TORNAR

El govern titlla de "populisme" la proposta de zona 30 i anuncia "canvis" al Passeig

Miquel Vives apunta que ”fa temps que s’estan aplicant mesures” i que n’hi ha més a l’agenda

politica
Dimecres, 23 juny 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament d'Igualada, Miquel Vives, indica que "hi ha també una problemàtica amb els conductors incívics i que no respecten les normes". Sobre el sector del Mowgli, afegeix que ja s'hi ha instal·lat un element de seguretat, el coixí berlinès, perquè es redueixi la velocitat per part dels vehicles.

PUBLICITAT

La problemàtica de la convivència entre vehicles i vianants existent Passeig els darrers temps ha accelerat les propostes que el govern d'Igualada ja treballava per aquest espai de la ciutat, segons el govern, que anuncia "canvis aviat". Miquel Vives, en declaracions a AnoiaDiari, retreu el posicionament d'alguns dels partits de l'oposició amb relació a aquesta via i especialment que Igualada Som-hi parlés la setmana passada de convertir el Passeig Verdaguer en zona 30, un vial on no es pogués superar els 30 quilòmetres per hora. Vives considera que "són propostes oportunistes, populisme de darrera hora".

Vives lamenta que "es parla de forma general d''atropellaments', quan aquesta paraula suggereix quelcom més greu, que per sort no s'ha produït. No volíem ni volem que es produeixin, però el que hi ha hagut les darreres setmanes són cops, ensurts, més aviat". El govern assegura que "seguirem lluitant contra els incívics i els mals conductors, però recordem que el darrer que va tenir lloc va ser en una cruïlla regulada per semàfors. És a dir, va tenir lloc perquè un conductor no respectava les normes".

L'Ajuntament assegura que "fa temps que estem fent accions de millora al Passeig i aviat se'n faran més, per això em sembla populista que en el moment que passa quelcom indesitjat es facin aquestes declaracions per desgastar-nos. Tenen tres comissions de seguiment per preguntar quines accions s'estan fent al Passeig, on tenim el Pla de Seguretat Viària i està en redacció el Pla de Mobilitat Urbana".

El regidor afegeix que "el Passeig té una casuística molt específica. I està tot sobre la taula, sigui la velocitat a 30, un únic carril o canviar els aparcaments. De fet, entorn de l'escola Mowgli ja es van reduir i anteriorment hem posat lluminària". També "en aquestes setmanes hem esponjat les sortides de l'escola, perquè no es concentrin en un sol lloc i també un radar pedagògic".

Sobre la proposta de la zona 30, Vives conclou que "ja hem dit a l'oposició que estem preparant Igualada com a ciutat 30 amb l'excepció d'uns pocs carrers que no tenen una lògica perquè tinguin aquesta limitació. Per tant, demanar que el Passeig sigui zona 30 quan estem preparant gairebé tota la ciutat perquè ho sigui no té gaire sentit. Ja hem fet carrers 30 al centre de la ciutat i gairebé l'oposició en bloc se'n reia". El govern assegura que "en les pròximes setmanes hi haurà noves accions al Passeig, ja previstos molt abans que s'encengués aquesta flama populista, però cal entendre que tot té uns 'tempos'".


9 Comentaris

F

Filosofica

Igualada

28 de juny 2021.10:37h

Respondre

Qualsevol aportació ha de ser valorada i no menystinguda. Almenys volten per la ciutat i intenten aportar solucions als problemes que detecten. La proposta de velocitat 30 es una proposta per... Llegir més aplicar ràpidament sense donar més voltes i intentar pal·liar els atropellaments. I sempre que Igualada som-hi treu un problema, aporta una bateria de solucions, on la primera i més ràpida és la del titular, que el Sr Vives taxa de populisme. No li vol dir atropellaments als ”cops” als vianants donats pels cotxes?Potser que s’ho faci mirar....al igual que la vostra inactivitat treballant.

T

Teresa

Igualada

23 de juny 2021.15:14h

Respondre

Igualada Dilema :
Ciutat dels vianants o dels cotxes i aparcaments ?
Crec que ja estem fent tard per ser una ciutat mes sostenible i respirable...

N

Narcís Gabarró

Igualada

23 de juny 2021.11:25h

Respondre

El problema d’Igualada és que la gent agafa el cotxe per fer desplaçaments que es poden fer amb 10 minuts a peu. El que fa falta és peatonalitzar el triple de carrers, velocitat 30 a TOTS els... Llegir més carrers, carril bici a tots els carrers que ara són de doble sentit i podrien ser d’un sol sentit + carril bici, i zona segura peatonal sense cotxes al voltant de totes les escoles i bus urbà gratis pels nens que vagin al cole en bus.

Ja n’hi ha prou d’ordenar la mobilitat urbana com si encara fossim als anys 80. Igualada sempre va tard!

M

Marisol

Igualada

23 de juny 2021.10:56h

Respondre

D’acord amb el sr Vives, atropellaments reals i alguns amb conseqüències prou greus com per tenir-los en compte, sí. També a l’avinguda Gaudí. I sí crec que s’hi han de posar (a tot... Llegir més arreu però ho demano especialment per l’avinguda Gaudí cantonada st Martí de Sesgueioles) aquests petits llums que s’il·luminen, sota l’asfalt.... a ple dia alguna cosa es veu, i de nit ajuden moltíssim.
Ciutat de bojos, tenim.... encara que la propaganda digui ”ciutat amable”.

