TORNAR

'Els negocis participants del Rec tenien llicència i la documentació en regla'

Jordi Pont, regidor d'urbanisme: 'cada negoci té la seva pròpia llicència'

economia
Dimecres, 19 juny 2013. 16:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'Auntament d'Igualada ha explicat avui que tots els negocis participants del Rec Experimental Stores tenien llicència d'activitat (que van sol·licitar individualment a l'Ajuntament) i que tots disposaven de tota la documentació en regla i complien amb la normativa igual com es fa complir al comerç tradicional i no efímer.

Jordi Pont, regidor d'urbanisme

El regidor d'urbanisme, Jordi Pont, ha afirmat que 'algunes informacions confuses d'aquests dies han vingut arran de pensar que l'esdeveniment tenia una única llicència d'activitat com si el Rec es tractés d'una macrofesta multitudinària a l'estil de les de cap d'any'. Pont ha afegit que 'el Rec es tracta d'un esdeveniment a l'aire lliure on els diferents negocis participants ocupen un espai privat i cadascú tramita i aconsegueix la seva llicència i els seus permisos de manera individual, com ho fan els establiments tradicionals'.

Es demanen ela mateixos requisits que al comerç tradicional'

El regidor ha explicat que 'a tots se'ls demana que compleixin els mateixos requisits que hauria de complir qualsevol comerç estable: han de tenir un certifitat d'istal·lació elèctrica amb butlletí signat pel tècnic especialitzat, complir la normativa pel que fa a instal·lació (potència, llums d'emergència, etc...) , han de pagar la taxa d'activitat, la taxa de l'IAE en cas que pertoqui, han de disposar d'extintors, pla d'evacuació, i han de tenir donats d'alta els els seus treballadors. Pels llocs dedicats a la restauració és exactament el mateix, però sumant-hi les exigències pel que fa al als temes de manipulació d'aliments, etc'.

Pel que fa a les possibles responsabilitats que es derivarien d'algun possibe accident,el regidor d'urbanisme ha declarat que 'passaria el mateix que si hagués passat a qualsevol comerç tradicional'.

'La responsabilitat del correcte funcionament de l'esdeveniment és de l'Ajuntament'

Pont ha afegit que si es tractés d'un únic espai tancat amb molt d'aforament i amb una sola llicència d'activitat seria la Generalitat la que hauria de vetllar directament pel compliment de la normativa, però com que es tracta d'una suma d'activitats, 'és l'ajuntament qui ha de tractar cada una de les llicències a nivell individual i vetllar pel compliment de la normativa sense la intervenció d'una administració superior'

Per tant, segons el regidor d'Urbanisme, 'la responsabilitat de l'esdeveniment és de l'Ajuntament i no de la Generalitat,com li tocaria si es es tractés d'un recinte tancat amb mota afluència de públic'.

Segons Pont 'es visiten un per un tots els espais, i es vetlla perquè tot estigui en ordre per tal de garantir la seguretat de les persones i dels treballadors. Mirem si hi ha temes de seguretat subsanables i fem fer les correccions oportunes i si hi ha algun aspecte a millorar sempre estem oberts a treballar per fer-ho'

'Cal una adequació de la normativa relacionada amb aquest tipus d'esdeveniments'

Segons l'equip de govern 'aquest és un esdeveniment que la majoria d'Igualadins volen, i com a administració creiem que és bo per la ciutat'. De totes maneres Pont ha afirmat que la normativa amb la que es regula un esdeveniment d'aquestes característiques no és la més adeqüada i caldira fer una adeqüació: 'Estem davant d'un esdeveniment del segle XXI i la normativa que tenim és gairebé del segle passat, per tant treballarem per tal que des de les administracions superiors es crei una normativa específica per aquest tipus d'esdeveniments amb els quals Igualada ha estat pionera' En aquest sentit segons Pont 'ja s'han mantingut reunions tecniques amb la Generalitat per tractar el tema'.

