TORNAR
PUBLICITAT

L'impacte econòmic del Rec.0 serà d'1 milió 400 mil euros aquest 2013

S'ha donat feina a 84 persones d'Igualada i comarca

societat
Dimarts, 25 juny 2013. 13:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'impacte econòmic que el Rec.0 ha tingut sobre la ciutat d'Igualada ha estat en aquesta edició de 781.316 Euros, i  si es repeteix l’èxit en la seva edició d’hivern la xifra per aquest 2013 pot arribar al milió quatre-cents mil euros. L'empresa Recstores S.L ha emès aquest migdia un comunicat en el que respon amb xifres i dades a la polèmica d'aquesta darrera setmana iniciada amb la roda de premsa d'Igualada Comerç.
PUBLICITAT

En el comunicat els impulsors del Rec Stores afirmen que el Rec.07 'ha tingut una gran repercussió econòmica a Igualada i la seva zona, tant directa com indirecta'.

Impacte econòmic directe: gairebé 800.000 euros en la seva 8a edició

Segons afirmen en el comunicat l’impacte econòmic que repercuteix a la ciutat directament durant els quatre dies del Rec.07 és la suma de la facturació de les marques d’empreses igualadines presents a la venda comercial (Punto Blanco, David Valls, Sita Murt, Buff, d’Arau (Miss Me), Lumberton (Pepe Jeans, Skunkfunk, Ash i Vialis), Lula Outlet (Javier Simorra), Messcalino, Micu Micu, Igualadina de marcas (Meyba), Jordi Rafart i Dütch Delight); la facturació de l’activitat de restauració d’empreses de l’Anoia que porten els bars del Rec.0 (Les Olles, Bar Piscina de Jorba, Kan Bakus i Gela’t); la facturació dels proveïdors locals de Recstores, que formen el 93% del total, com ara les empreses que se n'encarreguen de la instal·lació elèctrica, la seguretat, la neteja, la impressió, la construcció, els treballs gràfics, la pintura, els transports, etc; els loguers dels locals on s’exerceixen les activitats, els igualadins contractats com a personal de venda a les pop up stores, tant per les empreses igualadines com per altres com Levi’s, Custo, Naf Naf, etc (en aquesta última edició han estat de 83 persones d’Igualada i comarca); el personal dels bars (16 persones), els Informadors i col·laboradors de l’esdeveniment (26 persones), els col·laboradors de l’organització durant els mesos de maig i juny (19 persones); i els músics locals que han ofert concerts al Rec.07 (un total de 10 formacions)

El total de l’impacte econòmic directe per la ciutat provinent d’aquesta activitat generada en el propi esdeveniment en aquesta darrera edició ha estat segons l'organització de 781.316 euros, preveient que si es repeteix l’èxit en la seva edició d’hivern la xifra per aquest 2013 serà de més d'1.400.000 Euros, afegeixen.

Impacte econòmic indirecte

Respecte a l’impacte econòmic indirecte del Rec.0, des de l'organització s'afirma que 'és difícil de quantificar en valors absoluts' però que 'les dades indiquen un efecte molt positiu de l’esdeveniment en gairebé tots els sectors'. Afirmen que 's’ha constatat l’increment de facturació en restauració durant els dies del Rec.07 i també els previs, en comerços com pastisseries, forns, perfumeries, gasolineres, pàrkings i altres productes, així com en alguns dels outlets de la zona de l’avinguda Balmes i d’altres zones de la ciutat, com l’outlet de Vanity Fair al polígon, que va doblar facturació'.

'L’ocupació hotelera també és un bon indicador de l’impacte del Rec.0', afirmen des de Recstores: 'el sector va comptar amb un nivell d’ocupació molt superior a l’habitual, amb el 100% d’ocupació en hotels com l’Amèrica o els apartaments Rambla Nova'.

Visita de directius de moda catalans i internacionals a la ciutat

Des de l'organització també s'ha destacat 'un efecte positiu intangible' : el fet que durant els dies del Rec.0 i setmanes prèvies, Igualada rep la visita els directors generals i directors de retail de les millors empreses de moda catalanes i algunes d’internacionals, així com importants mitjans de comunicació: 'és un efecte que considerem que estratègicament és molt important per a la ciutat' -apunten.

