TORNAR
PUBLICITAT

Bon Preu obre el primer Esclat a Igualada

El grup ha invertit 21 milions d’euros en la construcció del nou supermercat a l‘antiga fàbrica Vives Vidal, originant 88 nous llocs de treball directe

economia
Dijous, 19 desembre 2019. 15:17. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Després de 10 mesos d’obres, Bon Preu ha obert les portes aquest dijous 19 de desembre, al primer supermercat Esclat de la capital de l’Anoia. El nou establiment comercial s’ha ubicat a l’antiga fàbrica tèxtil Vives Vidal i és un dels més grans del grup, amb una superfície de vendes de 4.000 m², aproximadament. El nou supermercat també compta amb aparcament per a 417 places,  una benzinera EsclatOil amb un mini mercat i un punt de recollida online. Dimecres a la tarda es feia la inauguració oficial del nou Esclat, amb la presència del propietari i president de Bon Preu, Joan Font; de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells i dels 88 treballadors que integren el nou equip. La inversió total ascendeix als 21 milions.

A l’acte d’inauguració, fet dimecres a la tarda unes hores abans de l’apertura de portes a la ciutadania, aquest dijous al matí, el senyor Joan Font Fabregó, va agrair la professionalitat de tot l’equip de la planta i d’altres professionals del grup, especialment en unes dates com aquestes.  “Inaugurar una botiga, amb la complexitat que té aquesta, amb el nivell de professionalitat i rigor que hi ha aquí, no és senzill, poques empreses són capaces de fer-ho” va manifestar Font.

L’establiment compta amb totes les seccions habituals on destaquen les de producte fresc i compta amb nous serveis com el ‘forn de cocció de peix i marisc’ a la peixateria i el taulell de ‘pizza al teu gust’ a la fleca. També ofereix una àmplia oferta de productes per a la llar a la secció de basar i disposa de parafarmàcia. La benzinera EsclatOil ofereix un servei de 24 hores i disposa d’un mini mercat amb horari de 8.00 h a 23.00 h els 365 dies de l’any. El propietari de Bon Preu va assenyalar que “hem obert més de 180 botigues i tenim molta capacitat d’ampliar el model comercial; però en 40 anys, no havíem aconseguit mai inaugurar, simultàniament, hipermercat, benzinera, mini mercat, online, etc. Això no és senzill per a les administracions. En el cas d’Igualada, estem molt contents, ens han exigit  molt, ens han exigit fer les coses ben fetes, complir fil per randa totes les normes, però és veritat que no se’ns ha posat ni un problema per avançar. Quan una administració funciona i funciona com ho ha fet l’Ajuntament d’Igualada, val la pena dir-ho”.

Amb l’obertura del nou punt de recollida, BonpreuEsclat online posa en marxa el seu servei de venda d’alimentació per internet per primera vegada a l’Anoia. El servei online permet als clients fer la compra a través del nou web i l’app de compra online i recollir-la amb el cotxe, seguint el model de “compra i recull”, iniciat per Bon Preu el 2012. Els clients poden fer la compra de forma més fàcil, ràpida i còmoda des de qualsevol dispositiu mòbil, amb les mateixes garanties de qualitat i servei que als establiments físics del Grup.

Competitivitat

Joan Font va apuntar alguns elements forts del seu grup, que els fan més competitius. Font va explicar que “la ciutat d’Igualada no ha disposat, fins ara, d’una botiga amb la concepció de la nostra. Nosaltres tenim el nostre propi model, diferent del dels nostres competidors. Hem de ser competitius en preu, i ho som, com el que més. El preu de l’Esclat d’Igualada serà el mateix que el més barat dels competidors. Aquesta és una condició bàsica. Hem de tenir el millor producte fresc, que és el que fidelitza el client. Aquesta és una part fonamental”.

Joan Font, propietari del grup Bon Preu

Un altre element que diferencia Bon Preu Esclat respecte la competència, segons Font, és l’assortit. “El ciutadà ha de poder escollir el que vol trobar, no les marques que ens interessa a nosaltres vendre, sinó les que li interessa a ell trobar. A l’estat espanyol, som els millors. L’assortit que tenim de marques de confiança, és el més alt de tots els competidors, amb molta diferència” va remarcar Font.

Altres elements destacats, segons Font, són “la gestió de la botiga i l’atenció al client”. En aquest darrer àmbit, el president del grup Bon Preu va assenyalar que “hem d’atendre de manera impecable els ciutadans; aquest és un element diferenciador bàsic i, per sort, els nostres competidors no van gaire forts en això”.