'Volem parlar amb el redactor de l'informe'

Pel que fa a l'informe presentat per la Confederació de Comerç de Catalunya i Igualada Comerç a l'Ajuntament denunciat pressuptes irregularitats, Pont ha dit que: 'estem oberts a que, sigui qui sigui, ens pugui aportar tota la informació que ens permeti millorar. I tenim ganes de conéixer qui és el redactor de l'informe, escoltar-lo, i donar-li tota la informació'

'Actuarem amb discreció, calma i tranquilitat'

En relació a l'actuació de l'Ajuntament davant de les dues parts enfrontades, el regidor d'urbanisme ha dit que 'amb aquest tema l'Ajuntament ha actuat amb la maxima discreció, calma i tranquilitat possible. Ja ens hem reunit amb les dues parts a porta tancada, i volem reemprendre les converses iniciades fa anys. Els volem fer entendre a les dues parts que l'esdeveniment és bo per la ciutat'.



21 Comentaris

C

CesK

Igualada

24 de juny 2013.11:35h

Respondre

Maria Ll. critico al regidor que digui que hi ha un buit legal com indico en el comentari 4.

En altres comentaris si m’he referit a que considero que no es segueixen les mateixes formes per... Llegir més autoritzar un local per les REC Stores que un al centre d’Igualada. Però és una opinió totalment subjectiva i que desconec ja que no sóc tècnic de l’Ajuntament.

Per l’altre aporto la documentació a la que em refereixo. Potser l’hi hauria d’enviar al regidor... oficina-ciutada@aj-igualada.net li remetria?

m

marta

manresa

23 de juny 2013.08:31h

Respondre

Les irregularitats en seguretat són flagrants, això està clar, per molt que diguin, i ja ho resoldran convenientment els organismes competents.

Però el més important és el fet que els outlets... Llegir més han de ser permanents, per tant els outlets efímers són irregulars ( no compleix la normativa ), representen un tipus de competència deslleial, ja que precisament per la manera irregular de desenvolupar la seva activitat, col·loquen en una situació de desenvantatge competitiu la resta d’empresaris del sector, i en definitiva, alteren l’estructura competitva del mercat, i aquesta és la raó principal per la que un següent REC no s’hauria de celebrar, i aquest és el motiu principal que l’Ajuntament, organitzadors i altres estaments hauríen de valorar.

M

Maria Ll.

Igualada

22 de juny 2013.01:12h

Respondre

Cesk, aquets dies vas atrafegat i segurament que et costa donar l’abast a tan comentari per contestar.

Però carai, les coses les has de mirar d’una manera més imparcial, no pot ser que ara... Llegir més diguis que l’informe d’Igualada Comerç diu que és possible que les botigues del Rec no compleixin amb la normativa vigent, quant fins ara us referíeu a aquest document com al dogma de fe que demostrava incontestablement les gravíssimes irregularitats que es cometien, entre elles cal recordar que el sr. Fraile va posar el crit al cel perquè la gent passava pel costat del rec dient que era inadmissible i que si algú queia a l’aigua l’ajuntament hauria de respondre. Ridícul, repeteixo ridícul, tant ridícul i sorprenent com que és presenti un document sense anar signat per ningú, que vol dir que ningú se’n fa responsable.

En canvi no solament poses en dubte sinó que consideres una manera de desviar l’atenció les paraules del regidor d’urbanisme quan diu que totes les botigues del Rec compleixen tots els requisits, i això si que esta avalat per un informe signat pels tècnics municipals corresponents.

Perquè aquesta diferent manera de veure les coses, a una sense signatura se li dona la categoria de paraula de Deu i a l’altre signada se la qüestiona. No creus que lo millor seria que el redactor de l’informe d’Igualada Comerç (si és alguna persona amb la formació necessària per fer-l’ho) s’assegués amb els tècnics municipals i posessin negre sobre blanc els punts de discrepància per veure qui d’ells te raó i sortiríem de dubtes.

La resposta del regidor d’urbanisme a la qüestió inadmissible a parer del sr. Fraile del pas pel canal del rec ha quedat molt clara i a deixat a aquest senyor en ridícul: és un element patrimonial que esta protegit i catalogat i per tant és impossible que és pugui modificar. Com aquesta, pot passar en moltes altres qüestions i la cosa pot acabar en que allò que ara alguns considereu com a inadmissible, sigui com diuen des de l’ajuntament, perfectament autoritzable.