N

Natàlia

Igualada

23 de juny 2021.10:34h

Respondre

El govern del Castells cada dia fa més el ridicul.,.,. populisme és no fer res en una ciutat on els cotxes fan el que volen i els vianants estem insegurs. Almenys m’alegro que hi hagi... Llegir més l’alternativa que proposa el Jordi Cuadras, almenys sembla que algú pensa,.,.

C

Carles Aguilera

Igualada

23 de juny 2021.09:00h

Respondre

Bones Miquel Vives.

Amb l’únic que estic d’acord és amb que el Jordi Cuadras hagi aprofitat el ”sorroll” que he creat amb aquest tema per fer campaya i que és Populista...

Però... Llegir més encara és més populista el fet de dir ”no son atropellaments, son cops” ... ha de haver morts per considerar-se ”atropellament ”??

Que s’en reien de les propostes que vau comentar de les ”zones 30”, SI jo també hi era a les reunions virtuals del POMUS i escotar que’ls carrers més estrets d’Igualada els vaixarieu a 30 i que es on realment no es possible correr, però les ”vies ràpides” on hi han més atropellaments cap acció (ni passos zebra elevats) pues fa riure riure, molt riure.

Comentes que molts ”atropellaments” son infraccions que fa el ”conductor”, pues per exemple parlem de xifres i de la ”tolerancia 0” que segons vosaltres teniu a a ciutat:

2019, amb 34 atropellaments i 3 victimes mortals ( totes al Passeig Verdaguer) a Igualada els 61 Agents de la Policia Local, entre tots tant sols van possar una mitja 33 multes en 24 h.

Llavors ens hem de preguntar, si és culpa dels infractors i no es sanciona a que es dedica la P. Local? Quines accions heu fet per exemple al Paseig Verdaguer? Num de accions? Num de multes?

Lluminaria al pas zebra de davant del Mowgli, de que serveix a ple dia i amb un sol espatarrant?

Miquel segueixes dient que heu fet i que fareu accions, sempre parlant amb ”generic” mai donant una informació clara. És per no tenir res clar, no haver fet res i que les xifres d’accions que podeu aportar fan pena??

Miquel, canvia el discurs i fes les accions que s’han de fer....o dimiteix.

La seguretat del Igualadins i visitants de la ciutat esta en risc cada dia.

A

Alba

Igualada

23 de juny 2021.08:44h

Respondre

Senyor Vives, si diu ”seguirem lluitant contra els incívics”, pot començar pel propietari (o cambrer, no ho sé), d’un bar de la plaça de l’Ajuntament, que fa el que li dona la gana.... Llegir més (Potser vostè mateix ho veu cada dia...). Aparca a la plaça quan vol i com vol, i amb la vista gorda dels policies.

L’altre dia, dos policies van parar per denunciar un cotxe que feia més d’una hora que estava al costat del bar, mal aparcat. Va sortir aquest individu, abraçades amb els polis, i cap a casa.

Aquest personatge entra gairebé cada dia amb la seva moto de gran cilindrada (i molt soroll xulesc), des de la rambla cap a la plaça del Pilar, per davant de La caixa, en direcció prohibida. Ahir casi s’emporta una iaia pel davant.

Començi per aquí, senyor Vives, i posi a ratlla a la seva policia...

C

Carles Aguilera

Igualada

23 de juny 2021.10:11h

Alba, això que descriues es ”l’imatge” de Igualada.

Si això que succeeix a ple centre de la Ciutat, davant mateix de on són els que han de gestionar la Ciutat, imagina a la... Llegir més resta de la ciutat...

El Miquel Vives, Marc Castells, Patricia Illa i més de l’Ajuntament han vist dos videos ( un al 2019 i un altre ara) del semafor de davant l’Escola Dolors Martí on es veu com els vehicles no paren en vermell i no han fet mai res pero mai res...

Els nens de l’ escola, les seves families i els veïns han de creuar la carretera amb el risc de ser atropellat i et puc assegurar que no poden demostrar cap Multa allà per saltar-se el semafor.

El video el pots trovar al meu Facebbok.

El comentari ”seguirem lluitant contra els incívics” del Vives vol dir, ”seguirem com ara, que paguin impostos i farem el que vulguem”..

I respecte al teu comnetari Alba ”Començi per aquí, senyor Vives, i posi a ratlla a la seva policia... els de l’Ajuntament no tenen valor per fer-ho...

J

Joel

Igualada

23 de juny 2021.07:38h

Respondre

Anem tard. Igualada, ciutat 30 ja!
Els que tinguin pressa, que surtin abans de casa. A veure si ens relaxem tots una miqueta.

Igual d’important com l’excés de velocitat és la contaminació... Llegir més acústica dels vehicles, cotxes i motos. Quan pensen posar-se a treballar contra aquest malson que està tornant bojos als igualadins?
Gràcies.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.