TORNAR

Poble Actiu proposa "restringir el trànsit en l'eix de vianants de la Masuca a veïns i comerciants"

Demanen que els vials ”Pare Mariano i Carrer de la Virtut” siguin de plataforma única

politica
Dijous, 15 abril 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Engloben les propostes en quatre grans àmbits: "mobilitat en bicicleta, mobilitat a peu, mobilitat en vehicle motoritzat i aparcaments". L'esquerra municipalista proposa fer un estudi "per detallar quines vies cal prioritzar per a garantir una xarxa de carrils bici connectada i coherent".

Els regidors del grup municipal Poble Actiu, Neus Carles i Pau Ortínez, presentaven les al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) el passat dimarts a l'encreuament entre la Carretera de Manresa i l'avinguda Balmes. Un emplaçament simbòlic, ja que és on reclamen "un carril bici que uneixi la ciutat de sud a nord, en una de les vies amb menys pendent per superar els desnivells de la ciutat". La formació demana que el pla "inclogui la creació d'una comissió de seguiment amb la participació d'associacions i partits polítics de la ciutat per a fer un seguiment anual al desenvolupament del pla. Aquestes al·legacions seran presentades, i de la seva aprovació en dependrà el vot definitiu al PMUS". Una de les propostes amb més incidència, que l'eix de vianants que enllaça el centre amb la Masuca 

El carril bicicleta Nou "forma part d'un treball començat amb entitats com Ciclistes Urbans d'Igualada i Per la Conca, que esperen seguir fent per consensuar un model de mobilitat amb experts". La proposta sorgeix de "la manca de carrers amb pendents adequats per a circular-hi en bicicleta superant el fort desnivell entre el passeig Verdaguer i el pla de Sant Magí". Per això, creuen que els carrils bici proposats al carrer Comarca i Pau Casals "no solucionen les reclamacions dels col·lectius de ciclistes". També, reclamen el desenvolupament d'un estudi detallat i específic per estudiar "quines vies cal prioritzar per a garantir una xarxa de carrils bici connectada i coherent" i "aquest estudi hauria d'evitar actuacions ridícules i incoherent com el carril bici recent del Polígon Industrial de les Comes".

En paraules de Neus Carles cal "una aposta inequívoca per a prioritzar els vianants per davant dels cotxes que s'ha de materialitzar en carrers de vianants en diferents zones de la ciutat". Una de les propostes és que l'eix que formen el carrer de la Virtut i el Pare Mariano, recentment renovat, "passi a ser de plataforma única, i només hi puguin accedir vehicles dels veïns i comerciants". Consideren que aquest és un pas necessari per "fer una aposta definitiva pel Mercat de la Masuca". En aquest mateix àmbit també reclamen "estudiar la vianalització d'altres eixos comercials de la ciutat més enllà del centre, com als barris de Montserrat, Set Camins, Poble Sec o Fàtima".

Neus Carles proposa, pel que fa a zones blanques "posar aquestes àrees en zones més perifèriques per evitar l'entrada de vehicles a dins la ciutat buscant aparcament gratuït, ja que això incrementa molt significativament la circulació amb vehicles motoritzat. No esperem aquestes mesures per part del govern Castells, ja que és incapaç d'encarar un tema com aquest, però algun dia caldrà fer canvis dràstics en aquest sentit". Reclamen repensar "la proposta de viaducte per connectar el tanatori amb el pla de la Masia". Segons Pau Ortínez "entenem aquesta proposta per reduir el trànsit a la zona de l'estació Nova, però pensem que cal esperar a veure els efectes de la connexió directa de la ronda del Rec amb la ronda sud per intentar evitar una obra amb un alt cost econòmic i un gran mpacte mediambiental i paisatgístic".

Per últim, en aquest sentit, els regidors de Poble Actiu també assenyalen que és millor "no crear més rotondes de dos carrils de circulació, ja que no milloren la circulació i són font d'accidents. Especialment, consideren que cal evitar-ho en zones on només hi ha un carril de circulació com en el cas de la rotonda planificada a la zona del Mirasol".


1 Comentaris

C

Carles

Igualada

28 d'abril 2021.13:54h

Respondre

Jo hi passo cada dia, en bicicleta, per la carretera de Manresa creuant l’Av Balmes i continuo per la mateixa carretera fins a l’Av Barcelona. No entenc quina necessitat hi ha de carril bici ni... Llegir més quin és el problema que volen intentar solucionar amb aquest.
El que sí que entenc és la gana de fotre’s diners del contribuent a la butxaca.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.