Jo no soc ni inspectora ni experta en les normatives de comerç i legalitat en general, ni en tinc ganes, per això deixo aquestes qüestions en mans dels que en saben, i estan autoritzats a emetre informes sobre el tema, per això no em pronuncio, però em rebenta una mica que altres amb la mateixa formació que jo, pontifiquin imparcialment sobre el tema

J

Jordi Groutxo

Igualada

21 de juny 2013.11:39h

Respondre

Joanna (comentari 17) Ara ens em passat !!!!!! Sobretot que la col.loquin bé la Creu i que no sigui a sobre algun aparell elèctric no fes cas que tinguessin un disgust al Rec ...

J

Joanma

Igualada.

21 de juny 2013.11:12h

Respondre

Si per la magnífica festa dels reis no es lo-gra fer venir ni la mitat de gent de fora que lo-gra el REC, potser que la Generalitat de Catalunya atorgui dues Creus de Sant Jordi a comissió... Llegir més organitzadora del REC 0.0.

C

CesK

Igualada

21 de juny 2013.10:01h

Respondre

Joan Manel tranquil, és que ara sembla ser que tota normativa o llei és indiferent i no val per les REC Experimental Stores.

Com és modern i atrau molta gent no és ni millorable ni es pot posar... Llegir més en dubte la manera en que treballen.

Exposar que és possible que no compleixin amb la Normativa vigent de Comerç, que seguint les directrius de la Diputació de Barcelona puguin està incorrent en irregularitats i per tant s’han de seguir uns controls més concrets o, en definitiva, que el Regidor pot estar ignorant un seguit de normes al afirmar que les REC Stores es troben en un buit legal no val per la gent que organitza o posa un comerç al REC.

Potser tots els comerciants d’Igualada haurien de plantejar-se traslladar-se al REC on pot ser que la llei sigui més permisiva i laxa que a la resta de la ciutat. Dada curiosa tenint en compte que aquesta hauria de ser igual per a tothom sense distincions.

@Maria Ll. també crec que no cal reaccionar de tal forma contra el Joan Manel i els que posem en dubte la forma en que es fa el REC. L’informe d’Igualada Comerç no va signat i ells mateixos van dir que era informatiu i per a que les administracions competents realitzessin les revisions corresponents. L’afirmació del regidor no és més que una forma de desviar l’atenció. Igualada Comerç en tot moment ha dit que creuen que el REC no compleix amb la legalitat i normativa necessària per funcionar com ho ha estat fent convidant-los a canviar. Si tu creus que no és just serà perquè també ets una experta en la matèria. Deus ser inspectora, experta en les normatives de comerç i la legalitat en general.

P.D.: no depèn de mi definir qui ha de realitzar aquests controls, però si considero que és tasca de l’Ajuntament coneixer-los i comunicar-los als interessats a fi de que no cometin cap irregularitat en el transcurs de la seva activitat econòmica. Cosa que ara, tal i com es fa el REC, pot estar succeint. Molts no voleu veure que arribar a la Generalitat, Consum i demanar consell a estaments a nivell de Catalunya és l’últim recurs després d’anys d’estar desemparats per part de l’Administració local. Si ho tenen tot en regla no tenen de que preocupar-se i quedarà com anècdota que uns i altres podreu considerar més bonica o més lletja. Més justa o més injusta. Més envajosa o de traidoria...

P.D.2: si els comerços volien accedir al REC i fer les mateixes ventes en molts casos no cometrien aquestes possibles irregularitats que s’atribueixen al REC pel simple fet de que son comerços existents i no un punt de venta creat de forma puntual. A menys que ho fessin en locals que en condicions normals com alguns indiquen, es creu no obtindrien la llicència per a la obertura al públic i menys per a realitzar-hi una activitat econòmica.

