TORNAR

Poble Actiu aposta per fer un carril bici a la carretera de Manresa

Proposen a ERC i Som-hi una comissió ”de seguiment de com es desenvolupa el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible”

politica
Dimarts, 23 març 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Consideren que amb aquesta acció "es podria enllaçar la zona del Passeig amb el nord de la ciutat" amb uns desnivells acceptables per a les bicicletes. La formació de l'esquerra municipalista també demana que s'habilitin "aparcaments segurs al centre" de la ciutat. 

Poble Actiu ha reclamat a l'Ajuntament "mesures concretes" després de reunir-se amb Ciclistes Urbans d'Igualada i altres associacions que treballen per un model de desenvolupament més sostenible. Segons declaracions del futur regidor Pau Ortínez, "el pla mostra clares deficiències pel que fa a la mobilitat en bicicleta, com la manca de carrils de circulació sud-nord amb desnivells acceptables". Per això, proposen una transformació de la carretera de Manresa, eliminant els aparcaments d'un dels laterals per crear-hi un carril bici segregat a la calçada de doble sentit.

La carretera de Manresa FOTO: MapsOrtínez destaca que aquesta proposta "permetria connectar la zona del Passeig amb el Pla de Sant Magí amb uns desnivells acceptables per a bicicletes, cosa que no ofereix ni el carrer Òdena, ni l'Avinguda Pau Casals ni el tram inicial del carrer Comarca. Aquests últims són les propostes que el pla contempla actualment per a la mobilitat sud-nord, i són considerats positius però insuficients per la formació municipalista. Assenyalen que "si volem realment transformar la ciutat en matèria de mobilitat sostenible, cal prendre mesures valentes i limitar la mobilitat en cotxe".

Les converses amb usuaris freqüents de la bicicleta i entitats implicades amb Poble Actiu "han evidenciat que un dels factors que no ajuda a una utilització de la bicicleta és la falta d'aparcaments segurs". "Malgrat el PMUS contempla la creació d'aparcaments d'aquests tipus a la zona de l'estació, proposta que es veu amb bons ulls, manquen accions clares en aquesta línia al centre de la ciutat" afirmen. Per això donen suport a la proposta de Ciclistes Urbans de treballar per instal·lar aparcaments en pàrquings subterranis de la ciutat, aprofitant que ja es tracten d'aparcaments segurs pel cotxe, i que aquests tenen un nivell d'ocupació relativament baix.

Segons Poble Actiu, aquestes mesures en concret "sorgeixen del treball conjunt amb entitats i usuaris de la bicicleta, que esperen poder continuar desenvolupant en els propers mesos per cercar models de consens amb els partits de l'Ajuntament disposats a pensar una Igualada de futur realment sostenible". Per això, anuncien que "en els propers dies farem propostes d'esmenes al PMUS a ERC i a Igualada Som-hi per consensuar una resposta conjunta a un pla que no té l'ambició necessària en un moment d'emergència com l'actual".

Una de les al·legacions importants serà "la creació d'una comissió de seguiment del desenvolupament del PMUS per evitar que tot plegat quedi en paper mullat". Malgrat estan convençuts que el pla no representa els reptes de la ciutat, creuen que no fer res encara seria pitjor. Per això, assenyalen que "una comissió de seguiment amb representants dels diferents partits així com associacions interessades és clau per seguir treballant en l'àmbit de la mobilitat sostenible".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.