TORNAR
PUBLICITAT

La Generalitat tindrà a finals d'any l'estudi informatiu del soterrament del tren a Igualada

societat
Dimecres, 2 juny 2021. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Ha de ser un pas definitiu per començar aquesta obra, ajornada durant dècades i que condiciona la mobilitat a la zona de llevant d'Igualada. Per la seva part, el govern local espera que un cop es concreti l'enllaç amb la Ronda Sud ja s'alleugi el trànsit en aquesta zona, abans que es conclogui un soterrament que es preveu de llarg termini.

La Generalitat vol posar fil a l'agulla a l'anhelat soterrament del tren a Igualada. Una obra que ha estat a l'agenda des de fa dècades, però que ha anat movent-se cap a les darreres pàgines una i altra vegada, o ha desaparegut fins i tot. Segons ha confirmat Ferrocarrils de la Generalitat a AnoiaDiari, "hi ha en marxa un estudi informatiu" que ha d'estar conclós abans de finals d'any per al soterrament del tren a l'estació d'Igualada. Un document que també contempla "la integració urbana del traçat fins a l'estació".

L'estudi tractarà com "eliminar l'actual pas a nivell que hi ha a l'avinguda Montserrat", que ocasiona que almenys quatre vegades cada hora s'aturi la circulació en aquest punt d'Igualada, un dels més transitats.  A partir d'aquest punt es faria la integració urbana del ferrocarril fins a l'estació, una estació que segons la Generalitat estaria "soterrada" i que s'ampliaria. 

Aquest maig s'adjudicava aquest estudi informatiu per 100.781,14 euros al gabinet GPO Ingeniería. Segons Ferrocarrils de la Generalitat "l'estudi aprofitarà tots els treballs previs per actualitzar-los i ampliar l'actuació prevista en el seu moment". L'administració ha anunciat diverses vegades aquest compromís per al soterrament. Per exemple, en la presentació de l'agenda 10/30, fa dos anys

Fins ara ja hi ha hagut sobre la taula diversos projectes, que fins i tot han tingut un càlcul de quan costaria l'obra. Per exemple, el 2015, quan s'estipulava un cost de 21,3 milions amb un projecte que també contemplava l'eliminació del pas a nivell i la cobertura d'un tram de 300 metres de la línia, a més de la construcció d'una nova estació a Igualada en substitució de l'existent

PUBLICITAT

3 Comentaris

L

Llorenç

Igualada

4 de juny 2021.22:57h

Respondre

Vint anys més...... estudiant

j

josep

Igualada

3 de juny 2021.21:26h

Respondre

El dia de la marmota...
Pot ser que faci 20 anys que llegeixo aquesta noticia?

E

Eduard Ruiz

Igualada

2 de juny 2021.08:59h

Respondre

Algú sap en quina fase està l’estudi (o encara ni s’ha pensat) per millorar el servei del tren, el nostre “Carrilet”, el de via estreta (en tots els sentits), IGUALADA –... Llegir més BARCELONA, a 36 Km/h !!! (60 km en 1 h. 45 min). ??

Si més no, un primer pas podria ser simplement organitzatiu i de gestió (sense gaires inversions): trens directes (45 min.) o semi-directes (60 min.), per més endavant (en el proper segle ??) reduir els temps millorant el traçat i la digitalització (intel.ligent) de la planificació i control del tràfic ferroviari.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.