P.D.3: comparteixo amb la majòria de vosaltres que la forma de treball i la composició de l’actual junta no és la més idonea i per això molts comerços fa anys que es van donar de baixa. Una associació de comerciants i botiguers de la ciutat, la junta de la qual, és incapaç d’agrupar tots els comerciants (o una gran part) de la ciutat demostra que alguna cosa falla, i més quan varis han anat comunicant que es donaven de baixa i ni s’han preocupat de saber el motiu pel qual un associat realitza aquesta acció.

j

joan manel

piera

21 de juny 2013.02:43h

Respondre

Efectivament, sóc enginyer.Et puc assegurar que tot el que he explicat és cert. Va ser dissabte al matí.Crec que et refereixes a mi amb molt despréci. Yo només he volgut expressar la meva... Llegir més -opinió en aquest diari digital. El Rec em va agradar, ya que vaig dedescobrir una y-zona industrial molt maca per ça peda la jseva edificacio. Respecte a la legalitat dels diferents punts que dius, no m corresponia a tmi, ho han sé vetlçlar els tècnics de l’ajuntament.

M

Maria Ll.

Igualada

20 de juny 2013.19:21h

Respondre

Joan Manel, et bases en alguna cosa certa o ets un altre que parla per parlar. Ets enginyer per exemple, com ho vas fer per comprovar que les coses no s’ajuntaven a la normativa, vas demanar al... Llegir més responsable de la botiga que t’expliques com anaven les connexions elèctriques, vas demanar que t’ensenyessin els contractes del personal o la carpeta dels riscos laborals.

Si no ho vas fer, que em penso que no, val més que callis i per una altre vegada abans de fer afirmacions mira que aquestes siguin certes i demostrables sinó seràs com l’informe d’Igualada Comerç que no va signat per ningú i per tant no val per rés. Que vols dir amb això de que hi havia uns aparells elèctrics molt antics a la paret amb un llum encès, com saps que eren antics hi entens molt d’electricitat i en tot cas i donant per fet que fossin antics, complien o no la normativa que és del que es tracta, i perquè dubtes fermament que tinguin els permisos de l’ajuntament, si diuen que si serà que si que els tenen i sinó és molt fàcil quan l’inspector que va enviar Igualada Comerç va passar per les botigues els podia haver demanat, i si realment treballes com a tècnic d’un ajuntament ”molt més gran” (que no vol dir millor) sabràs que les coses municipals son publiques, mira que fàcil.

Pel que dius però, no et va agradar gens el Rec i per tant dedueixo que ni vas comprar res ni hi tornaràs a venir. Tu t’ho perds

M

Montse

Igualada

20 de juny 2013.15:48h

Respondre

Vull comentar-li al personatge anónim del punt 8 que es fa dir Botiguer. Si miresim tots els establiments igualadins, quants trobariem que tenen la prevenció de riscos laborals????? segurament que... Llegir més ben pocs i estariem parlant d’establiments permanents durant tot l’any, no només 4 dies.

r

ramon

20 de juny 2013.14:39h

Respondre

es el primer cop que sento alguna cosa del comerç d’igualada, fins que algu no ha començat a fer coses ben fetes, no hi ha hagut moviments...
sr.martinez, en canvi de preocupar-se tant del rec,... Llegir més perque no proposa, crea, inventa, i busca sol.lucions als problemes que te el comerç de la ciutat.
es molt facil carregar els fracasos propis als encerts dels altres..
jo no he comprat mai al rec, força al comerç tradicional d’igualada, pero cada cop compro més a fora, alguna cosa deuen fer millor.
espavila comerç!

S

Sergi G.

igualada

20 de juny 2013.14:07h

Respondre

Amic botiguer, m’agradaria que mostressiu la mateixa hostilitat i reacció furibunda cap al vostre president i la vostra junta d’aquí a unes setmanes. Ara ataqueu el Rec perquè enteneu que us... Llegir més perjudica (cosa que personalment no comparteixo, si no us compro és perquè no em convenç ni el vostre producte ni el vostre tracte). D’aquí no gaire veureu que això que heu fet contra el Rec sí que verdaderament us perjudicarà: heu empastifat i heu mostrat una cara rància. Això sí que us farà baixar les vendes i per tant espero llegir-vos aviat escalfant el gremi i el seu president. Avui amb un cop de cotxe podem anar a comprar el que vulguem on vulguem. Veureu com aquesta actitud us passarà factura. I si no, temps al temps.