72% de visitants de fora de la comarca

L'organització fa referència en el comunicat a un estudi realitzat durant el Rec.06 (novembre 2012) per ESCODI (Escola de Comerç i Distribució de Barcelona), segons el qual 'la major part dels visitants de l'esdeveniment van venir de Barcelona i àrea metropolitana, seguit de Lleida, Tarragona i, finalment, Girona. El perfil de visitant majoritari va ser una dona d’entre 18 i 44 anys. En aquesta passada edició, el Rec.07, ens han visitat unes 70.000 persones (dels quals el 72% de fora la ciutat), sent el dissabte el dia de més afluència'.

Resposta a la declaració d’Igualada Comerç: 'sadopten totes les mesures de seguretat i legals i es paguen les llicències'

Respecte a la declaració d’Igualada Comerç, des de l'organització del Rec Stores afirmem que 'el Rec.0 és un esdeveniment legal, autoritzat per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament d’Igualada, que s’adopten les mesures legals de seguretat i que s’obtenen (i es paguen) les llicències d’activitat reglamentàries per a exercir l’activitat comercial i de restauració'. Afegeixen que 'aquestes llicències es tramiten com qualsevol altra botiga: aportem sol·licitud, certificat d’instal·lador elèctric, memòria, plànols. No s’obté una llicència general per l’esdeveniment sinó que cada pop up store i cada bar compten amb la llicència d’activitats corresponent'.

Des de l'organització del Rec.0 s'afegeix que 'algunes vegades es renuncia a utilitzar alguns locals perquè no compleixen les garanties de seguretat que exigeix la llei, però els que utilitzem són perfectament aptes per a desenvolupar-hi la venda comercial. Cal no confondre el nostre propòsit de mantenir l’estètica original de les velles adoberies amb el fet d’utilitzar locals que no són aptes'-afegeixen. Referent al tema elèctric, asseguren que 'tots els locals estan certificats per l’empresa autoritzada en tant que compleixen la normativa'.

Assegurança de responsabilitat civil i ambulància

A més del tema d’autoritzacions, s'explica des de l'organització 'contractem una assegurança de responsabilitat civil i, de forma privada, el servei d’una ambulància de la Creu Roja amb infermer per als quatre dies'.

Portes obertes al diàleg

Referent a les relacions de Recstores amb Igualada Comerç, des de l'organització afirmen que des de la segona edició, el juny del 2010, 'ens hem reunit amb els seus representants abans de cada edició, excepte aquesta última. L’última vegada que vam seure a buscar accions conjuntes va ser el passat 24 de setembre del 2012'.

Des de Recstores s'assegura que 'sempre hem fet propostes per apropar-nos, hem ofert la possibilitat que els cinc comerços amb producte similar al que es ven al Rec.0 fessin la venda especial en un local al barri del Rec, hem proposat que, els dies del Rec.0, totes les botigues fessin descomptes especials i promocionar-ho...' . Afirmen que per part seva 'hi ha hagut sempre, i ara també, la disposició de parlar i buscar sinèrgies. La ciutat, el comerç i Rec.0, el comerç estem convençuts que en aquest context de crisi general en el comerç i, més especialment, de retail moda i calçat, un esdeveniment com Rec.0 pot significar un revulsiu per al comerç de la ciutat, com ja ho és en altres sectors'.

El comunicat afegeix que en la seva opinió 'la majoria dels comerços han de beneficiar-se d’atraure un número de gent tan elevat de fora de la ciutat. I afegeixen que 'pel que fa als comerços de moda que venen un producte similar al que es troba al Rec, s’haurien d’establir unes estratègies conjuntes per tal d’atreure també els visitants del Rec.0, cosa que creiem que és totalment factible'.

'No ens agrada aquest suposat enfrontament'

En el comunicat de Recstores s'afirma que als impulsors de l'esdeveniment 'no ens agrada aquest suposat enfrontament amb Igualada Comerç. No és el que es mereix la ciutat ni la gran majoria dels igualadins que han acollit amb entusiasme el nostre projecte'. Per tant, afirmen 'per part nostra hi ha tota la disponibilitat a parlar en termes de futur, positivitat, entusiasme i ganes de tirar endavant. Com a empresa igualadina, tenim molt clar el potencial d’aquesta ciutat, més enllà de Rec.0. Veiem Igualada com una ciutat jove, evidentment amb molts problemes, però amb una vitalitat que tot just despunta. Aquesta Igualada mereix una oportunitat i l’equip de Recstores contribuirà en tot allò que pugui'.

