TORNAR

Bona acollida del canal de WhatsApp de l'ajuntament vilanoví en el seu primer mes de funcionament

El nou canal ja té més de 500 comptes actius

societat
Diumenge, 4 abril 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Gairebé un mes després de la posada en marxa del nou canal de WhatsApp obert per l'Ajuntament de Vilanova del camí per rebre i oferir informació entre l'ens i la ciutadania, l'aplicació ja té les primeres dades: el nombre de comptes afegits ja supera el mig miler; ja s'han realitzat més de 1.100 interaccions i més de 250 converses telemàtiques amb els veïns del municipi.

PUBLICITAT

L'Ajuntament de Vilanova va estrenar el nou canal a finals de febrer. Des de l'ajuntament valoren molt positivament aquestes primeres setmanes de funcionament, remarcant que "el canal WhatsApp de l’Ajuntament és una proposta innovadora i pionera a la comarca de l’Anoia. Vilanova del Camí és el segon municipi de la província de Barcelona que utilitza aquesta tecnologia per oferir atenció a la ciutadania i el tercer al conjunt de Catalunya”.

La informació municipal, amb un 38% de les interaccions, ha estat el més consultat pels veïns. "En aquest apartat es poden consultar les adreces i els telèfons de les oficines municipals i altres serveis com la Policia Local, els transports, farmàcies de guàrdia, o el Centre d'Atenció Primària. També hi ha un accés a la informació d'interès relacionada amb la COVID-19, anuncis i avisos, l'agenda d'activitats, serveis i tràmits i es poden llegir les notícies municipals", expliquen des de l'ajuntament vilanoví.



El segon apartat més consultat és el d'avís d'incidències, amb un 16% de les interaccions registrades aquestes primeres setmanes. En aquest àmbit, les més comunes són les que fan referència al mobiliari urbà, amb 18 notificacions; neteja i residus, amb 7, seguretat, amb 6 i accessibilitat amb 5 comunicacions. "El 78% d'aquestes incidències estan resoltes i el 21%, es troben en progrés. Cal destacar que la resolució d'algunes incidències impliquen la intervenció dels serveis municipals o d'empreses industrials i per tant, el termini per resoldre-les no és immediat", assenyalen.
També cal destacar l'apartat dedicat a "la bústia del veí", des d'on els vilanovins poden fer consultes variades. Aquest primer mes de funcionament de l'aplicació s'han realitzat 28 consultes de les quals s'han resolt el 90%. La bústia de l'Alcaldia ha registrat 17 consultes i la bústia dels regidors, 10.

Finalment, l'ajuntament ha publicat 28 alertes i s'han enviat gairebé 6.000 missatges al veïnat.

Els veïns que encara no ho han fet, poden donar-se d'alta del servei afegint a l'agenda del telèfon mòbil el número 644 31 05 71 i enviar un missatge que digui Hola.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.