Amb l’obertura del nou supermercat Esclat, Bon Preu dona servei per primer cop a la ciutat d’Igualada i reforça la seva presència a la comarca de l’Anoia, on ja disposa de l’Esclat i la benzinera EsclatOil de Piera que, segons Font, “funciona extraordinàriament bé”. Sobre l’arribada a Igualada, Font va explicar que “més d’una vegada vam estar a punt de fer-hi coses però l’operació que se’ns plantejava no ens convencia, i quan l’hem trobada, ens hi hem posat. Volem estar integrats en el territori, volem estar-hi molts anys, volem ser molt ben valorats pels ciutadans”. En aquest marc, cal destacar que l’empresa Bon Preu, compromesa amb el territori i la ciutadania, durant les obres de construcció ha mantingut diversos elements històrics i singulars de l’antiga fàbrica, com el mosaic Vincit o el tòtem de l’entrada, icones de l’esplendorós passat industrial d’Igualada. “Aquesta empresa té sensibilitat per la història, pel patrimoni, per la ciutat, pel territori… Les nostres mires a Igualada són a llarg termini, volem ser-hi durant molts anys, volem tenir unes bones instal·lacions, i volem fer valdre el que trobem a la ciutat” va afegir Joan Font.

Bon Preu vol oferir servei als ciutadans d’Igualada, així com d’altres municipis de la comarca. “El nostre model comercial el que fa és accentuar la capitalitat comercial d’una ciutat. No només competim amb preus, que també, sinó que aportem més valors que cap competidor ho fa ta bé com nosaltres; això fa que la capacitat d’atracció cap a altres municipis de la comarca sigui molt alta”.

L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, acompanyat de diversos regidors i regidores del consistori i de tècnics municipals que han participat en aquest projecte, va destacar que "quan va sortir l'oportunitat de convertir una fàbrica abandonada, vandalitzada, que era un perill i menysvalorava l'entorn, en un centre que genera vida, il·lusió i oportunitats, nosaltres, com a ajuntament no vam poder dir que no. És molt important que podem exercir no només de capital industrial, que ho som, sinó també de capital comercial. No podem deixar escapar les oportunitats".

Joan Font i Marc Castells brinden pel nou establiment comercial

Castells va explicar que “en els acords que hi ha hagut per convertir aquesta fàbrica en un centre comercial d’aquest nivell i les obres d’urbanització de l’entorn, que posen en valor el Parc Central del davant, vam tenir la sort de poder comptar, a l’última planta de l’antiga fàbrica Vives Vidal, amb un futur centre, que es convertirà en la punta de llança de la innovació i del disseny del tèxtil d’alt nivell a la nostra comarca, que continua sent molt important. Hem convertit una fàbrica morta, vandalitzada, degradada, en un centre on es genera activitat econòmica, comercial, de primer nivell; però també tindrà aquest regust del tèxtil i que, quan passem per davant, recordarem que moltes dones i homes d’aquesta ciutat s’hi van guanyar la vida i van poder treballar pel seu futur. Relliguem molt bé aquest fil roig de la continuïtat, de la capacitat emprenedora d’una ciutat que ha sabut sortir-se’n sempre de totes les dificultats i que avui dóna una oportunitat a la gent que hi treballarà”.

Els 88 treballadors i les seves famílies van paticipar a l'acte inaugural del nou Esclat

Productes de proximitat

El model comercial de Bonpreu i Esclat destaca per oferir una àmplia varietat i qualitat dels productes, una excel·lent atenció al client, amb preus molt competitius i en un entorn de compra agradable i còmode. El Grup aposta per una política comercial de proximitat i promou el producte local de qualitat, fet que el converteix en el referent de productes de km 0 a Catalunya.

Aposta per la sostenibilitat i l’eficiència energètica

El nou supermercat d’Igualada s’ha construït de manera sostenible i ecoficient, per tal que permeti estalviar el 35% del consum d’energia habitual d’un local comercial d’aquestes característiques i reduir un 40% les emissions de CO2  a l’atmosfera.

Totes les noves instal·lacions del Grup Bon Preu estan pensades per reduir al màxim el consum energètic amb un sistema de gestió que les regula de manera eficient. El Grup va ser dels primers a Catalunya en obtenir la certificació energètica “A” dels seus edificis, que concedeix la Generalitat.


4 Comentaris

K

Kim

Igualada

27 de desembre 2019.08:51h

Respondre

La remodelació d’aquesta zona de la ciutat (al igual que la de l’Avinguda d’Europa) ha estat brutal. Ara, amb el nou Esclat, el Parc Central i la millora dels accessos, aquestes avingudes... Llegir més s’assembla a les d’una gran ciutat.

Convenia una cosa així a Igualada, i a més, amb capital de casa.
Feina i llarga vida al complex Esclat.

j

josep

igualada

27 de desembre 2019.07:23h

Respondre

que bé, entre bon preu i guissona i la fruita als pakis s’ha acabat gastar un euro amb supers espanyols-francesos-alemanys a igualada, ja era hora, passiu-ho bé grans superfícies !!!!

M

Mari punyetes

23 de desembre 2019.22:16h

Respondre

Es pot perlar, Castella?
Tenen traductors.?
Gracies

p

paio

Igualada

26 de desembre 2019.12:37h

T’has triat be el nom, Mari punyetes: Et consta que hi hagi un sol lloc a Igualada, i a Catalunya, on no es pugui parlar en castellà? Coneixes algú a Catalunya, en edat laboral, que no sàpiga... Llegir més parlar castellà? Per qué c.vols traductors?
Au va, noia, que el dia dels innocents es demà passat!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.