El projecte Rec.0

El comunicat recorda també l'orígen i la filosofia de l'esdeveniment: 'El projecte Rec.0 va néixer ara fa més de quatre anys en uns moments en que un POUM amenaçava la identitat del barri del Rec. Un grup de sis persones que ens estimem el barri vam decidir organitzar alguna cosa que donés visibilitat a l’enorme potencial de les velles adoberies, que nosaltres sempre hem vist en clau de futur, més que de passat'. Afegeixen que 'el resultat va ser el projecte Rec.0 Experimental Stores, un esdeveniment genuïnament igualadí que barreja moda, creativitat i patrimoni.

L'empresa Recstores SL no rep cap suvenció

Des de l'organització s'explica que després d’unes primeres edicions on van treballar 'desinteressadament amb molt esforç personal i un entusiasme desbordat, hem arribat a un punt on s’ha pogut professionalitzar el projecte, cosa que ens ha permès fer-lo créixer'. En aquest sentit asseguren que 'L’energia inicial segueix intacte i l’objectiu de revitalitzar el barri també. Rec.0 Experimental Stores és un esdeveniment organitzat per Recstores S.L. que es finança de forma privada i no rep cap subvenció, ni per part de l’Ajuntament ni per part de cap altra entitat pública'.

Documents adjunts

Comunicat RecStores


PUBLICITAT

11 Comentaris

j

josep m. torras payerol

Igualada

26 de juny 2013.18:22h

Respondre

Pepeta, Desigual fa tots els anys un recompte molt rigorós, això que et dic ho vam comentar a costat del germà del propietari en Meier, no anava de farol! Sempre els hi pots preguntar a ells, en... Llegir més aquests temes actuen molt professionalment.
Ara després de tantes esbatussades, seria molt esclaridor de que els d’Igualada comerç, presentessin unes xifres concretes i fefaents del muntant en que creuen, que ha perjudicat a uns quants dels seus associats, mes que res per fer balanç i tancar una polèmica que perjudica a tots. Una part ja ha concretat, ara com diu un, la pilota està a la seva teulada.
De bon rotllo!

e

estadista

Igualada

26 de juny 2013.15:41h

Respondre

Aviam! Lo de la xifra de 70.000 persones no s’ho creu ningú!!

De la mateixa manera que per la Urban Night no van sortir 20.000 persones al carrer, pel Rec no en van sortir 70.000!

Per la Urban... Llegir més Night en aquest mateix mitjà ja es parlava de 2.000 atletes participants, quan relament la cursa de 10 kms la van acabar 700 i la de 5 kms 400 (podeu contrastar dades mirant classificacions a la web d’ocisport). Els altres 900 van ser canalla que van córrer amb patinets i cotxets?? Com a molt, amb modalitat sobre rodes devien ser uns 200 a tot estirar...

Per tant dels 2.000 particpants que el periodista es va atrevir a publicar, com a molt devien ser 1.300 comptant les 2 curses a peu i les de sobre rodes... Llavors ja estem parlant d’una inflada de xifres de més del 50%!!

I els 20.000 visitants per la Night Shopping també es devien calcular amb el mateix mètode comptable que la cursa... i si apliquem el mateix marge d’error, parlaríem d’un nombre de visitants inferior als 10.000!!

Tema Desigual: 40.000 clients?? Segur?? O amb somnis??
Anem a fer càlculs: el Rec va obrir 4 dies durant 10 hores aprox cada dia...
Surt una mitjana de 10.000 visitants al dia, és a dir, 1.000 visitants a l’hora...
Si ho passem a la mínima unitat de temps possible, ens dóna que cada 3.6 segons entrava un client a Desigual...
Els clients entraven corrents?? O amb un propulsor a l’esquena?? O els llençaven per la xemeneia de la nau en plan tobogan??
Hem de tenir en compte que el dia fort del Rec va ser dissabte, i les tardes de dimecres, dijous i divendres. Als matins laborables hi havia genteta, però no pas cops de puny i empentes per entrar...

En fi, que aplaudeixo l’èxit tant del Rec com de la Urban, però siguem raonables amb el ball de xifres!!

Salut!!