M

Marta

20 de juny 2013.13:26h

Respondre

Jo vaig estar al Rec, que m’encanta, i amb les pluges la nau on comprava es va començar a omplir d’aigua que queia per tot arreu. Per molt que digui l’Ajuntament, no cal ser un lince per veure... Llegir més que els espais no compleixen les normatives com una botiga i que han fet la vista grossa per no perdre l’activitat, amb els riscos i perills que això comporta. Tan díficil és fer les coses bé? És vergonyós!

p

pepa

igualada

20 de juny 2013.13:04h

Respondre

Es molt trist veure com la gent critica i s apunta a un bombardeig, però que passa a Igualada, en lloc de alegrar-nos de que aquest festival funciona, que molta gent se’n beneficia del REC, ia... Llegir més gent que li fa rabia, en lloc de alegrar-se de que al menys algun aquests 4 dies treballi i pot continuar amb el seu negoci i probablement pugi allargar el trimestre..
La naturalesa humana cada vegada amb decepciona mes.. Orgullosos hauríem de estar que una empresa privada que es el Rec tingui la idea de fer aixo i amb 7 edicions triomfi de la manera que o fa..

A veurà digueu-me qui d’ Igualada a lo-grat que vingui a visitar-nos i a comprar 70000 personàs, a on es la empresa que a aconseguit el mateix..

Aixo no esta be de criticar i tirar per terra una idea, que a triomfat..

Jo tinc negoci des-de fa 5 anys jo vaig obrir amb la crisis, i a sigut molt dur, i encare o es, quant no venc i poso imaginació i busco solucions, vegades va be i a vegades no, però aixo no vol dir que, el que esta al meu costat i ven mes, els tingui que criticar i denuncià per qualsevol cosa, al contrari aprenc del meus erros, i miro com o puc fer per treballar mes i millor.. i si no m ensurt serà que potser no o e fet be, i tindre que plegar, però lo que no faré es denunciar al meu competidor per collonades, que aquí el únic que i sortiran guanya’n son els de sempre..
Amb aquestes actuacions el que i perd mes es Igualada, quina imatge estem donant a la resta del nostre país.

Potser lo que necessitem, es que hi aguí una nova generació que pugui al poder, i que trobi pons de diàleg, allà a on altres no els an trobat..

j

joan manel

piera

20 de juny 2013.12:52h

Respondre

Vaig anar al Rec per primera vegada i vaig quedar sorprès per les condicions dels locals on hi havien les botigues, no complien cap normativa vigent per un local de pública concurrència. En el... Llegir més local en qüestió vaig calcular que hi havien unes 700 aproximar, per el que han de complir una normativa específica. El terra de la nau hi havien tolls provocats per les voreres, ja que havia plogut unes hores abans. Hi havien uns aparells elèctrics molt antics a la paret amb un llum encès, li vaig dir a una dependenta que era molt perillós treballar en aquella zona ivanm vna explicar que van estar retirant aigua durant 2 hores. Veient això entenc perfectament als comerços de la ciutat,ja que segurament amb ells no els van tractar tant explendidament quan van obrir els seus comerços.Dubto fermament que tinguin els permisos del ajuntament.

Jo treballo com tècnic de un ajuntament molt més gran.

i

igualadí

Igualada

20 de juny 2013.12:24h

Respondre

no, nois, no, podeu ben be pensar i fer el que volgueu que en definitiva el problema el tenir vosaltres. Nomès queda dir-vos una cosa i ès que si tant clar ho teniu presenteu una o varies denuncies... Llegir més i ja esta, i és que si no ho feu ens pot semblar que parleu molt però tampoc deveu tenir la seguretat que el que es feia al Rec era il-legal

B

Botiguer

Igualada

20 de juny 2013.11:10h

Respondre

Permeteu que no cregui que cada local te el dossier de riscos laborals

I

Iscle

Igualada

20 de juny 2013.10:17h

Respondre

Jo dels polítics ja no em crec res. Sempre amaguen el cap sota l’ala. Hem de ser seriosos d’una vegada per totes. Comencin per dimitir. Han aconseguit fracturar el comerç igualadí. Els... Llegir més felicito.

