TORNAR

L'Ajuntament d'Igualada organitza quatre activitats formatives per a emprenedors

Les activitats es faran de manera virtual per Zoom i Meet

societat
Dimecres, 14 abril 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Propostes de com aprendre a negociar, les claus per fer estudis de mercat, estratègies de cooperació o com reduir despeses. Són tallers de formacions amb gratuïtat, però les places són limitades.

Eulàlia Balañà impartirà un dels tallersL'Ajuntament d'Igualada, en el marc de la Xarxa Anoia Emprèn i amb la col·laboració de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona, ofereix aquesta primavera quatre noves activitats de formació adreçades a persones emprenedores i a empreses. Les activitats se seguiran de manera virtual a través de les plataformes Zoom i Teams.

'Com negociar en contextos difícils' serà la primera activitat té per objectiu aprendre a negociar en un context on "no es té el rol de poder". S'analitzaran aspectes com què és una negociació, "com fer sensació de poder", la importància del MAAN (Millor Alternativa a un Acord Negociat), quin llenguatge fer servir a la negociació, com tenir autocontrol d'emocions en una negociació difícil, com detectar els trucs i tàctiques de pressió de l'altra part i, finalment, les cinc tècniques de tancament en una negociació. És una activitat que es dirigeix principalment a autònoms i personal directiu i de vendes i anirà a càrrec de Mònica Mendoza, experta en l'àrea comercial i professora de la UAB, la UOC, EAE Business School i ESADE Alumni en l'àmbit del màrqueting i les vendes. La sessió té una durada de cinc hores i es realitzarà el dia 27 d'abril de 9 a 2.

El segon taller és 'Com fer l'estudi de mercat de la teva idea de negoci'. Serà el 3 de maig, de 2/4 de 10 a 2 i vol donar eines metodològiques per recollir totes les dades necessàries per facilitar la presa de decisions, conèixer quines fonts d'informació estan disponibles, fer una anàlisi per tal de quantificar el mercat, definir els clients i poder prendre les mesures més adequades per determinar la viabilitat de la idea de negoci. L'activitat està adreçada principalment a persones emprenedores que tinguin un projecte o una idea empresarial o petites empreses que comencin la seva activitat i anirà a càrrec d'Eulàlia Balañà, amb més de vint anys d'experiència en la creació i consolidació d'empreses.

La tercera proposta, 'Coopera perquè el teu negoci sigui viable abans', ajudarà les persones emprenedores a saber com dissenyar estratègicament el seu model de negoci innovador i col·laboratiu per fer-lo viable en menys temps. Són dues sessions en les quals es treballarà "què és un model de negoci, per què i quan és interessant que sigui col·laboratiu, es treballarà en les idees i projectes empresarials de les persones participants per definir-ne el propòsit, s'analitzarà per qui serà d'interès i utilitat el què volem oferir". El taller es focalitza en persones emprenedores, en situació de transició professional i persones que vulguin posar en marxa nous projectes i tinguin interès a fer-ho estratègicament. La durada total és de cinc hores i es farà els dies 17 i 19 de maig de 2/4 de 10 a 12. Va a càrrec de Teresa Guix.

La darrera activitat és 'Millorar la gestió per reduir despeses', que permetrà conèixer i analitzar aspectes econòmics i financers essencials de l'empresa per poder refer l'estructura de costos i aconseguir la viabilitat de l'empresa. Entre els continguts que es tractaran durant l'activitat formativa destaquen els següents: analitzar el compte de resultats per poder valorar l'evolució de les vendes i les despeses variables, el marge ponderat o el comportament de les despeses d'estructura; pensar altres maneres de realitzar processos per reduir despeses; millorar la gestió de les compres; aprendre a negociar amb proveïdors; conèixer el cicle de maduració i els terminis de cobrament i pagament; analitzar instruments financers actuals i la utilitat que té cadascun i finalment, aprendre a fer pressupostos de tresoreria per analitzar les necessitats financeres. El taller tindrà una durada total de vuit hores i es farà els dies 9 i 11 de juny de 2/4 de 10 a 12 i el dia 16 de juny de 2/4 de 10 a 2/4 d'1. Els tallers de formació són gratuïts i les places limitades. Podeu veure el programa complet dels cursos i formalitzar les inscripcions, cal fer-ho a través de l'enllaç web https://www.ignovaigualada.com/aula. Per a més informació, contactar amb IG-NOVA Tecnoespai al 93 806 65 55.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.