TORNAR
PUBLICITAT

Mor la persona atropellada el dimecres al vespre, en un pas de vianants al Passeig

El govern revisarà el Pla de Mobilitat Urbana després dels dos atropellaments mortals en aquesta via

societat
Dimecres, 20 novembre 2019. 17:08. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

En el ple de dimarts a Igualada, es tractava en l'apartat de precs i preguntes la "qüestió de seguretat al Passeig Verdaguer". El mateix dimarts s'havia celebrat el funeral del senyor P.O.P, veí d'Igualada de 82 anys, que va morir hores després de ser atropellat en un pas de vianants al Passeig d'Igualada, el dimecres al vespre. L'accident es va produir quan una motocicleta no va poder frenar i va embestir la víctima.

El pas de vianants on es produïa l'accident, davant del CasalSegona víctima mortal enguany al Passeig Verdaguer per l'atropellament d'un vianant. El febrer passat, una dona de 86 anys moria en ser embestida per un vehicle. La setmana passada es repetia la tragèdia, en aquesta ocasió a la calçada nord del vial, just davant del Casal de la Gent Gran d'Igualada. Una motocicleta no va ser a temps de frenar davant un pas de zebra per on travessava un home de 82 anys. Tot i que va ser evacuat en helicòpter, Pau O. no va poder ser recuperat a l'Hospital i moria al cap de poques hores. L'enterrament era aquest dimarts al matí.

La víctima era una persona coneguda a Igualada i implicada en els Horts d'en Companys, al Barri del Rec. Era també un usuari del Casal de la Gent Gran, ubicat a la banda nord del Passeig Verdaguer, a on es dirigia en el moment de l'accident. Fa un any, es van situar indicadors lumínics als passos de zebra tant de davant el Casal com a la clínica Sant Josep, per bé que hi ha hagut incidències a cada un dels punts.

Revisió del Pla de Mobilitat Urbana

Al ple de dimarts, de fet, sobre els espais de vianants, el grup d'Igualada Som-hi va fer la proposta de "col·locar cartells lluminosos verticals i no només horitzontals" o "semàfors àmbars" i l'eliminació del pas de zebra al col·legi Mowgli. El regidor Miquel Vives apuntava que "hi ha en marxa la revisió del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible amb els tècnics corresponents. Això de ha portar a resoldre incidències. El Passeig, a més, té problemes específics i hem creat una taula amb els agents implicats, i estem en contacte amb les escoles per fer un diagnòstic. Aquesta setmana, a més, anirem a l'Smart World Congress a conèixer noves propostes i solucions que explicarem a comissió". 

"La velocitat dels cotxes al Passeig és excessiva"

La problemàtica al Passeig Verdaguer no és nova. Els responsables del Casal de la Gent Gran han advertit els darrers mesos de l'excés de velocitat en la majoria de vehicles que passen per aquesta zona. Per la seva part, Enric Senserrich, president de l'Associació de la Gent Gran, amb seu en aquest casal, explica que "posar els llums és una bona mesura, però hi ha altres factors. El cotxe que circulava per la vida va parar, però la motocicleta que venia per darrere va voler evitar el cotxe i va acabar embestint a la víctima". Considera que "els autobusos corren molt, no només els vehicles particulars. Es guien més pel semàfor que hi ha en l'encreuament amb el carrer Sant Josep i no atenen prou al pas zebra. I si el veuen el semàfor en verd, acceleren". 

A això, s'hi ha afegit un fenomen que pateixen bastant els que caminen pel Passeig i també els usuaris del Casal, "els patinets elèctrics", comenta Senserrich, "que passen a la mateixa velocitat que els cotxes per la vorera, a vegades. I hi ha l'interior del Passeig, on hi ha les bicicletes. Els vianants també han de ser responsables i entendre que el cotxe no frena de cop, i que no poden estar només pendent dels mòbils".

Afirmen que "s'encadena un seguit de factors. Principalment, que hi ha un excés de velocitat per part dels cotxes que passen per la calçada del Passeig. Cal una campanya de civisme, pels vianants, però també per part dels conductors i aquells que porten patinets o bicicletes. Cal més respecte. I també hem de reflexionar si hi ha massa passos de vianants. Aquest pas de vianants, tan a prop del semàfor amb el carrer Sant Josep, potser sobra. Esperem que l'Ajuntament ho estudiï". 

Des de l'Ajuntament d'Igualada han explicat a l'AnoiaDiari que l'excés de velocitat i les distraccions són les principals causes dels accidents i que s'estan estudiant noves mesures per reduir i evitar la sinistralitat en aquesta via, una de les artèries de trànsit de vehicles més importants a la capital de l'Anoia.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.