PD: Espero que ara tota la colla de plumífers que s’avorreixen cada matí a l’ajuntament em comencin a atacar...

C

CesK

Igualada

20 de juny 2013.08:04h

Respondre

Consum - Rebaixes

http://www.consum.cat/temes_de_consum/rebaixes/#2

----

Diputació de Barcelona -... Llegir més Outlets

http://www.diba.es/web/consum/llistabutlletins/-/butlletidigital/detall/SALUTP/4/1843

----

Condicions per a ventes especials:

http://www20.gencat.cat/portal/site/empresaiocupacio/menuitem.32aac87fcae8e050a6740d63b0c0e1a0/?vgnextoid=f041a8827e020310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=f041a8827e020310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

----

Regulació n’hi ha, complir-la no és complicat. Ara bé, si l’Ajuntament considerava que es tractava d’un buit legal... vetllava pel compliment de tots els requisits que senyalen entre Consum, la Generalitat i la Diputació de Barcelona?

Ja no parlo de locals, personal, bars oberts que apareixen com xampinyons, la passarel·la d’interès, parlo dels productes que les empreses de moda hi ofereixen.

R

Ramon F.

Igualada

20 de juny 2013.00:54h

Respondre

Jordi Groutxo, és molt fàcil això de calumnia sense proves, si que cal ser tècnic per veure si les coses estan ben fetes o mal fetes. El que ens passa moltes vegades és que des de la... Llegir més ignorància fem afirmacions que no ens pertoquen, però ja esta, ja s’ha dit i a veure si algú pica.

El que si que no es pot fer és el que ha fet Igualada Comerç, que ha encarregat un informe, ha dit que hi ha un munt d’irregularitats i desprès resulta que ningú s’atreveix a fer-se responsable del mateix ja que ningú el signa. I això és indigne i indignant i no cal que vulguis ser irònic ni felicitar a cap fill, que el que pot passar es que ens caigui a tots la cara de vergonya per l’espectacle que estem donant.

Resulta que ara que semblava que començàvem a sortir als mitjans de comunicació per coses positives, tornem a les andades traient-nos els ulls per qüestió d’interessos personals, i que a més a més tenim el mal gust de enlloc d’intentar rentar la roba bruta a casa i sense fer soroll o fem a ple dia i a la vista de tothom. Saps, potser m’he equivocat, potser si que ara hauria de dir allò de: els felicito, fills!!!

J

Jordi HARPO

igualada

19 de juny 2013.21:07h

Respondre

Amic meu, els qui aneu tant forts deveu estar molt i molt segurs que les vostres botigues passarien fins la més petita inspecció, fins i tot a les rebotigues que no acostumem a veure i on, de... Llegir més vegades, quan deixeu la porta o la cortina entreoberta, se us veuen les vergonyes. Vigileu amb els boomerangs, que sempre tornen. Dit això, ja era hora que l’ajuntament expliqués com funciona el Rec i calmés alguns rumors 100% igualadins, que si no paguen taxa, que si els paguen la llum... Com a mínim ara sabem com funciona i podem jutjar amb coneixement de causa. Aquest món és dels forts. I pots ser fort trencant-te el cap per ser millor que els altres o pots ser fort amb tàctiques rastreres. Comerciants nostres, lluny d’enorgulllir-nos ens esteu fent sentir una miqueta de vergonya. Activeu-vos, caram! Entreu al nou segle i oferiu-nos coses atractives. I canvieu d’actitud sisplau, feu un rentat de cara perquè aquests dies esteu caient molt baix.

J

Jordi GROUTXO

IGUALADA

19 de juny 2013.17:35h

Respondre

Caram !!! Doncs deuen pagar i si te he visto no me acuerdo, perquè no cal ser tècnic per veure que les coses no estan ben acondicionades. Els felicito, fills !!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.