TORNAR

Els regidors d'Esquerra frenen el projecte de passeig a Òdena dels seus socis de govern

ERC i PSC voten en contra de l'aprovació del projecte que ha de peatonalitzar la C37z en el seu pas pel nucli d’Òdena

politica
Dimarts, 15 juliol 2014. 16:45. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El projecte de canvi de carretera a passeig de la C37z en el seu pas pel terme municipal d’Òdena es troba aturat després que el passat dimarts, en seu de ple, els grups d’ERC i PSC hi votessin en contra. Tot i que els informes dels serveis tècnics són favorables i garanteixen que el projecte compleix les prescripcions tècniques, les normes de seguretat i salut, i en general tots els requisits establerts per la normativa, Òdena2011 (ERC) i PSC no estan d’acord en tirar endavant el projecte.

Un instant del darrer ple de l'Ajuntament d'Òdena

Per part Òdena2011 (ERC), Carles Casanova, va manifestar que “creiem en aquest projecte però necessitem més temps per analitzar-lo. Ens agradaria ensenyar-lo a la ciutadania, donar a conèixer la seva forma i explicar el seu finançament”, per aquest motiu ERC proposa realitzar una consulta amb la ciutadania.

Per la seva banda, el cap dels socialistes, Francisco Guisado, va explicar que si bé el projecte significaria una gran millora pel municipi ara hi hauria altres prioritats. A més, Guisado va recordar que “en el seu moment el grup del PSC va presentar certes observacions que caldria corregir abans d’aprovar-lo”. Guisado va mostrar el seu acord amb ERC en fer una consulta.

En canvi, CiU defensa una gestió àgil del projecte sense més dilatacions per tal de fer del passeig una realitat, un passeig que ha de permetre i ajudar a generar una nova activitats econòmica i revitalitzar el comerç i serveis, va explicar Pep Solé.

Per fer aquest projecte, Òdena, s'acull a la Llei de Barris que la Generalitat li va atorgar l'any 2008,, prorrogada el 2012, per invertir en millores per al municipi. Així, la reforma de l'antiga carretera estarà subvencionada una part per la Llei de Barris i una altra part per altres subvencions que l’Ajuntament ha cercat per tal que les obres del nou passeig no suposessin cap despesa per al municipi ni per als veïns.

La reforma del passeig, encara avui carretera de Manresa, permetria donar prioritat als ciutadans per sobre dels vehicles i acostar les dues parts del nucli ara separades per la carretera. Cal tenir en compte que la majoria de serveis municipals es troben a la part nord del nucli amb el perill que suposa el pas dels infants cap a l’escola, llar d’infants o pavelló, entre altres equipaments.


8 Comentaris

M

Miquel Zenon

L'Espelt

22 de juliol 2014.23:48h

Respondre

Quant bé faríeu i quanta credibilitat guanyaríeu els nous impulsors d’aquest diari-e si obliguéssiu a signar amb noms i cognoms comprovats als tertulians....

C

Complir les especificacions

17 de juliol 2014.05:27h

Respondre

Juan Palomo: Quina poca vergonya que tenim. Embruta que quelcom queda es el que fas tu. No entenc com de fets indemostrables i calumniosos et publiquen el que escrius. Dir que tot el que han fet els... Llegir més de ERC, i també els Socialistes, es per la terrassa d´un Bar diu molt poc de tu, i poc de Ciu si no surt a desmentir-ho ( del que sembles el seu braç ´´armat´´). Quina pena l´Alcalde Sr. Solé que no accepta la democràcia portada al ple, quant ell es pare de plataformes a dojo. Juan Palomo, seria tota una mostra de dignitat que rectifiquessis el que has dit; no fas cap favor a la convivència del poble.
Al ”yo me lo guiso yo me lo como” dir que aquest projecta mai va ser aprovat en època socialiste; es que hi ha massa gent que parla sense saber-ne la veritat; el projecte bulevard ha estat pensat en l´actual etapa ERC/Ciu.

P

Punt si punt no

òdena

16 de juliol 2014.20:15h

Respondre

Mira el sagàs de Juan Palomo. Ha portat la discussió al seu terreny. Si a un equip de govern li tomben un projecte vol dir que ha fet malament la feina de polític (a no ser que vulgui que li... Llegir més tombin). Que no havien parlat amb els socis abans de sotmetre el projecte a votació al ple?, que no havien ensenyat el projecte a l’oposició per intentar consensuar-lo? El problema és doncs que els que tenien la paella pel mànec no l’han sabut tirar endevant. Normalment, si no tens garanties que un projecte s’aprovarà,evites posar-lo a votació. De fet una, interpretació ben plausible és que l’equip de govern ha buscat la fòrmula per aconseguir que el projecte no tirés endavant i donar la culpa als altres. Si aquesta no és l’estratègia del govern, almenys és l’estratègia que utilitza el Palomo. Aquest tema no és un assumpte de primos ni de pamplines. ... política... ecs.

