//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dijous, 24 març 2022. 03:00
Era una de les demandes d'Igualada pel Clima, la plataforma que, periòdicament, organitza jornades de neteja de la llera del riu Anoia, en les quals recullen desenes de quilograms de residus sòlids, especialment tovalloletes." La darrera va ser el passat 19 de febrer, i des de la plataforma van manifestar que "hem recollit massa coses que no haurien de ser al riu: maquinetes d'afaitar, esponges, fregalls, ambientadors de WC i, entre molts altres, una clau anglesa! Però l'estrella és com sempre la gran quantitat de tovalloletes humides que hi arriben. Tot arriba per la sortida del col·lector propera que, en episodis de forta pluja, barreja aigües pluvials i fecals generant aquest desastre ambiental!"
Dimarts, 22 març 2022. 16:40
El pròxim dilluns 28 de març es posarà en marca la nova Escola de confecció BUFF, una iniciativa pionera per formar joves a l'atur i fomentar el relleu generacional al sector del tèxtil a l'Anoia. En aquest primer curs hi participen catorze joves que cursaran la formació a l'Igualada Fashion Lab i faran pràctiques renumerades, amb contracte des del primer dia, a les empreses participants en el projecte: Indústries Valls, Gavipunt, Tex51, Diutex i Original Buff, impulsora de la iniciativa. L'objectiu és formar un centenar de persones en tres anys.
Dimarts, 22 març 2022. 11:50
Coincidint amb la vaga convocada per aquest dimecres, els sindicats Coordinadora Obrera Sindical (COS), Intersindical, Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), i Unió Sindical dels Treballadors d'Ensenyament de Catalunya (USTEC-STEs), (agrupats a la Plataforma pública i en català), conjuntament amb altres entitats ciutadanes, veïnals i de l'independentisme, s'adhereixen a la concentració "en defensa de la immersió lingüística i en contra de la imposició del 25% de castellà a les aules catalanes".
Dilluns, 21 març 2022. 19:03
Aigua de Rigat promou una gestió sostenible d’aquest recurs fonamental per al futur del planeta i de les persones
Dilluns, 21 març 2022. 10:16
Des d'aquest dilluns, 21 de març, està en vigor la nova Llei de Trànsit, Circulació i Seguretat viària, aprovada a principis de desembre de l'any passat. La nova regulació introdueix noves obligacions, com l'ús del casc per als usuaris dels patinets elèctrics, i endureix algunes infraccions, com ara tocar el mòbil mentre es condueix.
Dilluns, 21 març 2022. 09:18
Després d'un llarg periple, aquest diumenge 20 de març ha obert portes el nou Centre Cívic Nord. És el cinquè espai cívic d'Igualada -el tercer de titularitat municipal-, i dona cobertura a una gran i poblada zona de la ciutat mancada d'equipaments d'aquest tipus. A través de diverses visites guiades, els veïns van poder descobrir els serveis i espais del nou edifici, que aquest dilluns ja ha començat la seva activitat. A la inauguració hi va participar, entre altres, la consellera de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Violant Cervera.
Dilluns, 21 març 2022. 03:00
Els delictes sobre el patrimoni —les entrades de lladres, sobretot fent ús de la força i la violència, a les cases, empreses o comerços—, són uns dels que més preocupen a la ciutadania. L'AnoiaDiari ha tingut accés a les dades delinqüencials registrades per l'Àrea Bàsica Policial dels Mossos d'Esquadra a l'Anoia al llarg de l'any passat, unes xifres que mostren un descens d'aquest tipus de delictes a la comarca respecte del 2019, abans de l'inici de la pandèmia. Comparem les dades del 2021 amb les 2019 i no amb les registrades el 2020, ja que aquest any va ser atípic pel confinament i per les restriccions de mobilitat, que van provocar que les dades fossin, encara, molt més baixes.
El desembre passat Poble Actiu va denunciar la diferència de salaris entre les gerències del Consorci Sanitari de l'Anoia i el Consorci Sociosanitari d'Igualada i els treballadors de les dues entitats. Una diferència "escandalosa", segons la candidatura municipalista, que ha reclamat en diverses ocasions "unes condicions laborals dignes a les treballadores perquè és l'única manera de poder garantir una sanitat pública i de qualitat".
Després d’haver de suspendre les dues darreres edicions per culpa de les restriccions per la pandèmia, el pròxim dilluns, 28 de març, el pavelló d’hoquei de les Comes tornarà a omplir-se de música amb la celebració de la Cantata escolar, que arriba a la divuitena edició. Hi participaran més de cinc-cents alumnes de quart curs de primària de catorze centres d’Igualada, que interpretaran El Follet Valent, un llibret amb música de Núria Juanet i textos de Maria Rosa Nogué i Clara Ripoll. La cantata és organitzada pel Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament d’Igualada amb la col·laboració de l’Escola/Conservatori Municipal de Música i el suport de les escoles municipals d’art i teatre.
Divendres, 18 març 2022. 09:00
Aquest divendres a la matinada ha mort, amb noranta-sis anys, l'empresari igualadí Josep Maria Vives Vidal, qui fou fundador de la fàbrica Vives Vidal, un dels puntals del tèxtil a Igualada i una de les més importants del sector al país. Vives Vidal també va estar implicat en diverses entitats de la comarca.