TORNAR

Els alcaldes volen actuacions a la B-224, on el 2019 ja han mort tres persones

Els darrers 18 mesos, a la carretera que va de Capellades a Martorell, s’han produït tres accidents mortals amb cinc víctimes en total. Enguany, tres víctimes mortals. Els accidents s’han produït entre els punts quilomètrics 12 i 12,5 a Piera. La Generali

societat
Dilluns, 30 setembre 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Els darrers 18 mesos, a la carretera que va de Capellades a Martorell, s’han produït tres accidents mortals amb cinc víctimes en total. Enguany, tres víctimes mortals. Els accidents s’han produït entre els punts quilomètrics 12 i 12,5 a Piera. La Generalitat ha d’actualitzar les actuacions que té a l’agenda els pròxims dies. Els ajuntaments esperen que s’accelerin les millores

Foto: Bombers

En un any i mig, cinc persones han perdut la vida a la B224. Les morts han tingut lloc entre els punts 12 i 12,5, al terme municipal de Piera. La intensitat mitjana diària de vehicles a la carretera que va de Capellades a Martorell és de 15.000 a 20.000 vehicles diaris. Unes xifres que han forçat a la Generalitat a prendre mesures. En els pròxims dies hi ha la previsió que es presenti una actualització dels projectes de desdoblament de Martorell fins a Masquefa i també de la variant que evitarà el pas pel centre de Piera. Recentment, hi va haver unes millores en l’asfaltatge. Però el tràgic accident que va costar, fa dues setmanes, la vida a una parella de La Torre de Claramunt ha evidenciat més que mai la problemàtica existent i en la que s’ha avançat poc. “És una carretera amb molta pressió” explica Xavier Boquete, el batlle de Masquefa, “i en concret l’accident va ser en un tram on no s’havia fet cap millora”. Els ajuntaments esperen que es faci la variant completa.

Territori té a l’agenda, segons avançava el febrer, la construcció d’una carretera de dos quilòmetres de longitud, des de l’actual B-224 fins a la B-231, que permetrà configurar la variant de Piera per evitar el pas de vehicles per l’interior del nucli urbà.  La licitació seria el 2020, per uns set milions d’euros. Hi ha també el tram entre Masquefa i Sant Esteve Sesrovires, on la Generalitat va plantejar un separador de fluxos. I resta el tercer tram, entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell, on és imminent presentar el projecte de traçat del desdoblament de la B-224 de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell.

Sense alternatives

Els municipis anoiencs de la zona tenen la B-224 com a única opció viària, cas de Vallbona d’Anoia, o com una via que sobrecarrega el trànsit de la població, cas de Piera. En una entrevista aquest mes a AnoiaDiari, el batlle pierenc Jordi Madrid apuntava que “el desdoblament que es prepara i es començarà a executar ja és un pas endavant, però no arribarà fins a Piera, on tindrem la variant només. És un pas important, ja que almenys donarà més valor als nostres polígons”. A Capellades, el batlle Salvador Vives apunta que “tot i que afecta un sector petit del nostre terme municipal, és la carretera que s’empra per anar cap a l’estació, per exemple. Molta gent que l’ha de fer caminant s’exposa en els revolts que hi ha. Hem demanat que instal·lin passos elevats i que hi hagi actuacions de seguretat. Altrament, depenem de l’horari dels busos, que és reduït i s’ha d’ampliar”.

Les dues darreres víctimes mortals eren de La Torre de Claramunt. El seu batlle, Jaume Riba, explica que “no tenim gaire alternatives per anar a Barcelona i la nostra gent depèn del cotxe particular. El tren l’hem d’agafar a Capellades, però ens trobem que tarda una hora i mitja gairebé a ser a Barcelona”. La segona opció també és llarga, anar en cotxe fins a Sant Sadurní. La B-224 no passa pel terme torredà, però la immensa majoria en són usuaris. Riba manifesta que “la reducció dels accidents de trànsit s’ha de convertir en una de les prioritats per als polítics”. La Torre ha perdut tres veïns en poc més d’un any a la B-224 i la C-15, a més d’una víctima mortal en un accident al seu terme. El batlle exposa que “hi ha molts xocs per negligències, però també per dèficit d’infraestructures. Hem de moure’ns i des dels ajuntaments no tenim prou força, però hem vist massa vegades el colpiment que provoquen aquests accidents en les famílies dels municipis”. A La Torre, amb nou nuclis, “és molt complicat poder avançar en un servei de transport públic” homogeni. Riba recorda que “hi ha hagut actuacions contundents a la BV-2135 i n’hi haurà a la C15. Esperem que també a la B224”.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.