TORNAR

La UBIC i l'ajuntament igualadí signen un conveni per promocionar el català en els comerços

2a ciutat de Catalunya en el conveni

cultura
Dimecres, 3 desembre 2008. 15:27. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'Ajuntmanet d'Igualada i la Unió de Botiguers i Comerciants han signat aquest migdia un conveni amb la Confederació de Comerç de Catalunya i el Consorci per la Normalització lingüística per promocionar l'ús del català en el sector del comerç, els serveis i el turisme. Es donaran a conèixer els cursos de català i es promourà la campanya "Oberts al català".

L'alcalde signant amb el president de la Confederació, Pere Llorens

Amb l'objectiu inicial que la informació arribi a tots els comerços i botigues de la ciutat, el conveni ha de premetre que a través de cursos, eines didàctiques a internet, i material promocional de la campanya "Oberts al català", les establiments del sector del comerç, els serveis i el turisme puguin utilitzar com a llengua de contacte amb els clients, el català.

En la mateixa línia s'adreçarà l'assessorament comercia i lingüístic que a partir del gener s'oferirà a un centenar d'establiments cerats per persones nouvingudes, tot i que amb la campanya ja es posen diferents materialss a la seva dispsició perquè puguin sortir-se'n.

Així compta amb una 'Guia bàsica de normativa comercial' (bilingüe, català-castellà) on es detalla la normativa actual en matèria d'horaris, rotulació, tendals o banderoles, com s'ha de fer l'etiquetatge, els comprovants de compra, els fulls de reclamació... Recull les principals lleis que regulen el sector i sobretot explica la normativa lingüística, especificant el que s'ha de tenir en català i recordant que hi ha sancions per l'incompliment de la mateixa. Aprofita per donar un breu llistat de vocabulari i expressions útils en l'atenció comercial.

També s'inclou una guia pràctica de com obrir un comerç a Catalunya, amb els diferents passos legals que s'han de fer i assessorament i telèfons d'interès.

la campanya a la restauració i l'hoteleria compta amb una "caixa" de material que es farà arribar a restaurants que tinguin una mitjana de 4 o més treballadors immigrants; conté una safata professional amb el logotip de la campanya, un imant de envera amb les frases bàsiques en català, opuscles tant pels treballadors (en 6 llengües) com pels empresaris i un adhesiu per identificar els comerços que estigyuin dins la campanya.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.