P

Pepeta

26 de juny 2013.14:21h

Respondre

Josep M, potser aquest Jordi de seguretat, contava les cames i va oblidar-se de fer la divisió ;) Bon rotllo ehh
A lo millor es repetien les visites? No ho sé però, alié a tot plegat, penso que... Llegir més 70.000 son masses i 2.500 masses poques.

j

josep m. torras payerol

Igualada

26 de juny 2013.12:43h

Respondre

Respostes a moltes preguntes que intentaven minimitzar el efecte del Rec.0 en benefici d’Igualada.
Hi ha molta gent obsessionada amb temes puntuals. Visió global si us plau! Altres parlen per... Llegir més parlar, sense cap base real, ganes de buscar-hi tres peus al gat.
Pels que ara resulta que intenten minimitzar el número de visitants.
En Jordi el responsable de seguretat de Desigual em va explicar l’últim dia que a la tenda hi havien entrat 40.000 persones. Les compten una per una i dia per dia, els hi podeu demanar si voleu, per tant el global de 70.000 persones em sembla correcte i prudent.
Que tingueu un bon dia.

I

Isa

Igualada

26 de juny 2013.11:28h

Respondre

Tota la vida,i això ja ho sentia explicar del temps del meu avi,que a Igualada,quan algú fa alguna cosa per innovar,tots els altres només hi troben pegues,i procuren posar-hi tants entrebancs com... Llegir més poden,i a més se n’alegren si no surt bé: és allò de Ja t’ho deia...!
I amb aquestes teories hem arribat fins avui; mentrestant altres ciutats ens han passat al davant.

p

pep

igualada

26 de juny 2013.10:48h

Respondre

Tota aquesta polèmica que està generant el tema del REC.0 a mi em sona a enveja.
Hi ha hagut un grup de gent que amb iniciativa, han muntat un negoci que segur que els ha proporcionat diners, però... Llegir més que també ha proporcinat diners a altres negocis igualadins (l’altre dia el gremi de restauradors i els flequers, així ho asseguraven).
Que s’ha de regular d’alguna manera el muntatge perquè tots hi surtin beneficiats?, es possible, Que les mesures de seguretat no son les que la llei avui en dia demana?. també es possible, Però son temes que no han d’enfosquir el que el REC.0 ha aportat a Igualada i comarca. La gent parla de la nostra ciutat, la gent hi ve a comprar, a passegar. Si parleu amb gent de Manresa o altres ciutats del voltant, son molts els que venen a la nostra ciutat a passar un dissabte a la tarda i inclús alguns d’ells hi compren.
No fotem per terra la iniciativa de la gent, no ensorrem un projecte que ajuda a la nostra ciutat, no posem trabes a qualsevol negoci que vulgui ni que sigui per uns dies donar feina a la gent que ho necessita. Els igualadins tenim fama de ser molt tancats, de buscar problemes allà on no hi son. I si un negociant es posa a costat de casa meva i em fa la competència, haig de demostrar que soc millor, i fer-ho treballant bé i no amb la crítica a la boca.
Es com en el meu cas (soc comercial i faig visites de vagades porta a porta) que si veig un comercial davant meu, pel mateix carrer i mes ben vestit que jo, el vulgues denunciar per portar les sabates descordades i per correr mes que jo.
Si us plau, poseu-vos a treballar i deixeu treballar, que es el que ens fa falta.
I si s’ha d’arreglar alguna cosa en temes de legalitat, per això hi ha un equip de govern que ho té de solucionar.

E

Economista

26 de juny 2013.10:24h

Respondre

Jordi, comptar la facturació de les botigues es molt facil, tant com quadrar les caixes i sumarles totes, si son 800.000, son 800.000. La veritat es que a bastants llocs hi havia cua per pagar.... Llegir més

Pel tema de gent ja se sap, per uns sera 70.000, per altres 35.000 i per la guardia urbana sempre son 2.500.... L’important es el que gasten....

Al respecte, un espai UBIC integrat al Rec seria molt bona idea i segurament vendrien mes que manant inspeccions de seguretat sense signar

J

Jordi

Capellades

26 de juny 2013.09:15h

Respondre

Tots sabem com fan els números els de Rec.
70.000 persones i 800.000€ i que més! igualada té 40.000 habitants, comptant nadons i persones de 95 anys. De veritat que ens volen fer creure que... Llegir més 70.000 persones van desfilar aquells dies per allà, perquè jo no m’ho crec, el col·lapse haguera sigut total.

C

CesK

Igualada

26 de juny 2013.08:01h

Respondre

No he canviat d’opinió. En totes les notícies que he participat (i no són totes les del REC) poso en dubte que es doni el mateix tracte i demano que un tercer avaluí. Pel que ja he dit, poso en... Llegir més dubte que no es faci la vista grossa i ho segueixo pensant. Per això que ho digui un expert i a poder ser d’un tercer i signant.

