Paperer acabi amb un bon balanç. A finals de novembre, eren 23.790 visitants, però "aquest desembre hi ha hagut moltes visites. Les darreres xifres de l'any seran molt bones". Com a mínim, el còmput de finals de novembre ja era mig miler de persones superior a l'any passat.

Amb la crisi va davallar la visita de grups escolars. Ara, Rabal explica que s'ha millorat en aquest punt oferint tallers nous. Aquest any s'ha encetat el taller de iotaku, és a dir, la impressió de peixos amb paper: "és un complement de la sala de la impremta". També per a les escoles hi ha novetats com continguts sobre nutrició. La directora apunta que per animar les visites : "hem fet més tallers artístics. Ara vénen molts batxillerats d'art que vénen per conèixer com el paper pot ser un medi creatiu". Reconeix que la crisi impactava en el nombre de visitants, però el Molí Paperer ha lluitat per reinventar-se: "vam haver de fer accions, sobretot a nivell de comunicació. Això ha donat el seu fruit. Ara tenim una 'botiga on-line' i una pàgina web renovada. Encarem amb força el 2015".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.