//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dijous, 16 juny 2022. 15:48
El govern igualadí ha anunciat que reforçarà el control i seguiment dels establiments de restauració i oci que tenen terrasses a la via pública al barri de les Comes. El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament d'Igualada, Miquel Vives, ha explicat que "durant la pandèmia es van ampliar, de forma ordenada, els aforaments de terrasses per ajudar al sector de la restauració de la ciutat que no podien usar completament l'interior dels locals" i que, actualment, "cal tornar a l'estat inicial per garantir la millor convivència entre restauradors i veïns".
Dimecres, 15 juny 2022. 03:00
Després de dos anys sense poder fer-ho per la pandèmia, aquest cap de setmana es va recuperar la trobada de les colles que integren la Coordinadora de Balls Tradicionals de Catalunya. Ho van fer a Igualada, convidades per la colla amfitriona, el Ball de Sant Miquel i els Diables. El projecte 'Mostra de Balls de Diables de Cataluny'a de la colla igualadina va ser una de les tres propostes escollides per votació popular en el procés participatiu d'Igualada Capital de la Cultura Catalana 2022. La mostra va aplegar una dotzena de balls centenaris catalans, amb mig miler de diables.
Poble Actiu ha penjat a les xarxes un vídeo en què versionen la cançó "Tobogan" de Zoo, amb la tornada "Un biollac, li falta un biollac!". En aquest vídeo posen de manifest que "és una contradicció" que l'Ajuntament d'Igualada plantegi construir un biollac dins el projecte d'ampliació del Parc central, que també contempla un nou Skate Park, "en un context d'emergència climàtica arreu del món, amb una situació d'alerta per sequera a Igualada i amb un aqüífer Carme-Capellades que està sobreexplota". Poble Actiu reclama al govern Castells "sentit comú, davant d'una situació d'extrema preocupació com és l'emergència climàtica". El vídeo acaba amb el lema "Canviem les polítiques i no el clima".
Després de dos anys sense poder bufar espelmes amb els veïns a causa de la pandèmia, el Casal Cívic Montserrat recupera aquest cap de setmana la tradicional festa de celebració d'aniversari de l'equipament, amb una doble jornada festiva.
ERC Igualada critica la falta de previsió del govern igualadí davant l'anunci i arribada d'una onada de calor, amb altes temperatures. Els republicans lamenten que no s'avanci l'obertura de les piscines municipals, prevista per al 20 de juny, "com han fet en altres municipis". ERC proposa una sèrie de mesures, com l'avançament de l'obertura de les piscines; oferir bons gratuïts als majors de seixanta-cinc anys, menors de dotze anys, dones embarassades, persones amb algun tipus de discapacitat i malalts crònics; habilitar espais de descans en llocs refrigerats de la ciutat en llocs i edificis públics i donar recomanacions a la ciutadania.
Dimarts, 14 juny 2022. 18:25
"Hypnagogia" és un terme que defineix les primeres fases del son, i és el nom elegit per l'artista igualadí Joan Saló per batejar la instal·lació pictòrica que presentarà aquest dissabte 18 de juny al Cementiri Nou d'Igualada. L'obra, que s'emmarca dins dels actes d'Igualada, Capital de la Cultura Catalana 2022 i compta amb el suport de la Fundació Enric Miralles, és un homenatge als dissenyadors d'aquest emblemàtic espai, els arquitectes Enric Miralles i Carme Pinós. Les pintures, de gran format, només es podran veure durant tres hores (de les sis de la tarda a les nou de la nit), a la sala d'actes del cementiri. Posteriorment, una tria de les pintures es traslladarà al Museu Comarcal de l'Anoia.
Dilluns, 13 juny 2022. 16:43
Igualada ha constituït el Comitè de Sequera amb l'objectiu de fer el seguiment de la situació de sequera hidrològica i activar, comunicar i fer un control de les diferents mesures marcades per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA). Davant la precària situació de l'aqüífer de Carme-Capellades, ja s'han pres les primeres mesures: el consum s'ha limitat a 250 litres al dia per habitant i s'ha limitat el reg de jardins i zones verdes, s'ha prohibit l'ompliment de fonts ornamentals.
Dilluns, 13 juny 2022. 16:01
Dilluns, 13 juny 2022. 15:50
Els Moixiganguers d'Igualada han confirmat, aquest cap de setmana passat, el seu bon estat de forma i el posicionament entre les millors colles de la temporada. I ho ha fet en una plaça emblemàtica: el Pati de Valls, al costat de colles com els Castellers de Barcelona, els Xiquets de Tarragona, els Nens del Vendrell i la colla amfitriona, la Colla Joves Xiquets de Valls. Els igualadins van descarregar amb solvència la tripleta de 8, la tercera d'aquesta temporada.
Dilluns, 13 juny 2022. 15:34
El pastisser igualadí Josep Maria Guasch, de la Pastisseria Targarona, va recollir ahir diumenge el Premi a la Innovació 2022, concedit pels gremis de pastisseria de Barcelona i Girona. Guasch va rebre el guardó en el marc de la Gala de la Pastisseria, en què es reuneixen anualment els professionals de la pastisseria i reconeixen els millors del sector. En aquesta gala, celebrada a l'Escola de Pastisseria del Gremi de Barcelona, també es va reconèixer, entre altres, la Pastisseria Hofmann amb el premi a la Millor Pastisseria de Catalunya i Eric Ortuño, de L'Atelier Barcelona, amb el Premi a la Millor Trajectòria professional.