J

Juan Palomo

Odena

16 de juliol 2014.17:40h

Respondre

A comentario 3: Anda, majo, dime por favor en que estoy equivocado en mi escrito. ¿Dónde está el error o lo que no sea verdad? Desconozco si el Sr del bar se opone o no. Creo que es de interés... Llegir més general arreglar esa carretera por lo que la opinión del Sr del Bar es irrelevante. Basta ya de coches y camiones a toda velocidad y de tener que acompañar los niños y niñas para cruzar la carretera.

¿Alguien está a favor de dejarla cómo está? ¿No será que arreglar esta carretera interesa a todos los partidos que estarían encantados con la “fotillo” que dices antes de unas elecciones?

A comentario 4: Creo que te equivocas. El proyecto no es de los socialistas sino de los que están ahora, precisamente Guisado se ha opuesto siempre por no ser una propuesta de SU mandato. Guisado, que lleva 30 años de concejal y alcalde ha sido incapaz de encontrar una solución al peligro de la carretera, eso si, quiere gastarse millón y medio en la plaza del Ayuntamiento, que por cierto no generaría nada y solo serviría para la “fotillo”. Y pregunto, ¿Guisado ha propuesto alguna vez hacer un referendun para gastarse millón y medio en la Plaza del Ayuntamiento que tanto quiere? ¿Por qué no hizo un referendun para gastarse cuatro millones en el pabellón? Y el primo del del bar, ¿Propuso hacer un referendun para el pabellón cuando estaba en la oposición?

Sí que estoy de acuerdo contigo en que si la terraza se hace el Bar ganará espacio de terraza y todos los que vivimos en Odena un nuevo espacio y si el Sr del bar quiere podría tener una terraza mucho mayor, y sin tragar polvo como ahora.

Si al final resultará que quien más ganaría con el boulevard seria el Sr del BAR. ¡Menudo primo tiene!

Y

Yomeloguiso Yomelocomo

Odena

16 de juliol 2014.14:13h

Respondre

Pobre ex alcalde de ERC... si es que tiene la culpa de todo

Solo dos años de alcalde, un proyecto que ya estaba aprobado en época socialista, CIU quiere tirar-lo para adelante si o si (con la que... Llegir més aun cae...) para hacer-se una ”fotillo” antes de las elecciones, y el propone consultar-lo con los vecinos... ya ves tu que retraso si se ponen a trabajar… pero bueno… a todo eso y ya tenemos el Juan Palomo de turno...

Pues eso Juan Palomo yo me lo guiso y yo me lo como.... si no hay nada a criticar ya me lo invento. Por cierto si tan riesgo hay en la terraza que la hagan arreglar… al propietario o a quien le corresponda. Una ultima reflexión, digo yo que con el nuevo bulevard tendrá una terraza mas maja el xiringuito este, no?

B

Boulevard punt si boulevard punt no

òdena

16 de juliol 2014.13:01h

Respondre

Sagaz en Juan Palomo. Però abans d’obrir la boca podries haver preguntat per exemple al senyor del bar si s’oposa a les reformes de la carretera i després opinar sense equivocar-te tant.

J

Juan Palomo

Odena

16 de juliol 2014.09:42h

Respondre

ERC protege su entorno familiar. El nuevo boulevard contempla el derribo de la terraza de un histórico y conocido bar de Odena y conocido es su propietario y conocida es la relación directa y... Llegir més familiar con el exalcade de ERC.
Que cada uno saque sus conclusiones.
Me olvidaba, la terraza y escaleras del bar deben ser ilegales ya que están construidas sobre la carretera de la Generalitat sin permiso y sin cumplir norma alguna. Todos los alcaldes de todos los pelajes han pasado de puntillas por este agujero que nadie se ha atrevido a tocar. Todo el mundo sabía que un día iba a desaparecer esta terraza, que además ahora está sin barandillas, con escalones rotos y es sumamente peligrosa. Debe desaparecer si se hace el boulevard.

C

Complir les especificacions

16 de juliol 2014.08:15h

Respondre

El projecte no es pot tirar endavant perquè en la votació al ple no va rebre la confiança majoritària dels regidors. Res te a veure de si el projecte compleix o no les normes tècniques,de... Llegir més seguretat i salut com s´indica en l´article. Es que es poden aportar al ple projectes que no les compleixin? Si el compliment de la legalitat fos suficient, llavors quin paper tindria la política?. En la noticia veiem un intent de dir que no s’entén , per part del redactor, que el projecte no tiri endavant. La cosa es mes simple: la democràcia a parlat i ha dit no. Sempre la democràcia pot tornar a parlar i dir si; això amb tot. Però no sembla lògic que el redactor de la noticia integri opinions favorables a la construcció en detriment del que la majoria a votat. Els projectes han de ser correctes, ben estudiats, aportar millores; llavors els regidors, en base a diferents temes – endeutament, prioritats,..etc - prenen les decisions. Això es la democràcia mes popular que hi ha, afegit del referèndum que es el que es vol fer ara. Seria saludable separar la noticia de les opinions del projecte.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.