TORNAR

La C-15 fins a Vilafranca es reformarà amb una mitjana per augmentar la seguretat

Plantegen fer a l’Eix Diagonal la fórmula 2+1 que funciona a països del nord

societat
Dissabte, 27 maig 2017. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

En la seva presència a la inauguració de la FirAnoia, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va anunciar canvis importants en una de les vies més importants de la comarca, la C-15. També va assegurar que la connexió d'Igualada amb la Ronda Sud s'engegarà l'any vinent.

La Generalitat planteja "una opció intermèdia" per millorar l'Eix Diagonal. En concret, Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat, avança que "estem estudiant fer un 2+1. Una via separada per una mitjana en la qual es van alternant dos carrils i un, cada tres quilòmetres aproximadament". El conseller matisa que "no és la fórmula de quan hi ha una pujada amb dos carrils" que hi havia, per exemple, a la C-25, "sinó un mecanisme que s'ha generalitzat al Nord d'Europa". Amb aquest format "es guanyarà amb seguretat perquè els dos carrils estaran segregats. Ara mateix, n'estem fent un estudi tècnic".

La C-15, a l'altura de Cabrera d'AnoiaEl 2+1 s'aplicaria primerament al tram entre Igualada i Vilafranca, "de manera que es podria connectar l'Anoia amb la C-32 i el Garraf". Avisa que "valdrà diners, per tant estem cercant recursos. No podem parlar de terminis i hem de mirar si serà en base a recursos de pressupost o mitjançant un peatge a l'ombra". Assegura que "aquest any esperem poder anunciar terminis". El desdoblament, del que es va parlar fa un any, queda de moment descartat "perquè requeriria una intensitat mitjana diària de vehicles que ara no té".

També espera que el 2018 es puguin començar les obres de l'enllaç amb la Ronda Sud: "ja tenim els diners, ens ha calgut molt consens territorial i hi ha contribuït l'alcalde d'Igualada, al que cal agrair-li l'esforç". Més difícil veu el soterrament del tren a l'entrada d'Igualada. Manté que "no hi ha recursos a l'actual Generalitat per poder executar aquesta obra".

Sobre el referèndum, Rull té clar que es farà. I no per això, afirma, "deixarem de tenir la mà estesa per pactar-lo. Fins la prórroga,  intentarem negociar-lo, però si no hi col·laboren es farà igualment".


1 Comentaris

j

josep

igualada

29 de maig 2017.17:52h

Respondre

¨”requeriria una intensitat mitjana diària de vehicles que ara no té”.
I les autovies gratuïtes de La Manxa quina ”intensitat” tenen?
Quants accidents més caldran? més d’un... Llegir més centenar de morts com a l’eix transversal?

QUINA VERGONYA

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.