En tots els comentaris nego ser d’Igualada Comerç i des del principi afirmava que hi havia taula de diàleg, quelcom que s’ha confirmat més tard (i que alguns utilitzaven per linxar Igualada Comerç dient que no volien dialogar i si denunciar) i que l’Ajuntament havia de tractar els dos per igual, ja que a mi em semblava que no ho feia.

En tots afirmo i em reitero en les informacions que al meu entendre neguen el buit legal en que s’escuda el regidor. Per tant, fins que no s’em expliqui aquest buit legal en que es basa... seguiré a l’espera de més explicacions, més diàleg i més transperència. Que com ja vaig dir fa més d’una setmana és el que ha mancat des del primer any.

De fet ja el 18 de juny a les 7:48 ho defensava i en la mateixa notícia defensava el diàleg com a camí i transperència per a que tots tinguessin les mateixes dades.

18 de Juny 11:45 ->”... Tornant al tema, considero que una Administració ha de ser justa i la gent ha de ser conscient que les regles han de ser les mateixes per a tothom.

Per trencar estereotips no cal saltar-se les lleis vigents a la torera amb el pretext de que és un bé per la ciutat.

Per mi vist lo vist, el que s’ha dit, el que he vist a les passades edicions (aquesta no l’he visitat) és evident que incompleixen un seguit de normatives.

I lo més important, i que segurament ha portat a aquest punt: Han deixat al marge al comerç local amb el beneplàcit de l’Ajuntament que hauria de vetllar per tothom d’igual manera.

Parles de diàleg? ja hi havia una taula de diàleg, si ha acabat així és culpa només dels comerciants?”

I en la mateixa notícia a la nit segueixo en les mateixes, parlant del diàleg trencat. I comentant en contra qui ho defensa perquè aporten molts visitants.

19 de Juny 8:51 -> ”...A dialogar, i si no incompleixen cap normativa i ho tenen tot en regla, simplement no tenen res de que preocupar-se i ja s’arreglarà. Molts comerços del centre reben avisos del Ajuntament per a que arreglin qualsevol incompliment de normativa sota amenaça de multa. Les REC Stores com porto dient des de dilluns, no poden ser diferents. La llei és igual per a tothom. Siguin moderns o no, i si no juguen sota les mateixes regles que les botigues com elles denuncien... doncs s’ha de denunciar a qui correspon.”

20 de Juny 8:04 en el comentari 4 aporto els enllaços a les normatives que em refereixo. I ja afirmo que independenment de les instalacions, ja que jo no en sóc expert, però a la meva vista grinyolen, els productes a vendre i la forma de venta està regulat.

El 21 de Juny tornava a referir-m’hi i repetia que no era d’Igualada Comerç criticant que per opinar en contra del REC s’hi hagin de tenir interessos, i si no l’hi dones suport ets dolent i carca.

I ja els últims dies l’intercanvi d’opinions amb el Josep Maria, en el que no em moc de la meva opinió. Que hi ha una normativa, que l’Ajuntament parla d’un buit legal que algú ha d’explicar, i que a mi em sembla que els locals no estan ben acondicionats (cosa que ja he afirmat que m’alegro que ells diguin que si ho estan i que sinó ja es sabrà, espero).

M

Maria Ll.

igualada

25 de juny 2013.19:12h

Respondre

Cesk, et proposo un exercici que penso que et pot ser ben profitós i és que llegeixis tots els comentaris que has fet durant aquets dies. A veure si sempre dius el mateix o et contradius, a vegades... Llegir més va be rellegir-se un mateix.

De tota manera tu com sant Tomàs, si no poses tu mateix el dit a la llaga no t’ho creus.

I d’acabar, com vols que acabi, be home, be, això ha d’acabar be per la ciutat, ja que un esdeveniment amb un impacte econòmic de gairabe 800.000 euros no es pot deixar escapar.

C

CesK

Igualada

25 de juny 2013.15:10h

Respondre

Comunicat molt ben redactat i assenyat.

M’alegro que afirmin tenir-ho tot el dia i espero que així sia, sinó suposo que ja ens enterarem. Però no diuen res sobre el suposat buit legal del que... Llegir més parla el senyor Regidor.

Una pena que el diàleg acabés el Set’12.

Aviam com avança el tema i sobretot, com acaba.


Salut!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.